Козелецька селищна рада

Найвища честь - благо народу

Меню

Правила

благоустрою, забезпечення чистоти, порядку утримання і прибирання вуличних, дворових територій, парків, скверів та додержання тиші в громадських місцях Козелецької селищної ради

( затверджено рішенням 6 сесії 8 скликання Козелецької селищної ради від 04 жовтня 2017 року № 06-6/VIII)

  1. Загальні положення.

1.1. Правила благоустрою території Козелецької селищної ради містять загальнообов`язкові норми, що регулюють належне утримання та раціональне використання території селищної ради, організацію упорядкування, охорону об`єктів благоустрою селищної ради, за порушення яких настає відповідальність, передбачена законодавством України.

Правила розроблені з метою забезпечення на території селищної ради сталого розвитку – гармонійного поєднання економічного, соціального та екологічного напрямків, а також на підставі вимог Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благоустрій населених пунктів», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», «Про відходи», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про рекламу», «Про житлово-комунальні послуги» та Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших нормативно-правових актів України.

1.2.   Правила благоустрою Козелецької селищної ради є регуляторним актом, яким встановлюється порядок благоустрою та утримання території Козелецької селищної ради, дія цих Правил поширюється на підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, фізичних осіб – підприємців, громадян та інших юридичних осіб.

Правила включають загальнообов’язкові на території селищної ради норми, що регулюють благоустрій, належне утримання, організацію упорядкування та охорону об’єктів благоустрою, за порушення яких наступає відповідальність, передбачена законодавством України.

1.3. У Правилах наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населених пунктів з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля, збереження і охорону навколишнього природного середовища, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення;

суб’єкти благоустрою – органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, фізичні особи–підприємці, органи самоорганізації населення, громадяни;

об’єкти благоустрою – території, які підлягають благоустрою:

1)території загального користування: парки (гідропарки, лугопарки, парки культури та відпочинку, парки–пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; пам`ятки культурної та історичної спадщини; майдани, площі, бульвари, проспекти; вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; пляжі; кладовища; інші території загального користування;

2) прибудинкові території;

3) території будівель та споруд інженерного захисту;

4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними на підставі договору території;

5) інші території, які належать до об`єктів благоустрою і знаходяться в межах міста;

балансоутримувач об’єкту благоустрою – визначена власником об’єкту благоустрою, в тому числі на конкурсних засадах, фізична чи юридична особа, яка забезпечує належне утримання та своєчасний ремонт об`єкту благоустрою;

балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом;

елементи благоустрою – покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і стандартів; зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях; будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів; засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами; технічні засоби регулювання дорожнього руху; будівлі та споруди системи інженерного захисту території; комплекси та об'єкти монументального мистецтва; обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків; малі архітектурні форми; інші елементи благоустрою, визначені нормативно-правовими актами;

 заходи з благоустрою населених пунктів - роботи з відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охороні та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання;

територія суб’єкту господарювання – це територія в межах виділеної земельної ділянки, яка знаходиться у власності, користуванні або надана в оренду юридичним особам та фізичним особам-підприємцям;

закріплена територія – територія, яка закріплена відповідним законодавчим органом;

прилегла територія – територія, яка межує з територією суб’єкта господарювання або приватного домоволодіння на відстані 15 м (по периметру) від огорожі, споруди або обмежена краєм проїзної частини вулиці чи дороги ( бордюрним каменем);

територія прибирання – територія проведення комплексу заходів щодо збору, вивезення відходів, яка складається з території суб’єкта господарювання, закріпленої та прилеглої території;

підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об’єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучити для цього інші підприємства, установи та організації;

орган державної влади або орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об’єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган державної влади та орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі;

власник тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на території об’єкта благоустрою державної та комунальної власності, зобов’язаний забезпечити належне утримання прилеглої до тимчасової споруди території або може брати пайову участь в утриманні цього об’єкта благоустрою на умовах договору, укладеного із підприємством або балансоутримувачем;

типовий договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово- комунального господарства;

вулично-дорожня мережа - призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг загального користування, внутрішньо квартальних та інших проїздів, тротуарів, пішохідних і велосипедних доріжок, а також набережні, майдани, площі, вуличні автомобільні стоянки з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху;

побутові відходи - відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини, які накопичуються в житлових та нежитлових будинках, закладах соцкультпобуту, громадських, навчальних, лікувальних, торгівельних та інших закладах (тверді великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення;

великогабаритні відходи - тверді відходи, розміри яких перевищують 50 x 50 x 50 сантиметрів, що не дає змоги розмістити їх у контейнерах об'ємом до 1,1 куб. метра;

ремонтні відходи - залишки речовин, матеріалів, предметів, виробів, що утворилися під час проведення у житловому будинку, окремій квартирі, будинку громадського призначення капітального та поточного ремонту, перепланування, переобладнання, прибудови тощо;

рідкі відходи - побутові відходи, що утворюються у будинку за відсутності централізованого водопостачання та каналізації і зберігаються у вигрібних ямах;

зелені насадження – дерева, кущі, клумби, газони, плодово-ягідні та декоративні насадження, парки, сквери та лісосмуги, бульвари, озеленені упорядковані території, зелені зони та інші об’єкти озеленення.

За функціональними ознаками та за характером використання зелені насадження розподіляються на:

- зелені насадження загального користування (парки, сквери, бульвари, набережні, лісопарки, лугопарки, гідропарки та ін.);

- зелені насадження обмеженого користування (насадження на територіях громадських і житлових будівель, шкіл, дитячих закладів, закладів охорони здоров’я, промислових підприємств, складських територій тощо);

- зелені насадження спеціального призначення (насадження вздовж вулиць, у санітарно-захисних і охоронних зонах, на територіях виставок, кладовищ, ліній електропередач високої напруги, лісомеліоративні насадження, пришляхові насадження в межах міста, захисні, водоохоронні, протипожежні та інші насадження);

          - паркування автотранспорту – тимчасова стоянка автотранспорту у відведених або спеціально обладнаних місцях для паркування автотранспорту, визначених виконавчим комітетом Козелецької селищної ради. Без відповідальності за збереження транспортного засобу або з такою відповідальністю, якщо можливе оснащення місць для паркування необхідним обладнанням;

          - відведені місця – це місця для паркування транспортних засобів, визначені дорожніми знаками, можуть мати дорожню розмітку і бути оснащені пристроями для контролю часу паркування;

          -мала архітектурна форма – невелика споруда декоративного, допоміжного чи іншого призначення, що використовується для покращення естетичного вигляду громадських місць і міських об’єктів, організації простору та  доповнює композицію будинків, будівель, їх комплексів.

          До малих архітектурних форм належать :

  • альтанки, павільйони, навіси;
  • паркові арки (аркади) і колони (колонади);
  • вуличні вази, вазони і амфори;
  • декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водопади;
  • монументальна, декоративна і ігрова скульптура;
  • вуличні меблі (лави, лавки, столи);
  • садово-паркове освітлення, ліхтарі;
  • сходи, балюстради;
  • паркові містки;
  • обладнання дитячих ігрових майданчиків;
  • павільйони зупинок громадського транспорту;
  • огорожі, ворота, грати;
  • меморіальні споруди (надгробки, стели, обеліски тощо);
  • рекламні та інформаційні стенди, дошки, вивіски;
  • інші об’єкти, визначені законодавством.
  1. Права та обов'язки учасників правовідносин у сфері благоустрою

 

2.1. Громадяни, посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності мають право:

  • користуватися об’єктами благоустрою Козелецької селищної ради;
  • брати участь в обговоренні правил та проектів нормативно-правових актів з питань благоустрою території селищної ради;
  • вносити пропозиції до розроблення планів соціально-економічного розвитку населених пунктів селищної ради та заходів з благоустрою їх територій;
  • отримувати в установленому законом порядку повну та достовірну інформацію про затвердження правил благоустрою території та внесенням до них змін, а також роз’яснення їх змісту;
  • брати участь у здійснення заходів з благоустрою території селищної ради, озеленення та утриманні в належному стані садиб, дворів, парків, площ, кладовищ, братських могил, обладнанні дитячих і спортивних майданчиків, ремонті шляхів і тротуарів, інших об’єктів благоустрою;
  • вимагати негайного виконання робіт з благоустрою території селищної ради в разі, якщо невиконання таких робіт може завдати шкоди життю, здоров’ю або майну громадян, юридичної особи або роботи з благоустрою виконуються з порушенням правил благоустрою території селищної ради або призводять до її нецільового використання;
  • звертатись до суду з позовом про відшкодування шкоди, заподіяної майну чи здоров’ю громадян унаслідок дій чи бездіяльності балансоутримувачів об’єктів благоустрою.

2.2. Громадяни власники у сфері благоустрою селищної ради зобов'язані:

  • утримувати в належному стані закріплені в установленому порядку за ними території;
  • укладання угоди зі спеціалізованою організацією на вивезення твердих побутових відходів;
  • встановлення контейнерів для відходів на спеціально облаштованих майданчиках;
  • встановити урни для сміття;
  • забезпечити сортування ресурсних відходів;
  • очистку покрівель від снігу і зняття льодових бурульок із дахів;
  • дотримуватися правил благоустрою території населених пунктів;
  • не порушувати права і законні інтереси інших суб'єктів благоустрою населених пунктів;
  • відшкодовувати в установленому порядку збитки, завдані порушенням законодавства з питань благоустрою населених пунктів.

      2.3. Громадянам та суб’єктам господарювання забороняється:

  • захаращувати території сипучими матеріалами, конструкціями, сміттям, побутовими відходами, відходами виробництва, листям, травою, гіллям, накопиченням снігу та криги тощо;
  • самовільно, без дозволу власника (землекористувача), висаджувати дерева, кущі, влаштовувати газони та городи, якщо таке не передбачалося проектом благоустрою і суперечать будівельним нормам і правилам;
  • проводити земляні, будівельні, демонтажні, монтажні та інші роботи без дозволу, отриманого в установленому порядку;
  • вивозити і звалювати сміття, будівельні, побутові, харчові відходи, відходи виробництва, траву, гілля, деревину, листя, сніг у невідведених для цього місцях та влаштовувати звалища, особливо на інженерних спорудах водовідведення та водо-пониження (траншеях і т.д.).
  • забруднювати земельні ділянки та водойми виробничими та побутовими стічними водами.
  • без узгодження з селищною радою та екологічною службою влаштовувати каналізаційні вигрібні ями.
  • розміщувати, ремонтувати та мити автотранспортні засоби, машини, механізми у невизначених (заборонених) для цього місцях.
  • очищати дахи від снігу та льоду без встановлення тимчасових огорож на прилеглих до будівель і споруд територіях.
  • використовувати не за призначенням контейнери для збору сміття та твердих побутових відходів.
  • наклеювати оголошення та інформаційно-агітаційні плакати, рекламу, листівки тощо у невизначених спеціально для цього місцях.
  • робити написи, малюнки на стінах будинків, споруд, парканах, тротуарах, шляхах, тощо.
  • самовільно встановлювати рекламні конструкції, інформаційно-рекламні плакати, торговельні лотки, кіоски, павільйони та тимчасові споруди і  конструкції, перешкоджаючі вільному пересуванню людей.
  • вивішувати дорожні знаки без погодження з відповідним уповноваженим органом (ДАІ)
  • заправляти, ремонтувати автотранспортні засоби і механізми, на прибудинкових та присадибних територіях, газонах, берегах рік, пішохідних доріжках, тротуарах, у парках та скверах тощо, а також їздити автотранспортом по тротуарах, пішохідних доріжках, газонах зелених зон на території селищної ради та паркуватися на них.
  • залишати автотранспортні засоби, механізми на внутрішньо-квартальних проїздах або переобладнувати їх, що заважає проїзду спеціальних машин швидкої допомоги, пожежних, прибиральної та аварійної техніки, а також влаштовувати постійні стоянки службового, приватного, вантажного і пасажирського транспорту на прибудинкових територіях, прилеглих територіях до гаражів, автостоянок тощо.
  • влаштовувати стоянки вантажного автотранспорту, тракторів, с/г інвентарю на прибудинковій території , у дворах та біля дворів приватного сектору.
  • захаращувати пожежні проїзди на територіях, прилеглих до житлових будинків.
  • кидати сміття, недопалки, папір, тару, ганчір'я тощо на вулицях, площах, парках, інших громадських місцях, а також спалювати сміття у контейнерах і урнах.
  • самовільно встановлювати точки торгівлі з лотків, автомобілів, причепів, столиків, візків у не відведених для цього місцях та без наявності відповідного дозволу.
  • самовільно займати земельні ділянки і використовувати їх при відсутності документа, що засвідчує право на використання та володіння землею.
  • засмічувати водні об’єкти та забруднювати водні ресурси.
  • забороняється вчиняти дії, які можуть привести до підтоплення територій та спровокувати зсувні процеси.
  • вчиняти дії , що тягнуть порушення умов благоустрою, пошкодження (руйнування чи псування) вулично-дорожньої мережі, інших об’єктів та елементів благоустрою, ускладнення умов руху пішоходів та транспорту, та інші дії, заборонені цими Правилами, чинним законодавством України.
  1. Порядок утримання і прибирання вуличних, дворових територій загального користування, парків селищної ради

Прибирання і утримання селищних територій у порядку, встановленому даними правилами, проводиться:

3.1. Балансоутримувачі багатоквартирного житлового фонду забезпечують прибирання прибудинкових територій, покіс трави і вивезення та знешкодження сміття від прибирання і негабаритних відходів самостійно або із залученням підприємств-виконавців послуг .

3.2. Прибирання виділених під забудову територій, а також територій навколо будівельних майданчиків по периметру на відстані 15м виконується будівельними організаціями до здачі об’єкта в експлуатацію, якщо інше не передбачено договором та схемою обслуговування.

3.3. Прибирання на ділянках навколо вуличних кіосків, ринків, лотків, майстерень по ремонту взуття та ін.., пересування об’єктів торгівлі в радіусі 15 м здійснюють власники цих об’єктів.

3.4. Власники земельних ділянок, орендарі, будівлі та ділянки яких розміщені на набережних вулицях, що не мають забудови з протилежної сторони, прибирають весь масив проїжджої території і спусків до води.

3.5. При наявності розриву між будівлями або земельними ділянками, якщо межа між ними не визначена виконавчим комітетом селищної ради та актом землекористування, межею являється середина розриву.

3.6. Механізоване та ручне прибирання проїжджої частини вулиць, тротуарів, зупинок громадського транспорту  здійснюється спеціалізованими комунальними підприємствами.

3.7. Прибирання платних стоянок автотранспорту, стоянок таксі, територій авто-кооперативів та місць паркування здійснюється їх власниками (користувачами, балансоутримувачами).

3.8. Прибирання прибудинкових територій, місць масового перебування людей (території ринків, торгівельних зон, вокзалу і т. д.) проводяться протягом усього робочого дня.

3.9. Прибирання території селищної ради в районах приватної забудови здійснюється їх власниками в межах домоволодінь до осі дороги проїжджої частини вулиці.

Літнє прибирання проїзної частини вулиць, тротуарів, внутрішньо квартальних та дворових територій полягає у видаленні з поверхні дорожнього покриття пилу та сміття шляхом підмітання.

Всі роботи, пов’язані з літнім прибиранням, необхідно проводити з дотриманням правил додержання тиші з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу шуму на здоров’я населення.

Відповідальність за прибирання тротуарів несуть підприємства, установи, організації, за якими закріплені відповідні території у визначеному цими правилами порядку.

Загальний санітарний день прибирання селища – п’ятниця.

3.10. Комунальне підприємство «Козелецьводоканал» встановлює урни на тротуарах, площах, у парку та на інших територіях загального користування.

Урни (контейнери) повинні утримуватися в належному естетичному, технічному стані та щоденно звільнятися від сміття.

3.11. У випадках надзвичайних погодних явищ (зливи, снігопад, ожеледиця та ін.) режим прибирання встановлюється відповідно до спеціально затверджених графіків.

При снігопадах і ожеледиці суб’єкти благоустрою зобов’язані на територіях прибирання звільняти тротуари, сходи до будинків, установ, організацій, підземних переходів від снігу, льоду та посипати їх піском; своєчасно очищати дахи, водостічні труби, карнизи від льоду із забезпеченням заходів безпеки.

Заготівля піску проводиться суб’єктом благоустрою до настання холодів. Вивезення снігу здійснюється у спеціально відведені місця.

3.12. Відповідальні посадові особи суб’єктів господарювання зобов’язані щорічно укладати договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на вивіз та знешкодження відходів та сміття.

Виконавець послуг з вивезення побутових відходів визначається на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

3.13. Тверді побутові відходи перевозяться  спеціально обладнаними для цього транспортними засобами, які унеможливлюють засмічення територій міста.

3.14. Вивіз рідких відходів із вигрібних ям домоволодінь здійснюється спеціалізованим транспортом за рахунок балансоутримувача (власника, користувача) будинків (квартир).

3.15. Домовласники забезпечують вільний під’їзд до вигрібних ям і туалетів та освітлення цих територій у темний час доби.

3.16. Вибирання твердих осадів із каналізаційних колодязів, вигрібних туалетів та ям проводиться безпосередньо на транспортний засіб для негайного їх вивезення.

3.17. Дворові та громадські туалети повинні утримуватися їх власниками (балансоутримувачами) у постійній чистоті та справності, щоденно дезінфікуватись.

3.18. При виконанні в будинках (квартирах) ремонтних робіт будівельне сміття щоденно вивозиться балансоутримувачами (власниками) будинків (квартир) та організаціями, які проводять ремонт, на сміттєзвалище.

3.19. Балансоутримувачі (власники, користувачі) земельних ділянок, розміщених на берегах річок та спусків до них, вулицях, що не мають забудови з протилежної сторони, здійснюють прибирання прилеглої та протилежної території.

3.20.Власники та балансоутримувачі багатоквартирного житлового фонду зобов’язані:

- утримувати підвали, горища, інші допоміжні приміщення закритими або обладнувати їх сітками для попередження проникнення в них тварин;

- забезпечувати прибирання допоміжних приміщень від сміття, сторонніх предметів, а також своєчасну санітарну обробку їх після аварійних ситуацій на внутрішньо-будинкових мережах.

3.21.Мешканці селищної ради – власники житлових будинків зобов’язані утримувати фасад будинку, огорожу, двір і прилеглу територію в чистоті та належному санітарному стані. 

3.22. Для покращання санітарного стану території Козелецької селищної ради згідно з розпорядженнями селищного голови проводити :

- День довкілля  - 2 рази на рік;

            - Місячник з благоустрою -  в квітні щорічно.

3.23. Прибирання та утримання проїзної частини на всю ширину дороги, а також набережних, мостів здійснюють підприємства-виконавці відповідних послуг. 

3.24. Прибирання та очистка канав, труб, дренажів, призначених для відводу поверхневих та ґрунтових вод з вулиць і доріг, очистка колекторів дощової та зливової каналізації,  зливостоків, проводиться балансоутримувачем, у дворах житлових будинків – житлово-експлуатаційними підприємствами; на території підприємств та організацій – підприємствами, організаціями, а також власниками.

3.25. Відповідальність за стан зливової каналізації, оглядових і зливо-приймальних колодязів, своєчасний ремонт та наявність приймальних решіток, люків та водостоків (за виключенням відомчих) покладається на балансоутримувача. Вилучення відходів із зливової каналізації, оглядових та зливоприймальних колодязів проводиться  підприємствами, які експлуатують ці споруди, у міру необхідності з негайним їх вивезенням згідно з укладеними договорами з підприємствами-виконавцями послуг щодо їх захоронення.

  1. Поводження з відходами

4.1.Організація збирання та вивезення ТПВ

  • Порядок збирання ПВ визначається з урахуванням щільності та поверховості забудови, сміттєзбірників тощо.
  • Місця для розміщення контейнерів для збору ТПВ визначаються та узгоджуються в порядку, визначеному законодавством України.
  • Виконання робіт з благоустрою майданчиків для розміщення контейнерів для збору ТПВ покладається на відповідний структурний підрозділ з питань житлово-комунального господарства.
  • Спалювання ТПВ у контейнерах та на контейнерних майданчиках забороняється.
  • Забороняється встановлення контейнерів ТПВ на тротуарах, проїздах та інших не відведених для цього місцях.
  • Відповідальність за технічний і санітарний стан контейнерів, контейнерних майданчиків, майданчиків для негабаритних відходів і порядок навколо них несе виконавець послуг.
  • Після вивантаження ТПВ з контейнерів у сміттєвоз працівник організації виконавця послуг, що проводить вивантаження, зобов’язаний прибрати територію.
  • Вивезення ТПВ здійснюється згідно укладених договорів між виробником відходів та спеціалізованою організацією.
  • Виробник великогабаритних відходів та ремонтних відходів зобов’язаний завчасно укласти угоду з балансоутримувачем або з іншими суб’єктами підприємницької діяльності, які мають відповідні дозволи, де передбачити об’єми і місце складування.
  • Токсичні та шкідливі відходи повинні збиратися окремо від побутових відходів та своєчасно передаватись спеціалізованим організаціям для утилізації.
  • Для відходів, які через свої обсяги чи вагу не можуть утримуватись в контейнерних ємкостях для відходів повинен бути організований окремий вивіз.

4.2. Надавачі послуг зобов’язані:

  • регулярно, за графіком, вивозити рідкі, тверді побутові та негабаритні відходи;
  • проводити контроль за роботою та виконанням графіку роботи, виявляти та усувати причини, що перешкоджають своєчасному вивезенню побутових відходів.

4.3. Вимоги до користування ємностями для твердих побутових відходів:

  • тверді побутові відходи повинні завантажуватись в контейнерні ємності відповідно до їх призначення. Складування відходів іншими способами забороняється;
  • для забезпечення дотримання належного санітарного стану, локалізації та запобігання випаданню відходів з контейнерів, можливості травмування працівників під час механізованого перевантаження ТПВ у сміттєвоз, ємності необхідно наповнювати відходами так, щоб до верхнього краю залишалося близько 10-15 сантиметрів (біля 90% наповненості);
  • забороняється вміщувати в контейнерні ємності палаючі або тліючі предмети;
  • забороняється вміщувати в контейнери будівельні відходи, великогабаритні предмети, листя, сніг, лід, а також відходи, що можуть псувати контейнер та спецавтотранспорт;
  • відповідальність за технічний стан контейнерів несе їх власник, а за санітарний стан балансоутримувач, якщо інше не передбачене угодою.
  1. Проведення земляних робіт.

5.1. Порушення об’єктів благоустрою, пов’язане з виконанням суб’єктами господарювання земляних та ремонтних робіт, здійснюється на підставі дозволу на порушення об’єктів благоустрою виконавчого органу селищної ради (далі- дозвіл).

Дозвіл на порушення об’єктів благоустрою не вимагається, якщо земляні та ремонтні роботи здійснюються:

- особами, які мають документ, що посвідчує право власності або право користування земельною ділянкою, у тому числі право земельного сервітуту;

- у складі підготовчих або будівельних робіт, право на виконання яких оформлене у встановленому законодавством порядкую.

Роботи з усунення наслідків аварій на об’єктах благоустрою розпочинаються негайно з обов’язковим подальшим оформленням дозволу в порядку, визначеному законодавством.

5.2. Перелік земляних та ремонтних робіт, для виконання яких необхідно отримати дозвіл, встановлюється у Типовому порядку щодо видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, який затверджується Кабінетом Міністрів України.

5.3. Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів затверджується рішенням селищної ради.

У разі якщо відповідною селищною радою не прийнято таке рішення, застосовується Типовий порядок затверджений  Кабінетом Міністрів України.

5.4. Видача дозволу, його переоформлення або видача дубліката дозволу здійснюється безоплатно.

5.5. Дозвіл видається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

Строк дії дозволу визначається умовами робіт і не може перевищувати один рік.

5.6. Відмова у видачі дозволу видається заявнику в письмовій формі з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.

Підставою для відмови у видачі дозволу є:

подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання дозволу згідно із встановленим переліком;

невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

виявлення недостовірних відомостей у поданих документах.

5.7. У разі якщо право виконання на об’єкті благоустрою земляних та ремонтних робіт передано іншій особі, дозвіл підлягає переоформленню. Переоформлення дозволу не зупиняє виконання робіт.

5.8. У разі якщо в установлений частиною п’ятою цієї статті строк не видано дозвіл або відмову в його видачі, право виконання на об’єкті благоустрою земляних та ремонтних робіт виникає на десятий робочий день з дня закінчення зазначеного строку, а дозвіл вважається виданим.

5.9. Дозвіл може бути анульовано виконавчим органом селищної ради у разі:

- подання особою, яка отримала дозвіл, заяви про його анулювання;

- наявності відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем, що отримали дозвіл.

5.10. Підставами для видачі дубліката дозволу є втрата або пошкодження дозволу.

5.11. Під час виконання земляних робіт повинні бути забезпечені безпечні умови для руху транспорту та пішоходів:

  • виставлятись попереджувальні знаки;
  • встановлюватись пішохідні містки та огорожа стандартного зразка.

5.12. Відповідальність за організацію безпеки руху транспорту і пішоходів у місцях виконання земляних робіт до повного відновлення дорожнього покриття та здачі ордера покладається на виконавця робіт.

5.13. При виконанні робіт забороняється:

  • псувати, засипати землею та будівельними матеріалами дерева, кущі, газони, люки колодязів, водоприймальні решітки, перепускні труби та дренажі, геодезичні знаки, засоби регулювання дорожнього руху, проїжджу частину вулиць, тротуари;
  • відкачувати воду з колодязів, траншей і котлованів та резервуарів прямо на тротуари та проїзну частину вулиць;
  • залишати на проїзній частині вулиць, тротуарах, газонах землю та будівельне сміття після закінчення робіт;
  • займати не відведені площі для складування матеріалів, огороджувати територію для проведення робіт більше відведеної;
  • захаращувати проходи і проїзди у двори, порушувати нормальний проїзд автотранспорту і рух пішоходів.

5.14. Роботи з усунення наслідків аварії, пов’язаної з розриттям території загального користування, демонтажем споруд, розпочинаються негайно з терміновим погодженням із відповідними аварійно-інженерними службами та обов’язковим подальшим оформленням ордера на виконання аварійних робіт в порядку, передбаченому законодавством.

  1. Утримання, охорона та порядок видалення зелених насаджень.

6.1. Організація розвитку та утримання зелених зон селищної ради забезпечується виконавчим органом Козелецької селищної ради.

6.2. Відповідальними уповноваженими органами у сфері контролю за розвитком зеленого господарства є структурні підрозділи селищної ради, які аналізують план розвитку населених пунктів селищної ради, матеріали інвентаризації, звіти з питань розвитку та утримання об’єктів благоустрою зеленого господарства, тощо і готують рішення виконавчої влади щодо розроблення програми розвитку та збереження зелених зон селищної ради на перспективу, що широко обговорюється із громадськістю, після чого затверджується Козелецькою селищною радою.

6.3. Охорона зелених насаджень селищної ради включає систему правових, організаційних, економічних та інших заходів, спрямованих на їх раціональне використання з урахуванням природоохоронного, рекреаційного, історико-культурного призначення.

Охорона зелених насаджень на території селищної ради є громадським обов’язком кожного жителя громади. Всі громадяни при відвідуванні зон відпочинку, лісопарків, парків, садів, скверів, бульварів, набережних та інших місць масового відпочинку зобов’язані  підтримувати чистоту, порядок, бережливо ставитись до зелених насаджень, запобігати пошкодженню та знищенню дерев, кущів, квітів, газонів, сприяти органам внутрішніх справ, органам державної влади та місцевого самоврядування, власникам зелених насаджень в боротьбі з порушниками цих Правил.

6.4. Відповідальність за збереження зелених насаджень і належний догляд за ними покладається:

- щодо насаджень, які перебувають в комунальній власності, - на   підприємства-виконавців послуг із зеленого будівництва, в інших формах власності – на відповідних землевласників і землекористувачів;

- на вулицях перед будівлями до проїжджої частини, всередині квартальних насаджень та садів мікрорайонів – на власників (користувачів) житлових, громадських і промислових будівель та споруд, а також на власників будівель побуту, торгівлі, освіти, охорони здоров’я, які розташовані у житлових районах;

- на територіях підприємств, а також на прилеглих до них ділянках і санітарно-захисних зонах  – на ці підприємства;

- на територіях зелених насаджень, відведених під будівництво, з дня початку робіт – на керівників організацій, яким відведені земельні ділянки, або керівників будівельних організацій;

- на приватних садибах і прилеглих ділянках – на їх власників;

- на безхазяйних територіях, пустирях – місцеві органи самоврядування.

6.5. До обов’язків власників і користувачів зелених насаджень належить:

- забезпечення збереження зелених насаджень, квітів, газонів, доріжок і обладнання та належний догляд за ними відповідно до чинного законодавства та цих Правил;

- забезпечення поливання зелених насаджень та вжиття заходів до розширення їх площ;

- вжиття протягом року необхідних заходів щодо боротьби із шкідниками та хворобами зелених насаджень, в тому числі замазування пошкоджень, забезпечення лікування зелених насаджень;

- косіння трави, збирання та вивезення сміття й опалого листя;

- систематичне знищення бур’янів та об’єктів рослинного карантину;

-планомірне підвищення декоративних якостей парків, лісопарків та інших зелених насаджень, доведення їх до рівня садово-паркового мистецтва шляхом ландшафтної реконструкції;

- проведення своєчасного зносу аварійних та фаутних зелених насаджень;

- забезпечення в районах зелених насаджень охоронної зони повітряних електричних ліній та підземних теплових, водопровідних і каналізаційних мереж. Своєчасне обрізування гілок в охоронній зоні струмопровідних мереж, а також тих, що закривають найменування вулиць та номерні знаки будинків, забезпечують балансоутримувачі електричних мереж та балансоутримувачі житлових будинків. Обрізування проводиться за графіком, погодженим з власником (балансоутримувачем) ліній електропередач, та під його контролем;

- запобігання забрудненню зелених насаджень відходами, їх заболочуванню;

- підживлення і поливання дерев і кущів, обрізання їх крон, вирізування сухих гілок, знешкодження омели та інших паразитичних утворень, утримання в належному стані живої огорожі (газонного бордюру);

- огородження дерев при проведенні будівельних та ремонтних робіт.

Власники будівель, споруд, малих архітектурних форм, які знаходяться на території зелених насаджень, зобов’язані своєчасно ремонтувати належне їм майно та будівлі, утримувати їх в належному технічному та естетичному стані.

6.6 На підприємства-виконавців послуг із зеленого будівництва 

- забезпечення чистоти і порядку, своєчасного догляду за зеленими насадженнями, що знаходяться на їх балансі;

- ремонт і посів газонів, посадка дерев, кущів та квітів, косіння трави, прополювання квітників, обрізування дерев та кущів, обробка рослин проти хвороб та шкідників, підкормка молодих саджанців, викорчовування пнів, вивезення сміття та гілок.

6.7. На суб’єкт господарювання, що здійснює надання комунальних послуг на території селищної ради покладається:

- здійснення контролю за станом експлуатації та утриманням зелених насаджень;

- здійснення розробки перспективних напрямків у розвитку зеленого господарства;

- обстеження зелених насаджень та вжиття заходів для покращення їх стану та якості прибирання;

- проведення перевірки правомірності знесення зелених насаджень;

- контроль за виконанням робіт з озеленення при будівництві.

6.8. На території зелених насаджень забороняється:

- зносити та пересаджувати дерева, кущі, квітники та інші види зелених насаджень, змінювати планування, проводити реконструкцію та ремонтні роботи без дозволу уповноваженого органу та ордеру на виконання таких робіт;

- складувати будь-які матеріали;

- влаштовувати звалища сміття;

- самовільно садити дерева, кущі, влаштовувати городи;

- обладнувати стоянки транспортних засобів;

- самовільне будівництво, розміщення малих архітектурних форм;

- використовувати малі архітектурні форми не за призначенням;

- самовільне влаштування зупинок громадського транспорту на газонах, біля дерев та живоплотів;

- самовільне встановлення наметів торгового, агітаційного та іншого призначення на газонах, в парках, скверах;

- ходити по газонах, влаштовувати катки, кататися на ковзанах, санчатах, за винятком місць, спеціально для цього відведених і обладнаних;

- випалювати суху рослинність, розпалювати багаття та порушувати інші правила протипожежної безпеки;

- підвішувати на деревах гамаки, гойдалки, мотузки для сушіння білизни, прикріплювати рекламні щити, електропроводи, електрогірлянди з лампочок та інші предмети, якщо вони можуть пошкодити дерево;

- добувати з дерев сік, смолу, робити надрізи, написи, забивати цвяхи, скоби, обмотувати дерева дротом, наносити інші механічні пошкодження;

- знищувати мурашники, ловити птахів і звірів та стріляти у них;

- засмічувати і засипати водоймища або влаштовувати на них загати;

- ламати і псувати дерева, кущі, квітники, зривати квіти, бутони, бруньки;

          - випускати та вигулювати тварин у не відведених для цього місцях, випасати худобу, птахів;

- відводити земельні ділянки під забудову постійного або тимчасового характеру, під вантажно-розвантажувальні роботи;

- після закінчення торгівлі залишати на території зелених насаджень сміття, бруд, контейнери та інші предмети і речовини.

6.9. Відповідно до вимог Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» за самовільне знищення і пошкодження зелених насаджень юридичні та фізичні особи, винні в заподіянні шкоди зеленим насадженням, самовільній вирубці, невжитті заходів охорони, недбалому та необережному відношенні до об’єктів озеленення, притягуються до відповідальності та відшкодовують завдані збитки у встановленому законодавством розмірі та порядку.

Відшкодування відновної вартості зелених насаджень не звільняє від обов’язкового відновлення порушеного озеленення ділянки згідно з розробленою документацією, в тому числі, із залученням організації-виконавця послуг із зеленого будівництва.  

6.10. У процесі ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації, а також у разі, коли стан зелених насаджень загрожує життю, здоров’ю громадян чи майну громадян та/або юридичних осіб, видалення зелених насаджень здійснюється негайно з подальшим оформленням акта обстеження.

  1. Утримання місць масового відпочинку населення селищної ради біля води. Режим використання водоохоронних зон.

7.1.Прибирання територій пляжів здійснюється суб’єктами господарювання, за якими закріплені ці території.

7.2. На території водоохоронних зон забороняється:

  • використання стійких та сильнодіючих пестицидів;
  • влаштування кладовищ, скотомогильників, звалищ, полів фільтрації; 
  • скидання неочищених стічних вод, використовуючи рельєф місцевості (балки, пониззя, кар'єри тощо), а також у потічки.

В окремих випадках у водоохоронній зоні може бути дозволено добування піску і гравію за межами земель водного фонду на сухій частині заплави, у руслах річок за погодженням з державними органами охорони навколишнього природного середовища, водного господарства та геології.

7.3. У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється:

  • розорювання земель (крім підготовки грунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво;
  • зберігання та застосування пестицидів і добрив;
  • влаштування літніх таборів для худоби;
  • будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів;
  • миття та обслуговування транспортних засобів і техніки;
  • влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо.
  1. Додержання тиші в громадських місцях населених пунктів Козелецької селищної ради

8.1. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення та зменшення шкідливого впливу шуму на здоров’я населення, іонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов’язані не допускати впродовж доби перевищення рівнів шуму, встановлених санітарними нормами для наступних приміщень і територій селищної ради (захищені об’єкти):

- житлових будинків і прибудинкових територій;

- лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури;

-  готелів і гуртожитків;

- закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу;

-інших будівель і споруд, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

- парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків.

8.2. Шум на захищених об’єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

8.3. У нічний час з 22 до 8 години на захищених об’єктах забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів.

Проведення на захищених об’єктах ремонтних робіт, що супроводжуються шумом, забороняється в робочі дні з 21 до 8 години, а в святкові та неробочі дні – цілодобово.

8.4. Власник (користувач) приміщень, в яких передбачається проведення ремонтних робіт, зобов’язаний повідомити мешканців прилеглих квартир про початок зазначених робіт. За згодою мешканців усіх прилеглих квартир ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні. Шум, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати санітарних норм цілодобово.

8.5. Передбачені підпунктами 2,3,4 цього пункту вимоги щодо додержання тиші та обмежень певних видів діяльності, які супроводжуються шумом, не поширюються на випадки:

- здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

- попередження або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;

- надання невідкладної допомоги, попередження або припинення правопорушень;

- попередження крадіжок, пожеж, а також виконання завдань цивільної оборони;

- проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування;

- роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність житлових і громадських  будівель, за умов  вжиття  невідкладних  заходів  щодо максимального обмеження проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

- відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, Дня міста та інших свят відповідно до рішень виконавчого комітету селищної ради, розпоряджень селищного голови, проведення спортивних змагань;

- проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів у заборонений час за погодженням з виконавчим комітетом Козелецької селищної ради.

8.6. Юридичним і фізичним особам забороняється проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів у межах селищної ради без погодження з виконавчим комітетом селищної ради.

8.7. Забороняється самовільне застосування побутових піротехнічних виробів у нічний час, за винятком святкування Нового року в ніч з 31 грудня на 1 січня.

8.8. Забороняється застосування побутових піротехнічних виробів та проведення феєрверків ближче, ніж за 100 м від лікарень, культових споруд, навчальних закладів, будинків-інтернатів (пансіонатів) для громадян похилого віку, інвалідів, дітей,  інших громадських споруд та житлових будинків.

8.9. При проведенні масових заходів забороняється кидати приведені в дію побутові піротехнічні вироби під ноги перехожих, із вікон та балконів, здійснювати феєрверки з дахів будинків та вчиняти інші дії, які можуть завдати шкоду здоров’ю або  майну людей.

8.10. Використання піротехнічних виробів для демонстрацій феєрверків професійними піротехніками повинно проводитись відповідно до вимог нормативних актів, які регулюють професійне використання піротехнічних виробів в Україні.

  1. Утримання домашніх та хижих тварин.

9.1. Балансоутримувачі багатоквартирного житлового фонду зобов’язані:

  • ознайомити всіх мешканців-власників тварин з правилами тримання собак, котів і хижих тварин у населених пунктах України;
  • вимагати від мешканців - власників тварин проведення реєстрації тварин з наданням довідки ветеринарної служби про проведені щеплення.

9.2. Громадяни - власники тварин зобов’язані:

  • своєчасно проводити тваринам щеплення від сказу;
  • не допускати використання для утримання та догляду за тваринами місць загального користування: коридорів, підвалів, сходових площадок, горищ, балконів, лоджій, ванних кімнат, кухонь, санвузлів;
  • у приватних будинках встановлювати таблички на парканах про наявність собаки, а також дзвінки;
  • вигулювати тварин тільки на повідку та в наморднику, крім декоративних порід, уникати при цьому місць масового скупчення людей, особливо дітей;

-      не відвідувати з тваринами магазини, підприємства громадського харчування, об’єкти соціального, культурного та побутового призначення;

  • не допускати забруднення  тваринами  тротуарів, газонів, скверів, парків, алей, дитячих майданчиків, а в разі забруднення - прибирати за своєю твариною
  • не проводити купання тварин в місцях масового відпочинку людей на воді.

9.3. Забороняється :

  • утримувати домашніх тварин в місцях загального користування (коридорах, сходових площадках, горищах, підвалах, тощо);
  • вигул тварин на подвір’ях дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, дитячих майданчиках, пляжах та інших місцях масового відпочинку людей;
  • вигул тварини без власника, перебування її в зграї безпритульних тварин;
  • випасання худоби та птиці у невідведених для цього місцях;
  • викидати трупи домашніх тварин у невстановлених місцях;
  1. Порядок утримання кладовищ та інших місць поховань

10.1. Благоустрій кладовищ та інших місць поховань, а також утримання в належному стані територій кладовищ передбачає використання їх за призначенням, санітарне очищення, озеленення, охорону зелених насаджень, збір та вивезення сміття.

10.2. Порядок поховання померлих, функціонування та утримання місць поховань регулюється Законом України «Про поховання та похоронну справу», іншими нормативно-правовими актами у зазначеній сфері.

10.3. Поділ кладовищ на розряди за майновим станом не дозволяється.

10.4.Виконавчий комітет селищної ради може прийняти рішення про часткове або повне припинення поховань померлих (закриття кладовищ) у разі, якщо на території кладовища немає вільних місць для облаштування нових могил, а поховання померлих можливе лише на місцях родинного поховання, або шляхом підпоховання в могилах за згодою користувачів місць поховання.

10.5. Кладовища відкриті для відвідувань щодня.

10.6. Поховання померлих на кладовищах проводиться щодня з дотриманням вимог санітарно-епідеміологічного законодавства.

  1. Створення сприятливих умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями

11.1. Всі об’єкти соціальної сфери, житлово-комунального та громадського призначення, заклади охорони здоров’я та освіти облаштовуються пандусами, поручнями та у разі необхідності кнопками виклику.

11.2.При проведенні капітальних та поточних ремонтів житлових і адміністративних будинків, приміщень соціальної сфери, охорони здоров’я, освіти, культури передбачити встановлення пандусів в проектно-кошторисній документації.

11.3. Балансоутримувачу під час ремонту прибудинкових територій проводити влаштування пониження бордюрів за адресами будинків, де проживають інваліди, що пересуваються на візках.

 

  1. Забезпечення благоустрою при розміщенні зовнішньої реклами. Вимоги до об’єктів зовнішньої реклами.

12.1. Порядок розміщення зовнішньої реклами регулюється Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 р. № 2067.

12.2. Рекламні засоби (спеціальні конструкції) розташовуються на підставі дозволів на розміщення зовнішньої реклами, наданих у встановленому порядку.

12.3. Проведення робіт, пов’язаних з розташуванням (монтажем, реконструкцією, перенесенням, демонтажем) рекламних засобів на місцевій території, здійснюється на підставі дозволів на проведення цих робіт, наданих уповноваженим органом селищної ради.

12.4. Роботи, пов’язані з розташуванням рекламних засобів на місцевій території, виконуються з дотриманням правил техніки безпеки, Правил благоустрою території Козелецької селищної ради, проекту (схеми) організації дорожнього руху, правил проведення робіт в охоронних зонах інженерних мереж із забезпеченням захисту комунікацій під час проведення цих робіт та наглядом представника підприємства, яке експлуатує ці комунікації.

12.5. Роботи, пов’язані з розташуванням рекламних засобів на території селищної ради, виконуються з обов’язковим відновленням благоустрою місця (території, споруди) у передбачений дозволом термін. Підключення рекламних засобів до існуючих мереж зовнішнього освітлення здійснюється відповідно до вимог, передбачених чинним законодавством.

12.6. Роботи, пов’язані з розташуванням рекламних засобів, вважаються закінченими, якщо проведено відновлення твердого покриття, трав’яного покрову, вивезено зайвий ґрунт, сміття, залишки матеріалів та виконано у повному обсязі інші роботи з відновлення благоустрою міста.

12.7. Проведення робіт з розташування рекламного засобу з порушенням визначеного дозволом місця їх проведення (визначеного місця розташування рекламного засобу), в тому числі при короткостроковому розміщенні зовнішньої реклами, тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством, що не звільняє розповсюджувача зовнішньої реклами від відшкодування шкоди, завданої об’єкту благоустрою міста, та виконання робіт щодо повного відновлення порушених елементів благоустрою цього об’єкта.

12.8. Рекламні засоби не повинні створювати перешкоди руху пішоходів і транспорту, механізованому прибиранню вулиць, обслуговуванню інженерних мереж і споруд, викошуванню газонів.

12.9. Освітлення зовнішньої реклами повинно бути рівномірним і не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків.

12.10. Місця розташування рекламних засобів повинні утримуватись в належному санітарно-технічному стані з забезпеченням їх своєчасного прибирання та впорядкування; при короткостроковому розміщенні зовнішньої реклами у зв’язку з проведенням спеціальних виставкових заходів, рекламних акцій (з розміщенням наземних рекламних засобів) повинен додатково укладатись договір для забезпечення прибирання території. На будинках і спорудах необхідно розміщувати зовнішню рекламу за згодою їх власників та з додержанням правил благоустрою.

12.11. Відповідальність за технічний, естетичний стан рекламних засобів, розміщеної реклами, стан благоустрою місць, озеленення та утримання зелених насаджень на прилеглій території, розташування рекламних засобів несе розповсюджувач зовнішньої реклами згідно із законодавством.

12.12. Роботи, пов’язані з розташуванням рекламних засобів, без додержання встановленого порядку щодо проведення таких робіт та вимог цих Правил, вважаються незаконними і тягнуть за собою відповідальність згідно з законодавством.

12.13. Демонтаж вивісок чи табличок, розміщених з порушенням вимог цих Правил, здійснюється у разі:

- припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичної особи - підприємця;

- невідповідності розміщення вивіски чи таблички вимогам щодо її розміщення, наданим у визначенні, та архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам і правилам, санітарним нормам;

- порушення благоустрою території.

Розміщені вивіски чи таблички підлягають демонтажу за рахунок коштів юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, якими вони були встановлені.

12.14. Шкода, завдана при розміщенні зовнішньої реклами внаслідок порушення законодавства з благоустрою населених пунктів, підлягає компенсації у встановленому законодавством порядку.

 

  1. Правила використання власниками транспортних засобів об’єктів благоустрою.

13.1. Власникам або користувачам транспортних засобів забороняється :

-  ускладнювати рух транспорту на вулицях та площах населених пунктів селищної ради;

- ускладнювати та перешкоджати механізованому прибиранню проїжджої частини вулиць, площ, тротуарів;

- залишати автотранспортні засоби у не відведених або спеціально необладнаних місцях

13.2. Заходи впливу на порушників Правил. У разі нанесення водієм транспортного засобу шкоди об’єктам благоустрою міста, яке потребує відновлення, (газони та квітники, асфальто-бетонне покриття пішохідних доріжок та тротуарів, бордюри), - складання адмінпротоколу (додаток №1) з накладанням штрафу за порушення Правил дорожнього руху та сплати на відновлення пошкоджень по калькуляціям, складеним згідно з Методикою, затвердженою Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України.

У разі залишення водієм транспортного засобу на порушення правил зупинки та стоянки, якщо при цьому він створив загрозу безпеці дорожнього руху, а також виконанню робіт з утримання доріг, зелених насаджень, будинків та споруд, розташованих уздовж дороги, - примусове його переміщення на спеціально обладнаний майданчик із сплатою штрафу за допущене порушення Правил дорожнього руху та витрат на переміщення та утримання транспортного засобу на штрафмайданчику.

  1. Повноваження органів місцевого самоврядування та державних органів контролю по виконанню даних правил

 

14.1. Виконавчим комітетом селищної ради затверджується норми накопичення твердих побутових відходів для житлових будинків, установ, закладів та підприємств громадського призначення.

14.2. На виконавчий комітет селищної ради покладається:

-  затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів;

- затвердження правил благоустрою територій населених пунктів;

- створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб’єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб);

- визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об’єктів благоустрою;

- затвердження переліку вулиць, площ і проїздів, які підлягають механізованому прибиранню, а також черговість їх прибирання в літній та зимовий період року;

- встановлення переліку територій селищної ради, які підлягають прибиранню силами суб’єктів господарювання;

- контроль за станом експлуатації та утримання зелених  насаджень незалежно від форм власності;

- перевірка правомірності знесення зелених насаджень;

- контроль за виконанням робіт по озелененню при будівництві.

Виконавчий комітет селищної ради при прийомці в експлуатацію будівель та споруд мають право встановлювати їх власникам зони прибирання прилеглої озелененої території в розмірах, що не перевищують встановлені цими Правилами.

14.3. Згідно з основами законодавства України, нагляд за дотриманням санітарних правил утримання вулиць, дворів та інших територій селища, а також місць громадського користування, пляжів здійснюється виконавчим комітетом селищної ради.

  1. Повноваження органів самоорганізації населення у сфері благоустрою населених пунктів

15.1. До повноважень органів самоорганізації населення у сфері благоустрою населення пунктів належить:

- внесення в установленому порядку на розгляд органів місцевого самоврядування пропозиції з питань благоустрою населених пунктів;

- організація участі населення у виконанні робіт з благоустрою населених пунктів;

- здійснення громадського контролю за дотриманням правил благоустрою територій населених пунктів;

- інформування населення про здійснення заходів з благоустрою населених пунктів.

  1. Заборона дій суб’єктів господарювання та громадян встановлених даними правилами

Підприємствам, організаціям, закладам, установам, незалежно від форм власності, громадянам забороняється:

16.1. Складувати на вулицях будівельні та інші матеріали, розкопувати вулиці, копати ями для гасіння вапна, спалювати відходи та сміття.

16.2. Здійснювати паркування автотранспорту на тротуарах, бордюрах, газонах та інших невстановлених для цього місцях.

16.3.Забруднювати проїжджу частину вулиць при перевезенні вантажів, виїзді автотранспорту з будівельних майданчиків, мити балкони зливанням води.

16.4. Виробник обслуговує вуличні, квартальні та дворові мережі водопостачання та водовідведення, споруди і обладнання, а також технологічні прилади й пристрої на них, які перебувають у нього на балансі або на які є відповідний договір на обслуговування із споживачем.

Роботи з обслуговування мереж водопостачання та водовідведення проводити у відповідності до правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затвердженим наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 року №190.

16.5. Витрушувати одяг, килими, інші речі у під’їздах, парадних входах до будинків, кидати з балконів і вікон різні предмети, сміття.

16.6. Розклеювати оголошення, афіші на будинках, стовпах, парканах, деревах та інших не визначених для цього місцях.

16.7.Виливати рідкі відходи на місцеві території та у водойми.

16.8.Розташовувати реклами безпосередньо на кладовищах міста та на прилеглих до них територіях, а також вулицями, тротуарами, на будівлях і інших об’єктах благоустрою без відповідного погодження.

16.9. Спалювати сміття, опале листя, побутові, промислові та інші відходи на території підприємств, домоволодінь, парків, скверів, забруднювати їх хімічними та іншими розчинами.

16.10. Торгувати з рук, із машин або іншим чином у невстановлених місцях, окрім відведених майданчиків для сезонної торгівлі.

16.11. Ходити газонами, зривати квіти, гілки дерев та кущів на вулицях, в парках, скверах та інших місцях загального користування.

16.12. Складувати сміття, відходи на території Козелецької селищної ради, на схилах річок та інших водойм, а також в місцях масового відпочинку, лісосмугах, зелених насадженнях.

16.13.Скидати в зливову каналізацію виробничі та побутові стоки, нафтопродукти, кидати сміття, пісок та інше.

16.14. Заправляти, мити, ремонтувати автомобілі та інші транспортні засоби на прибудинкових територіях, берегах річок, ставків та штучних водоймищ, вулицях, тротуарах, у парках і скверах, біля криниць та водорозбірних колонок.

16.15. Перекривати вулиці, шляхи до будівель, житлових будинків та споруд без погодження з органами ДАІ, управлінням з питань житлово - комунального господарства, землеустрою та архітектури селищної ради.

16.16. Складування на вулицях і газонах міста будівельних матеріалів, цегли, труб, піску, ґрунту, щебеню, будівельного сміття, палива та інших будівельних і побутових відходів.

16.17. Вирубувати та пошкоджувати дерева й кущі на прибудинкових територіях, парках, скверах, у прибережних смугах, місцях відпочинку, в лісопарковій зоні.

16.18. Розміщення ТС проводити у відповідності до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженому наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року №244.

  1. Відшкодування збитків, завданих об’єкту благоустрою

Збитки, завдані об'єкту благоустрою в результаті порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, підлягають відшкодуванню в установленому порядку.

У випадках пошкодження чи знищення елементів благоустрою, винна юридична чи фізична особа усуває пошкодження (відновлює елементи благоустрою) власними силами або за домовленістю з балансоутримувачем перераховує на його рахунок суму відновної вартості.

  1. Контроль за дотриманням законодавства у сфері благоустрою території селищної ради

18.1. Контроль у сфері  благоустрою Козелецької селищної ради спрямований на забезпечення дотримання всіма підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, приватними підприємцями, громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», цих Правил та інших нормативно-правових актів України.

Контроль за додержанням цих правил на території селищної ради фізичним особам, підприємствами, установами і організаціями в межах повноважень, а також контроль за станом благоустрою селищної ради здійснюється виконавчим комітетом селищної ради.

  1. Відповідальність за порушення Правил благоустрою

19.1. Порушення Правил благоустрою  на території Козелецької селищної ради тягне за собою адміністративну відповідальність згідно з чинним законодавством.

19.2 З метою попередження порушення Правил благоустрою  Козелецької селищної рад  керівникам підприємств, навчальних закладів, громадських та інших організацій, установ систематично проводити роз'яснювальну роботу в трудових колективах з питань дотримання положень Правил.

19.3. В громадських місцях через засоби масової інформації постійно інформувати населення про необхідність дотримання Правил благоустрою території селищної ради

19.4. Особи, які самовільно розмістили малу архітектурну форму, рекламу тощо, зобов’язані у 5-денний термін з дати попередження прибрати зазначений об’єкт, рекламу та інше.

Анонси і оголошення

 

 Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License, якщо не зазначено інше

Офіційний сайт © 2024 Козелецька селищна рада Всі права захищено.