Козелецька селищна рада

Найвища честь - благо народу

Меню

Програма

підтримки розвитку вторинної медичної допомоги на території Козелецької селищної територіальної громади на 2023 -2024 роки

 

ПАСПОРТ

Програми підтримки розвитку вторинної медичної допомоги на території Козелецької селищної територіальної громади на 2023 -2024 роки

 

1

Ініціатор розроблення Програми

Козелецька селищна рада, Комунальне некомерційне підприємство

«Козелецька лікарня інтенсивного лікування» Козелецької селищної ради

2

Нормативно-правові акти, як підстава для розроблення Програми

Конституція України, Бюджетний кодекс України,

закони України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

«Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»,

«Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості», «Основи законодавства

України про охорону здоров’я»

3

Розробники Програми

Козелецька селищна рада, Комунальне некомерційне підприємство

«Козелецька лікарня інтенсивного лікування» Козелецької селищної ради

4

Відповідальні виконавці Програми

Козелецька селищна рада, Комунальне некомерційне підприємство

«Козелецька лікарня інтенсивного лікування» Козелецької селищної ради

5

Учасники Програми

Козелецька селищна рада, Комунальне некомерційне підприємство

«Козелецька лікарня інтенсивного лікування» Козелецької селищної ради

6

Термін реалізації Програми

2023 – 2024 роки

7

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми , в т.ч.

- 2023 р.

- 2024 р.

82065,70 тс. грн..

35287,60 тис. грн..

46778,10 тис. грн.

7.1

- в т.ч. кошти бюджету Козелецької селищної ради

- 2023 р.

- 2024 р.

8320,00 тис. грн..

19519,20 тис. грн..

7.2

- кошти інших джерел

- 2023 р.

                    - 2024 р.

26967,60 тис .грн.

27258,90 тис. грн..

 

Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

Аналіз стану здоров’я населення та діяльності закладів охорони здоров’я свідчить, що демографічна ситуація в громаді характеризується поступовим зменшенням загальної чисельності населення та народжуваності із зростанням загальної смертності, негативним природнім приростом .

В структурі основних причин смертності дорослого населення перше місце посідають хвороби кровообігу; на другому місці – злоякісні новоутворення; на третьому місці – травми та отруєння і на четверте місце стабільно виходять хвороби органів травлення.

У структурі захворюваності жителів переважають хронічні неінфекційні захворювання, які в першу чергу формують структуру смертності населення району, із яких «левову частку» складають хвороби системи кровообігу і злоякісні новоутворення.

Дані хвороби формують в тому числі і структуру первинного виходу населення громади на інвалідність.

Зважаючи на соціально-економічну ситуацію, інтенсифікацію міграційних процесів та фактичний стан здоров'я населення громади комплексна Програма буде спрямована на мобілізацію ресурсів органів місцевого самоврядування, сил закладів охорони здоров'я і самого населення на покращення тих показників здоров'я, які в першу чергу  формують демографічну ситуацію громади, а відтак показник здоров'я громади вцілому.

Рівень санітарної культури жителів залишається недостатнім, значна його частина має шкідливі для здоров’я звички.

Надзвичайно низьким є показник чисельності населення, яке регулярно займається фізичною культурою. Залишається бідною інфраструктура та індустрія здоров’я.

Охорона здоров’я визначається одним із пріоритетних напрямків державної політики та одним із основних факторів національної  безпеки країни.

Перспективність розвитку суспільства визначається станом здоров’я людини та державними витратами на охорону здоров’я.

Здоров’я людини є головною цінністю держави, має важливе значення в житті кожної людини, надає можливість досягнути індивідуального і суспільного добробуту та благополуччя, є головною умовою стійкого економічного розвитку.

Ключовими проблемами охорони здоров’я  населення  є:

  • незадовільний стан здоров’я населення; недостатнє медикаментозне і матеріально-технічне забезпечення закладів охорони здоров’я; диспропорція первинного, вторинного і третинного рівнів медичної допомоги;
  • брак сучасних медичних технологій, низький рівень інформованості про засоби збереження здоров’я та активного дозвілля; недостатня ефективність заходів щодо формування здорового способу життя;
  • недостатність фінансових ресурсів для забезпечення ефективної діяльності системи охорони здоров’я; недостатній розвиток ринку медичних послуг;
  • морально та фізично застаріле медичне обладнання;

Погіршення стану здоров’я  зумовлене насамперед комплексом не медичних, а соціально-економічних та екологічних чинників, недосконалим способом життя населення. Оскільки здоров’я населення є результатом діяльності не тільки галузі охорони здоров’я і інтегральним показником успішності функціонування держави, усіх її інституцій.

Необхідність розроблення Програми підтримки розвитку вторинної медичної допомоги на території Козелецької територіальної громади на 2023

-2024 роки (далі-Програма) пов’язано з потребою у забезпеченні ефективного фінансування розвитку системи охорони здоров`я, вдосконалення надання вторинної медичної допомоги та невідкладної медичної допомоги населенню Козелецької територіальної громади на вторинному рівні.

Програма визначає цілі та шляхи розвитку Комунального некомерційного підприємства «Козелецька лікарня інтенсивного лікування» Козелецької селищної ради (далі -Підприємство).

Прийняття Програми сприятиме поліпшенню стану здоров’я населення шляхом забезпечення своєчасної та якісної вторинної медичної допомоги, що базується на інтегрованому підході до вирішення медико-соціальних потреб як окремих громадян так і громади в цілому.

2.     Мета Програми

Метою Програми є поліпшення демографічної ситуації, збереження і зміцнення здоров’я населення шляхом підвищення якості та ефективності надання медичної допомоги, з пріоритетним напрямом профілактики та лікування хронічних неінфекційних та інфекційних захворювань, найбільш значущих в соціально-економічному та медико-демографічному плані.

Необхідність розроблення зумовлена:

  • завданнями держави щодо забезпечення конституційного права кожного громадянина України на охорону здоров'я;
  • необхідністю забезпечення прозорості бюджетного процесу у галузі охорони здоров’я громади, що досягається чітко визначеними у Програмі цілями і завданнями, на досягнення яких витрачаються бюджетні кошти, підвищенням рівня контролю за результатами виконання бюджетних програм;
  • актуальністю встановлення безпосереднього зв'язку між виділенням бюджетних коштів та результатами їх використання, що досягається застосуванням програмно-цільового методу у бюджетному процесі;

Враховуючи фінансово-економічну кризу, суттєве зростання цін на лікарські засоби та медичні вироби, продукти харчування та енергоносії, питання ефективного, раціонального та гарантованого фінансування заходів щодо охорони здоров’я населення стає особливо актуальним.

Необхідність прийняття Програми також зумовлено тривожною медико- демографічною ситуацією громади, що характеризується невисоким рівнем народжуваності та зростанням рівня загальної смертності, в тому числі смертності чоловічого населення працездатного віку, демографічним старінням, зростанням загального тягаря хвороб, які формують демографічну ситуацію.

Низький рівень матеріально-технічного забезпечення закладів охорони

здоров'я громади, недостатність оснащення сучасною високо-технологічною апаратурою, лабораторним обладнанням впливають на рівень діагностики та лікування захворювань, які мають значний соціальний тягар для економіки громади, зумовлюють високі показники занедбаності та несвоєчасності надання медичної допомоги, високу інвалідизацію та смертність в працездатному віці.

Все це обумовлює необхідність розробки та впровадження нових сучасних технологій в лікувально-діагностичний процес та заходів покращення матеріально- технічного стану закладів охорони здоров'я громади.

Програма спрямована на реалізацію пріоритетів у сфері охорони здоров'я щодо профілактики хронічних неінфекційних захворювань, задоволення медичних потреб населення громади за найбільш значущими в соціально- економічному і медико-демографічному плані захворюваннями та покращення якості життя.

Провідними шляхами реалізації заходів Програми є організаційні заходи з модернізації системи охорони здоров'я в рамках законодавства України, забезпечення комунальних закладів охорони здоров'я обладнанням, лікарськими засобами та медичними виробами,тощо.

3.  Обґрунтування шляхів та способів розв’язання проблеми

Оптимальними шляхами розв’язання проблем, визначених Програмою, є:

  • зміцнення матеріально-технічної бази підприємства, а саме, оснащення структурних підрозділів закладу медичним обладнанням та інструментарієм відповідно до Примірного табеля оснащення;
  • удосконалення роботи шляхом проведення якісного лікування хворих в умовах стаціонару, забезпечення нагляду за хворими з хронічними захворюваннями, проведення санітарно-освітніх заходів;
  • забезпечення окремих категорій населення та хворих з окремими захворюваннями лікарськими засобами на пільговій основі;
  • забезпечення комфортних умов для перебування пацієнта у закладі, що передбачає проведення капітальних та поточних ремонтів у відділеннях лікарні з використанням енергозберігаючих заходів, забезпечення опалення структурних підрозділів, надання пацієнту сервісних послуг високої якості;
  • забезпечення медичних закладів лікарями;
  • забезпечення житлом лікарів, що надають вторинну медичну допомогу;
  • покращення інформаційно-технологічного забезпечення структурних підрозділів закладу (сучасний інтернет-зв’язок, робота з медичною інформаційною системою та забезпечення інформаційної підтримки);
  • оновлення автотранспорту лікарні, проведення ремонту існуючих автотранспортних засобів;
  • забезпечення наявних автотранспортних засобів паливно-мастильними матеріалами відповідно до потреб.

4.    Фінансове забезпечення виконання Програми

Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється відповідно до законодавства за рахунок коштів Козелецької селищної ради, залучення додаткових коштів для розвитку якісної вторинної медичної допомоги на території  Козелецької територіальної громади відповідно доЗакону України

«Про державно-приватне партнерство», інших джерел фінансування, не заборонених законодавством України.

Обсяг фінансування Програми може бути уточнений виходячи з конкретних завдань та реальних можливостей селищного бюджету.

Виконання Програми у повному обсязі можливе лише за умови стабільного фінансування її складових.

5.  Основні завдання і заходи Програми. Очікувані результати

Основними завданнями Програми є:

  • створення системи медичної допомоги, зосередженої на пацієнтові;
  • збереження здоров'я громадян у похилому віці, подовження активного довголіття;
  • скорочення поширеності   інфекційних   захворювань,  в   тому   числі соціально значимих;
  • забезпечення медичної   підтримки створення здорового  і безпечного фізичного середовища у громаді;
  • модернізація галузі охорони здоров'я, в тому числі шляхом впровадження інвестицій та державно-приватного партнерства;
  • досягнення рівноправності жителів громади у питаннях охорони здоров'я.

Виконання Програми дасть можливість:

  • Покращити демографічну  ситуацію   в   Козелецькій     територіальній громаді:
  • збільшити показники середньої тривалості життя жителів громади;
  • знизити рівень малюкової смертності.
  • Удосконалити організаційну      структуру      системи       медичного обслуговування:
  • розробити оптимальну для потреб громадян систему профілізації стаціонарного лікувального закладу, привести до належного стану приміщення, у яких він розташований, оновити медичне устаткування;
  • створити умови для реалізації принципу організації та координації лікарем надання пацієнтам спеціалізованої медичної допомоги;
  • забезпечити щорічне фінансування робіт по приведенню до належного стану приміщень лікувального закладу, придбання сучасного обладнання та медикаментів, а також забезпечення передбачених законом виплат для працівників підприємства;
  • забезпечити утилізацію медичних відходів;
  • забезпечити безпеку пацієнтів та медичного персоналу в частині забезпечення належної технічної експлуатації ліфтів і забезпечення пожежної безпеки.
  • Підвищити якість надання медичної допомоги:
  • поліпшити медичну допомогу вразливим верствам населення; забезпечити населення ефективними, безпечними і якісними лікарськими засобами та виробами медичного призначення;
  • забезпечити максимальне охоплення мешканців громади профілактичними оглядами з метою раннього виявлення захворювань дорослих та дітей;
  • зниження смертності населення у працездатному віці;
  • знизити рівень смертності від захворювань органів кровообігу, в тому числі від гострого інфаркту міокарда та від інсульту;
  • знизити смертність від злоякісних новоутворень;
  • знизити показник онкозанедбаності;
  • знизити рівень захворюваності на туберкульоз;
  • покращити соціальну підтримку учасників АТО/ООС та членів їх сімей;
  • зменшити первинний вихід хворих на інвалідність.
  • Посилити кадровий потенціал медичної галузі:
  • підвищити ефективність використання наявних кадрових ресурсів;
  • покращити соціальну підтримку медичних працівників;
  • покращити якісний склад кадрів працівників лікувального закладу за рахунок запровадження сучасних технологій кадрової роботи (залучення молодих фахівців, конкурсний відбір кадрів, ефективні системи атестації, забезпечення професійного росту, формування резерву керівного складу);
  • поглибити співпрацю з державними медичними закладами з метою створення системи безперервного підвищення кваліфікації медичних працівників системи охорони здоров’я.
  • Створити цілісну систему інформаційного забезпечення системи охорони здоров'я в умовах єдиного медичного простору:
  • створити сучасну систему інформаційного забезпечення у сфері охорони здоров’я;
  • поліпшити інформаційне    забезпечення    закладу    охорони    здоров’я Козелецької селищної територіальної громади.

6. Контроль за виконанням Програми

         Виконання Програми здійснюється шляхом реалізації завдань основними  та безпосередніми учасниками Програми.

Контроль за виконанням завдань здійснюється постійною комісією селищної ради  з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестиційної діяльності.  

Додаток

до Програми розвитку вторинної медичної допомоги на території

Козелецької селищної територіальної громади на 2023- 2024 роки

 

Ресурсне забезпечення

Програми підтримки розвитку вторинної медичної допомоги на території

Козелецької селищної територіальної громади

на  2023 -2024 роки

(тис.грн.)

Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми

Етапи виконання Програми

Усього витрат на виконання

Програми

2023 рік

2024 рік

Обсяг ресурсів, всього

35287,60

46778,10

82065,70

в т.ч.

     

селищний бюджет

8320,0

19519,20

27839,20

кошти інших джерел

26967,60

27258,90

54226,50

Анонси і оголошення

 

 Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License, якщо не зазначено інше

Офіційний сайт © 2024 Козелецька селищна рада Всі права захищено.