Програма
підтримки розвитку вторинної медичної допомоги на території Козелецької селищної територіальної громади на 2023 -2024 роки
ПАСПОРТ
Програми підтримки розвитку вторинної медичної допомоги на території Козелецької селищної територіальної громади на 2023 -2024 роки
1 |
Ініціатор розроблення Програми |
Козелецька селищна рада, Комунальне некомерційне підприємство «Козелецька лікарня інтенсивного лікування» Козелецької селищної ради |
2 |
Нормативно-правові акти, як підстава для розроблення Програми |
Конституція України, Бюджетний кодекс України, закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості», «Основи законодавства України про охорону здоров’я» |
3 |
Розробники Програми |
Козелецька селищна рада, Комунальне некомерційне підприємство «Козелецька лікарня інтенсивного лікування» Козелецької селищної ради |
4 |
Відповідальні виконавці Програми |
Козелецька селищна рада, Комунальне некомерційне підприємство «Козелецька лікарня інтенсивного лікування» Козелецької селищної ради |
5 |
Учасники Програми |
Козелецька селищна рада, Комунальне некомерційне підприємство «Козелецька лікарня інтенсивного лікування» Козелецької селищної ради |
6 |
Термін реалізації Програми |
2023 – 2024 роки |
7 |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми , в т.ч. - 2023 р. - 2024 р. |
82065,70 тс. грн.. 35287,60 тис. грн.. 46778,10 тис. грн. |
7.1 |
- в т.ч. кошти бюджету Козелецької селищної ради - 2023 р. - 2024 р. |
8320,00 тис. грн.. 19519,20 тис. грн.. |
7.2 |
- кошти інших джерел - 2023 р. - 2024 р. |
26967,60 тис .грн. 27258,90 тис. грн.. |
Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Аналіз стану здоров’я населення та діяльності закладів охорони здоров’я свідчить, що демографічна ситуація в громаді характеризується поступовим зменшенням загальної чисельності населення та народжуваності із зростанням загальної смертності, негативним природнім приростом .
В структурі основних причин смертності дорослого населення перше місце посідають хвороби кровообігу; на другому місці – злоякісні новоутворення; на третьому місці – травми та отруєння і на четверте місце стабільно виходять хвороби органів травлення.
У структурі захворюваності жителів переважають хронічні неінфекційні захворювання, які в першу чергу формують структуру смертності населення району, із яких «левову частку» складають хвороби системи кровообігу і злоякісні новоутворення.
Дані хвороби формують в тому числі і структуру первинного виходу населення громади на інвалідність.
Зважаючи на соціально-економічну ситуацію, інтенсифікацію міграційних процесів та фактичний стан здоров'я населення громади комплексна Програма буде спрямована на мобілізацію ресурсів органів місцевого самоврядування, сил закладів охорони здоров'я і самого населення на покращення тих показників здоров'я, які в першу чергу формують демографічну ситуацію громади, а відтак показник здоров'я громади вцілому.
Рівень санітарної культури жителів залишається недостатнім, значна його частина має шкідливі для здоров’я звички.
Надзвичайно низьким є показник чисельності населення, яке регулярно займається фізичною культурою. Залишається бідною інфраструктура та індустрія здоров’я.
Охорона здоров’я визначається одним із пріоритетних напрямків державної політики та одним із основних факторів національної безпеки країни.
Перспективність розвитку суспільства визначається станом здоров’я людини та державними витратами на охорону здоров’я.
Здоров’я людини є головною цінністю держави, має важливе значення в житті кожної людини, надає можливість досягнути індивідуального і суспільного добробуту та благополуччя, є головною умовою стійкого економічного розвитку.
Ключовими проблемами охорони здоров’я населення є:
Погіршення стану здоров’я зумовлене насамперед комплексом не медичних, а соціально-економічних та екологічних чинників, недосконалим способом життя населення. Оскільки здоров’я населення є результатом діяльності не тільки галузі охорони здоров’я і інтегральним показником успішності функціонування держави, усіх її інституцій.
Необхідність розроблення Програми підтримки розвитку вторинної медичної допомоги на території Козелецької територіальної громади на 2023
-2024 роки (далі-Програма) пов’язано з потребою у забезпеченні ефективного фінансування розвитку системи охорони здоров`я, вдосконалення надання вторинної медичної допомоги та невідкладної медичної допомоги населенню Козелецької територіальної громади на вторинному рівні.
Програма визначає цілі та шляхи розвитку Комунального некомерційного підприємства «Козелецька лікарня інтенсивного лікування» Козелецької селищної ради (далі -Підприємство).
Прийняття Програми сприятиме поліпшенню стану здоров’я населення шляхом забезпечення своєчасної та якісної вторинної медичної допомоги, що базується на інтегрованому підході до вирішення медико-соціальних потреб як окремих громадян так і громади в цілому.
Метою Програми є поліпшення демографічної ситуації, збереження і зміцнення здоров’я населення шляхом підвищення якості та ефективності надання медичної допомоги, з пріоритетним напрямом профілактики та лікування хронічних неінфекційних та інфекційних захворювань, найбільш значущих в соціально-економічному та медико-демографічному плані.
Необхідність розроблення зумовлена:
Враховуючи фінансово-економічну кризу, суттєве зростання цін на лікарські засоби та медичні вироби, продукти харчування та енергоносії, питання ефективного, раціонального та гарантованого фінансування заходів щодо охорони здоров’я населення стає особливо актуальним.
Необхідність прийняття Програми також зумовлено тривожною медико- демографічною ситуацією громади, що характеризується невисоким рівнем народжуваності та зростанням рівня загальної смертності, в тому числі смертності чоловічого населення працездатного віку, демографічним старінням, зростанням загального тягаря хвороб, які формують демографічну ситуацію.
Низький рівень матеріально-технічного забезпечення закладів охорони
здоров'я громади, недостатність оснащення сучасною високо-технологічною апаратурою, лабораторним обладнанням впливають на рівень діагностики та лікування захворювань, які мають значний соціальний тягар для економіки громади, зумовлюють високі показники занедбаності та несвоєчасності надання медичної допомоги, високу інвалідизацію та смертність в працездатному віці.
Все це обумовлює необхідність розробки та впровадження нових сучасних технологій в лікувально-діагностичний процес та заходів покращення матеріально- технічного стану закладів охорони здоров'я громади.
Програма спрямована на реалізацію пріоритетів у сфері охорони здоров'я щодо профілактики хронічних неінфекційних захворювань, задоволення медичних потреб населення громади за найбільш значущими в соціально- економічному і медико-демографічному плані захворюваннями та покращення якості життя.
Провідними шляхами реалізації заходів Програми є організаційні заходи з модернізації системи охорони здоров'я в рамках законодавства України, забезпечення комунальних закладів охорони здоров'я обладнанням, лікарськими засобами та медичними виробами,тощо.
Оптимальними шляхами розв’язання проблем, визначених Програмою, є:
4. Фінансове забезпечення виконання Програми
Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється відповідно до законодавства за рахунок коштів Козелецької селищної ради, залучення додаткових коштів для розвитку якісної вторинної медичної допомоги на території Козелецької територіальної громади відповідно доЗакону України
«Про державно-приватне партнерство», інших джерел фінансування, не заборонених законодавством України.
Обсяг фінансування Програми може бути уточнений виходячи з конкретних завдань та реальних можливостей селищного бюджету.
Виконання Програми у повному обсязі можливе лише за умови стабільного фінансування її складових.
Основними завданнями Програми є:
Виконання Програми дасть можливість:
Виконання Програми здійснюється шляхом реалізації завдань основними та безпосередніми учасниками Програми.
Контроль за виконанням завдань здійснюється постійною комісією селищної ради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестиційної діяльності.
Додаток
до Програми розвитку вторинної медичної допомоги на території
Козелецької селищної територіальної громади на 2023- 2024 роки
Ресурсне забезпечення
Програми підтримки розвитку вторинної медичної допомоги на території
Козелецької селищної територіальної громади
на 2023 -2024 роки
(тис.грн.)
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми |
Етапи виконання Програми |
Усього витрат на виконання Програми |
|
2023 рік |
2024 рік |
||
Обсяг ресурсів, всього |
35287,60 |
46778,10 |
82065,70 |
в т.ч. |
|||
селищний бюджет |
8320,0 |
19519,20 |
27839,20 |
кошти інших джерел |
26967,60 |
27258,90 |
54226,50 |
Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License, якщо не зазначено інше