Україна
КОЗЕЛЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЧЕРНІГІВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
(п’ятдесят перша сесія восьмого скликання)
21 листопада 2025 року
сел. Козелець
№ 06-51/VІІІ
Про затвердження Комплексної Програми
«Забезпечення гендерної рівності, запобігання та
протидії домашньому насильству і насильству
за ознакою статі та торгівлі людьми»
на території Козелецької селищної ради на 2026-2028 роки
Відповідно до законів України «Про протидію торгівлі людьми», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Указу Президента України від 21.09.2020 року №398/2020 «Про невідкладні заходи із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства»,постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 року №658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі» та з метою формування цілісної системи заходів, спрямованих на ефективне вирішення проблем у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, захисту дітей від насильства, створення ефективної допомоги постраждалим особам від домашнього насильства, досягнення цілей державної політики щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, впровадження європейських стандартів рівності, протидії торгівлі людьми, керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», селищна рада вирішила:
1.Затвердити Комплексну програму «Забезпечення гендерної рівності, запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі та торгівлі людьми» на території Козелецької селищної ради на 2026-2028 роки (далі – Комплексна програма), що додається.
2.Управлінню освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради забезпечити організацію виконання Комплексної програми.
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань освіти, охорони здоров’я, культури, соціального захисту населення, законності та правопорядку та постійну комісію з питань бюджету, соціально – економічного розвитку та інвестиційної діяльності.
Голова Валентин БРИГИНЕЦЬ
Додаток
до рішення п’ятдесят першої
сесії восьмого скликання
Козелецької селищної ради
від 21 листопада 2025року
№ 06-51/VІІІ
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
забезпечення гендерної рівності
запобігання та протидії домашньому
насильству і насильству за ознакою статі та торгівлі людьми
на території Козелецької селищної ради на 2026-2028 роки
сел. Козелець
2025 рік
ПАСПОРТ КОМПЛЕКСНОЇ ПРОГРАМИ
|
1.
|
Ініціатор розроблення Програми
|
Козелецька селищна рада
|
|
2.
|
Дата, номер і назва документа органу виконавчої влади про розроблення Програми
|
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Закон України «Про протидію торгівлі людьми», Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» , Указ Президента України від 21.09.2020 року №398/2020 «Про невідкладні заходи із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства», постанова Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 року №658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі»
|
|
2.
|
Розробник Програми
|
Управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
|
|
3.
|
Відповідальні виконавці Програми
|
Управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
|
|
4.
|
Учасники Програми
|
Управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради, Служба у справах дітей Козелецької селищної ради, КЗ «Центр надання соціальних послуг» Козелецької селищної ради, відділ соціального захисту населення Козелецької селищної ради фінансове управління Козелецької селищної, ради, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, які розташовані на території Козелецької селищної ради
|
|
5.
|
Термін реалізації програми
|
2026-2028 роки
|
|
Джерела фінансування програми
|
- селищний бюджет;
- інші джерела фінансування, не заборонені законодавством України
|
|
Загальний орієнтовний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього тис. грн
|
41,0 тис.грн.1
|
|
6.
|
В тому числі:
-2026рік
-2027 рік
-2028 рік
|
11,0 тис.грн.
15,0 тис.грн.
15,0 тис.грн.
|
|
1 Обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації заходів Програми, може змінюватися шляхом внесення відповідних змін до селищного бюджету впродовж терміну дії Програми.
|
- Загальні положення
Комплексна програма забезпечення гендерної рівності, запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі та торгівлі людьми на території Козелецької селищної ради на 2026-2028 роки розроблена відповідно до Конституції України, законів України «Про охорону дитинства», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про протидію торгівлі людьми», Указу Президента України «Про невідкладні заходи із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства» від 21.09.2020 року №398, постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі».
Комплексна програма спрямована на вирішення одразу декількох суспільних проблем: домашнього насильства та насильства за ознакою статі, сексуального насильства, пов’язаного з конфліктом, торгівлі людьми, рівноправної участі жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності. Соціальний захист та гідний рівень життя кожному громадянину, кожній громадянці гарантований Конституцією України. Комплексна програма забезпечення гендерної рівності, запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі та торгівлі людьми на 2026-2027 роки (далі – Комплексна програма) – це комплекс заходів, спрямованих на створення ефективного механізму партнерства та взаємодії між суб’єктами, які реалізують заходи прав осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі, торгівлі людьми, підтримки та розвитку сім'ї, попередження і протидії насильству в сім'ї, забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків.
Торгівля людьми визнана серйозним злочином на міжнародному рівні із надзвичайно високим рівнем зростання злочинності. Фіксуються нові тенденції у сфері торгівлі людьми, серед яких випадки торгівлі людьми в межах України без перетину кордону (особливо неповнолітніми та дітьми), зростання кількості фактів торгівлі людьми з метою примусової праці, торгівлі громадянами інших країн, які ввозяться в Україну з метою подальшої експлуатації в різних сферах.
Домашнє насильство та насильство за ознакою статі є одним із проявів порушення прав людини, основною перешкодою до гендерної рівності та однією з найбільш гострих соціальних проблем.
Повномасштабна війна, яка триває в Україні, провокує збільшення випадків насильства в родинах. Згідно зі статистикою, незмінною залишається тенденція, що жінки та діти є найвразливішою категорією населення, які страждають від домашнього насильства. У групі підвищеного ризику потрапляння у ситуації насильства знаходяться особи з інвалідністю, особи похилого віку, внутрішньо переміщені родини, родини військовослужбовців і військовослужбовиць, які повертаються і будуть повертатися з точок, де ведуться бойові дії. Вже на сьогодні спостерігається збільшення випадків домашнього насильства в родинах військовослужбовців.
Також чітко простежуються тенденції збільшення випадків насильства серед внутрішньо переміщених родин, особливо тих, які переміщені з зон активних бойових дій та які певний час перебували в складному становищі.
Однією із причин загострень стосунків є вимушене переміщення, втрата звичної картини життя. Багато людей втратили роботу, змінили галузь діяльності, поміняли житло, і це негативно вплинуло на стосунки під час яких страждають і діти. Адже переважна більшість внутрішньо переміщених осіб - це жінки з дітьми. На жінок лягла здебільшого одноосібна відповідальність за безпеку родини, що призвело до психологічного навантаження, непорозумінь і, як наслідок, жорстокого поводження з дітьми.
Насильство щодо жінок та дівчат негативно впливає на їхнє репродуктивне здоров’я, внаслідок чого знижується рівень народжуваності та збільшується кількість новонароджених дітей з вадами здоров’я. Постраждалі від домашнього насильства жінки, не можуть належним чином виконувати свої батьківські обов’язки, внаслідок чого зростає рівень соціального сирітства.
В Україні прослідковується тенденція до стабільно високої кількості повідомлень про факти вчинення домашнього насильства, незважаючи на те, що цей вид правопорушень відрізняється високим рівнем латентності. Кількість повідомлень, які надійшли від Чернігівського районного управління поліції відділення поліції №1 в 2024 році становить 57,за 10 місяців 2025 року -117.
Разом з тим толерантне ставлення суспільства до насильства, перекладання вини за насильство на самих постраждалих у більшості випадків не спонукає жінок і дівчат повідомляти про пережите чи звертатися по допомогу, змушує приховувати такі випадки від оточуючих. Крім того, багато жінок та дівчат, особливо тих, які переїхали зі свого регіону в інший, не знають, до кого звертатися і перебувають у соціальному вакуумі.
Для надання соціально – психологічної допомоги особам,які постраждали від домашнього насильства при Козелецькій селищній раді утворилась спеціалізована служба підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства - мобільна бригада. Більшість постраждалих потребують різного виду, здебільшого це правова, консультативна та психологічна допомога.
Діючі механізми та інструментарії забезпечення гендерної рівності в Україні залишаються недосконалими. Це не дозволяє значною мірою протидіяти гендерній нерівності, викорінити існуючі стереотипи щодо ролі жінок і чоловіків у суспільстві, а також у повному обсязі досягти цілей державної політики щодо створення умов для реалізації рівних прав та можливостей представників обох статей. Низький рівень культури суспільства спостерігається і з питань забезпечення гендерної рівності та протидії дискримінації за ознакою статі.
Розроблення та прийняття Комплексної програми обумовлено необхідністю визначення на рівні Козелецької селищної ради Чернігівського району Чернігівської області проблем сучасної сім'ї, конкретних заходів захисту прав осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі, створення сприятливих умов для розвитку сім’ї, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання і протидії домашньому насильству, формування у жителів громади нетерпимого ставлення до всіх видів насильства, створення якісного та безпечного середовища життєдіяльності населення та усвідомлення домашнього насильства як порушення прав людини, попередження торгівлі людьми.
Заходи Комплексної програми спрямовані на вирішення основних важливих завдань, а саме:
- підтримку постраждалих осіб з метою надання доступних та якісних соціальних послуг для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі;
- організація фахової підготовки фахівців щодо запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі;
- необхідність проведення широкого кола інформаційно- просвітницьких заходів щодо обізнаності населення з питань запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі,протидії торгівлі людьми;
- невідкладне реагування на прояви домашнього насильства і насильства за ознакою статі;
- забезпечення координації діяльності органів виконавчої влади, громадських організацій у сфері протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі;
- здійснення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення;
- формуваня у населення нульової толерантності до насильства;
- інформування населення про запобігання ризикам потрапляння у ситуації торгівлі людьми та про можливості отримання комплексної допомоги від суб’єктів взаємодії, які проводять заходи у сфері протидії торгівлі людьми;
- проведення заходів щодо реалізації права на захист від дискримінації за ознакою статі, забезпечення розгляду випадків дискримінації за ознакою статі та вжиття відповідних заходів за результатами їх розгляду;
Основними напрямами діяльності Комплексної Програми є:
- запобігання домашньому насильству та насильству за ознакою статі;
- забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
- попередження та протидія торгівлі людьми.
Прийняття Комплексної програми обумовлено необхідністю розбудови системи із запобігання та протидії домашньому насильству, запровадження дієвого механізму координації діяльності суб’єктів, які здійснюють заходи у цій сфері, визначення на місцевому рівні конкретних заходів із захисту, підтримки та соціалізації постраждалих від домашнього насильства, підняття рівня правосвідомості та відповідальності громадян; підвищення поінформованості суспільства щодо шляхів убезпечення від потрапляння до ситуації торгівлі людьми, а також можливостей отримання відповідної допомоги з метою формування навичок безпечної поведінки у населення; підвищення рівня поінформованості широких верств населення про європейські цінності та стандарти щодо верховенства права та поваги до прав людини і основоположних свобод, забезпечення гендерної рівності та подолання дискримінації в усіх її формах та проявах.
- Мета і завдання Комплексної програми
Метою Комплексної програми є забезпечення оптимального функціонування цілісної системи із запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі в Козелецькій селищній раді, надання ефективної допомоги постраждалим особам послуг екстреного кризового втручання, інформування, консультування, надання місця тимчасового безпечного перебування; допомоги у вирішенні інших проблем, пов’язаних зі зміною життєвих принципів; проведення низки навчальних заходів та підвищення кваліфікації фахівців, які надають соціальні послуги постраждалим особам, удосконалення механізму міжвідомчої співпраці щодо реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі; проведення інформаційно-просвітницьких заходів із запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, протидії торівлі людьми; формування ґендерної культури в громаді, сприяння впровадженню принципу рівних прав, свобод і можливостей для жінок і чоловіків, включення гендерних підходів в усі сфери життєдіяльності громади.
- Перелік основних заходів Комплексної програми
Пріоритетними заходами реалізації Комплексної програми щодо ефективного механізму забезпечення гендерної рівності, запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, забезпечення захисту прав осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі (далі – постраждалі особи),торгівлі людьми є:
- сприяння забезпеченню гендерної рівності та впровадження європейських стандартів рівності до всіх аспектів життя громади: політичного, економічного, соціального і культурного;
- удосконалення системи запобігання та протидії насильству, а також відповідної нормативно-правової бази, запровадження дієвого механізму взаємодії суб’єктів, що проводять заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі шляхом узгодження їх дій;
- формування в суспільстві нетерпимого ставлення до насильства та посилення готовності протидіяти його проявам, небайдужого ставлення до постраждалих осіб, насамперед дітей, усвідомлення домашнього насильства як порушення прав людини;
- запровадження системного реагування на насильство, де кожен випадок отримує належну увагу суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, інших органів та установ, які виконують функції, пов’язані з проведенням заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі;
- забезпечення постраждалим особам незалежно від віку та стану здоров’я доступності до комплексних послуг, орієнтованих на їх потреби, та отримання таких послуг;
- здійснення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення;
- підвищення рівня поінформованості населення про форми, прояви, причини і наслідки домашнього насильства, розуміння суспільством непропорційного впливу домашнього насильства та насильства за ознакою статі на жінок і чоловіків, у тому числі на осіб з інвалідністю, вагітних жінок, дітей, недієздатних осіб, осіб похилого віку;
- підвищення рівня обізнаності населення з питань протидії торгівлі людьми;
- забезпечення доступу до загальних та спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб для отримання соціальних послуг медичної, соціальної, психологічної допомоги, доступу до правосуддя та інших механізмів юридичного захисту; у разі потреби забезпечення тимчасового притулку для постраждалих осіб.
Основні заходи з виконання Комплексної програми наведені у додатку 2.
- Фінансове забезпечення Комплексної програми
Фінансування Комплексної програми здійснюється за рахунок коштів селищного бюджету у межах загальних асигнувань, благодійних внесків, інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
Обсяг фінансування за рахунок місцевого бюджету визначається щорічно, виходячи з конкретних завдань Комплексної програми та реальних можливостей бюджету. Ресурсне забезпечення Комплексної програми наведено у додатку 1.
- Реалізація основних заходів Комплексної програми та контроль за їх виконанням
Реалізацію цієї Комплексної програми здійснює управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради. Контроль за виконанням завдань і заходів Комплексної програми здійснює постійна комісія селищної ради з питань освіти, охорони здоров’я, культури, соціального захисту населення, законності та правопорядку та постійна комісія з питань бюджету, соціально – економічного розвитку та інвестиційної діяльності.
Основні напрямки та заходи Комплексної програми можуть коригуватися в період її дії з урахуванням соціально-економічної ситуації Козелецької селищної ради.
Зміни до Комплексної програми вносяться в разі потреби та можуть передбачати:
- включення до затвердженої Комплексної програми додаткових заходів і завдань;
- уточнення показників, обсягів і джерел фінансування, переліку виконавців, строків виконання Комплексної програми та окремих заходів і завдань.
Рішення про внесення змін до Комплексної програми приймається Козелецькою селищною радою за поданням розробника Комплексної програми.
- Очікувані результати Комплексної програми
Комплексна програма сприятиме покращенню соціально-економічного становища різних соціальних та вікових груп жінок та чоловіків і забезпеченню ґендерної рівності через зменшення насильства та його наслідків шляхом підтримки постраждалих від різних форм насильства, підвищення свідомості та усвідомленості проблеми, забезпечення ефективної роботи з кривдниками.
Заплановані заходи Комплексної програми допомагатимуть формуванню соціальної відповідальності серед чоловіків, зокрема, зміні стереотипних уявлень про маскулінність та чоловічі ролі, що сприятиме формуванню більш емпатичних, відповідальних та рівноправних взаємин між статями.
Комплексна програма матиме різний вплив на становище жінок і чоловіків, враховуючи їхні унікальні ролі та досвід.
Особливо доступ до необхідної допомоги та підтримки є важливим для жінок вразливих груп - внутрішньо переміщених, з низькою платоспроможністю, з дітьми, насамперед, одинокі матері, які є особливо вразливими до насильства та можуть потребувати додаткової підтримки та захисту. Здійснення таких заходів сприятиме зменшенню гендерних нерівностей у суспільному житті та підвищенню участі жінок у різних сферах життя.
Серед іншого виконання заходів Комплексної програми забезпечить:
- впровадження принципів гендерної рівності, запобігання дискримінації за ознакою статі на території Козелецької селищної ради;
- надання підтримки та доступ до послуг постраждалим від насильства за ознакою статті та домашнього насильства, що забезпечить фізичну безпеку, сприятиме зменшенню їх економічної залежності, соціальному та економічному відновленню, підвищенню самооцінки та самоповаги через отримання психологічної допомоги та підтримки; підвищенню правової допомоги шляхом надання юридичної підтримки та доступу до правосуддя;
- підвищення рівня професійної компетентності фахівців у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статті.
- посилення ефективності взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі;
- підвищення рівня поінформованості населення громади щодо шляхів уникнення ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми;
- здійснення заходів щодо мінімізації рівня торгівлі людьми;
- охоплення різних категорій населення інформаційно-просвітницькими послугами з питань вирішення конфліктів, формування ненасильницької моделі поведінки, сімейних цінностей та традицій.
Додаток 1
До Комплексної програми забезепечення гендерної
рівності запобігання та протидії домашньому насильству
і насильству за ознакою статі та торгівлі людьми
на території Козелецької селищної ради на 2026-2028 роки
Ресурсне забезпечення Комплексної програми тис.грн.
|
Обсяг коштів,що пропонується залучити на виконання Комплексної програми
|
Етапи виконання Комплексної програми
|
Всього витрат на виконання Комплексної програми
|
|
2026
|
2027
|
2028
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
Обсяг ресурсів всього, у тому числі:
|
11
|
15
|
15
|
41
|
|
державний бюджет
|
-
|
|
-
|
-
|
|
обласний бюджет
|
-
|
|
-
|
-
|
|
місцевий бюджет
|
11
|
15
|
15
|
41
|
|
кошти інших джерел
|
-
|
|
-
|
-
|
Додаток 2
до Комплексної програми забезепечення гендерної рівності
запобігання та протидії домашньому насильству і насильству
за ознакою статі та торгівлі людьми
на території Козелецької селищної ради на 2026-2028 роки
Перелік заходів та фінансування Комплексної програми
|
№ з/п
|
Найменування заходу
|
Виконавці,
термін виконання
|
Джерело фінансування
|
Орієнтовні обсяги
фінансування,
тис. грн
|
|
2026
|
2027
|
2028
|
|
І. Запобігання домашньому насильству. Формування у населення нульової толерантності до насильства
|
|
|
1
|
Здійснення збору, аналізу і поширення інформації про домашнє насильство та/або насильство за ознакою статі
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
2
|
Забезпечення,виготовлення
розповсюдження інформації про домашнє насильство; про права, заходи та соціальні послуги, які надають різні суб’єкти; про категорії осіб, які можуть ними скористатися, та порядок отримання таких послуг
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради, відділ соціального захисту населення Козелецької селищної ради, КЗ «Центр надання соцільних послуг» Козелецької селищної ради,служба у справах дітей Козелецької селищної ради
постійно
|
Місцевий бюджет
|
2,0
|
3,0
|
3,0
|
|
3
|
Проведення скоординованих інформаційно – просвітницьких кампаній для всіх верств населення (діти, молодь, особи з інвалідністю, внутрішньо переміщені особи,люди похилого віку, учасники бойових дій та члени їх родин, , інші соціальні групи) спрямованих на запобігання та протидію домашньому насильству та насильству за ознакою статі
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради, Служба у справах дітей Козелецької селищної ради, відділ соціального захисту населення Козелецької селищної ради, КЗ «Центр надання соцільних послуг» Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
4
|
Оприлюднення даних про суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі на місцевому рівні, та забезпечення доступності інформації про їх функції та обов’язки у запобіганні та протидії домашньому насильству
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
II. Реагування на факти домашнього насильства та насильства за ознакою статі.
|
|
1
|
Забезпечення розгляду питань із запобігання та протидії домашньому насильству на засіданнях координаційної ради з питань запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
щоквартально
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
Здійснення моніторингу стану виконання суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, з’ясування проблемних питань, надання практичної допомоги та вжиття невичерпних заходів для їх вирішення
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради,
Служба у справах дітейКозелецької селищної ради, КЗ «Центр надання соцільних послуг» Козелецької селищної ради,
КП «Козелецький центр первинної медико – санітарної допомоги»,
КП «Козелецька лікарня інтенсівного лікування»
ЧРУП ВП №1 в Чернігівській області
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
2
|
Забезпечення доступності та якості надання необхідних соціальних послуг для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.
|
КЗ «Центр надання соціальних послуг» Козелецької селищної ради, відділ соціального захисту населення Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
3
|
Забезпечення соціально-психологічної реабілітації постраждалих осіб, які потерпають від психологічної, сексуальної, фізичної, та/або економічної форм домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.
|
Управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради КЗ «Центр надання соціальних послуг» Козелецької селищної ради
постійно
|
місцевий бюджет
|
5,0
|
5,0
|
5,0
|
|
4
|
4.1 Забезпечення діяльності служби підтримки постраждалих осіб:
-мобільної бригади соціально-психологічної допомоги;
|
КЗ «Центр надання соціальних послуг» Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
4
|
Навчання та підвищення рівня професійної компетентності суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі (соціальних працівників, психологів).
|
КЗ «Центр надання соціальних послуг» Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
5
|
Здійснення обліку звернень щодо домашнього насильства та насильства за ознакою статі, облік скарг щодо неналежного/ несвоєчасного реагування
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
ІІІ. Забезпечення діяльності системи моніторингу та удосконалення механізму взаємодії у сфері
запобігання та протидії домашньому насильству
|
|
1
|
Невідкладне реагування на повідомлення про випадки домашнього насильства, жорстокого поводження з дітьми
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради,
служба у справах дітей Козелецької селищної ради, КЗ «Центр надання соцільних послуг» Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
2
|
Надання необхідної медичної допомоги особі, яка зазнала насильства в сім’ї; вжиття невідкладних заходів з ліквідації наслідків і загрози неправомірних дій у відношенні до дитини, у тому числі розгляд питання про тимчасове вилучення дитини з сім’ї, де вона зазнала насильства в сім’ї або де існує загроза його вчинення, та подальше її влаштування до закладів, де створені належні умови проживання і виховання для реабілітації дитини
|
КП «Козелецький центр первинної медико – санітарної допомоги»,
КП «Козелецька лікарня інтенсівного лікування»,
служба у справах дітей Козелецької селищної ради
у разі потреби
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
3
|
Забезпечення проведення медичного обстеження постраждалих осіб від домашнього насильства при виявленні тілесних ушкоджень
|
КП «Козелецький центр первинної медико – санітарної допомоги»,
КП «Козелецька лікарня інтенсівного лікування»
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
4
|
Надання комплексу соціальних послуг від домашнього насильства і насильства за ознакою статі постраждалим особам, які є недієздатними особами, у разі якщо законного представника такій особі не призначено або законний представник є кривдником чи ухиляється від захисту прав та інтересів такої особи
|
відділ соціального захисту населення Козелецької селищної ради, КЗ «Центр надання соціальних послуг»
Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
5
|
Проведення спільних виїздів з метою виявлення та відвідування сімей, у яких скоєно насильство або існує реальна його загроза. Проводити попереджувальну роботу.
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради,
служба у справах дітей Козелецької селищної ради, КЗ «Центр надання соцільних послуг» Козелецької селищної ради
у разі надходження повідомлення
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
6
|
Забезпечення постійного ведення обліку сімей в яких виникає насильство та дітей, стосовно яких вчинено домашнє насильство в сім’ї
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради,
Служба у справах дітей Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
7
|
Захист прав та інтересів постраждалої дитини, у тому числі шляхом звернення до суду, представництва прав та інтересів дитини у суді при розгляді питань, пов’язаних із здійсненням актів домашнього насильства
|
Служба у справах дітей Козелецької селищної ради
у разі потреби
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
IV. Проведення інформаційно-просвітницьких заходів підвищення рівня обізнаності суспільства щодо форм та проявів домашнього насильства і насильства за ознакою статі
|
|
1
|
Проведення профілактичної та роз’яснювальної роботи з батьками, особами, що їх замінюють, та іншими членами сімей у родинах, які опинились у складних життєвих обставинах та сім’ях, де існують випадки вчинення насильства щодо дітей або існує реальна загроза його вчинення
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради,
КЗ «Центр надання соцільних послуг» Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
2
|
Проведення тематичних семінарів, лекцій, «круглих» столів для працівників освіти,медицини за участі суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
щоквартально
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
3
|
3.1 Проведення інформаційних компаній для населення громади про форми, прояви, причини і наслідки домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
3.2 Організація і проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» (флешмоби,зустрічі,виставки).
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
25 листопада по 10 грудня
щорічно
|
місцевий бюджет
|
2,0
|
3,0
|
3,0
|
|
4
|
Проведення у закладах освіти громади просвітницьких заходів із питань запобігання та протидії насильству із залученням представників відповідних служб
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
постійно
|
не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
V. Попередження та протидія торгівлі людьми
|
|
1
|
Проведення в навчальних закладах громади зходів (семінарів,круглих столів,тренінгів,лекцій,виховних годин,анкетування) щодо запобігання торгівлі людьми із залученням правоохороних органів
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради, служба у справах дітей Козелецької селищної ради,
ГУНП в Чернігівській області ЧРУП ВП №1
постійно
|
Не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
2
|
Проведення інформаційно – розяснювальної роботи, з питань протидії торгівлі людьми,серед груп населення, які мають підвищений ризик потрапляння в ситуацію торгівлі людьми
|
КЗ «Центр надання соціальних послуг»
постійно
|
Не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
3
|
Проведення інформаційно-просвітницьких акцій з питань протидії торгівлі людьми серед учасників освітнього процесу
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
постійно
|
Не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
4
|
Проведення інформаційних заходів з нагоди Всесвітнього дня боротьби з торгівлею людьми та Європейського дня боротьби з торгівлею людьми
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
КЗ «Центр надання соціальних послуг»
щорічно -30 липня
щоріччно – 18 липня
|
Не потребує фінансування
|
1
|
2
|
2
|
|
5
|
Забезпечення розміщення на сайті, офіційних сторінках у мережі “Facebook”, в місцях загального доступу селищної ради інформації з протидії торгівлі людьми, надання допомоги особам, постраждалим від торгівлі людьми
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
постійно
|
Не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
VI.Забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків
|
|
1
|
|
Проведення інформаційної кампанії «Жінки знайте свої права»
|
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
лютий – березень щорічно
|
Не потребує фінансування
|
1
|
2
|
2
|
|
2
|
Організація інформаційного дослідження з метою складання гендерного профілю громади
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
установи, організації, підприємства, що знаходяться у комунальній власності громади
2026-2027 р.
|
Не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
Проведення інформаційної кампанії (форуми, засідання «круглого столу», акції, зустрічі тощо) спрямовані на подолання гендерних стереотипів та протидію дискримінації за ознакою статті
|
управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради
постійно
|
Не потребує фінансування
|
-
|
-
|
-
|
|
Всього:
|
|
11
|
15
|
15
|
- Реалізація основних заходів Комплексної програми та контроль за їх виконанням
Реалізацію цієї Комплексної програми здійснює управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради. Контроль за виконанням завдань і заходів Комплексної програми здійснює постійна комісія селищної ради з питань освіти, охорони здоров’я, культури, соціального захисту населення, законності та правопорядку та постійна комісію з питань бюджету, соціально – економічного розвитку та інвестиційної діяльності.
Основні напрямки та заходи Комплексної програми можуть коригуватися в період її дії з урахуванням соціально-економічної ситуації Козелецької селищної ради.
Зміни до Комплексної програми вносяться в разі потреби та можуть передбачати:
- включення до затвердженої Комплексної програми додаткових заходів і завдань;
- уточнення показників, обсягів і джерел фінансування, переліку виконавців, строків виконання Комплексної програми та окремих заходів і завдань;
- виключення із затвердженої Комплексної програми окремих заходів і завдань, щодо яких визнано недоцільним подальше продовження робіт.
Рішення про внесення змін до Комплексної програми приймається Козелецькою селищною радою за поданням розробника Комплексної програми.
- Очікувані результати Комплексної програми
Комплексна програма сприятиме покращенню соціально-економічного становища різних соціальних та вікових груп жінок та чоловіків і забезпеченню ґендерної рівності через зменшення насильства та його наслідків шляхом підтримки постраждалих від різних форм насильства, підвищення свідомості та усвідомленості проблеми, забезпечення ефективної роботи з кривдниками.
Заплановані заходи Комплексної програми допомагатимуть формуванню соціальної відповідальності серед чоловіків, зокрема, зміні стереотипних уявлень про маскулінність та чоловічі ролі, що сприятиме формуванню більш емпатичних, відповідальних та рівноправних взаємин між статями.
Комплексна програма матиме різний вплив на становище жінок і чоловіків, враховуючи їхні унікальні ролі та досвід.
Особливо доступ до необхідної допомоги та підтримки є важливим для жінок вразливих груп - внутрішньо переміщених, з низькою платоспроможністю, з дітьми, насамперед, одинокі матері, які є особливо вразливими до насильства та можуть потребувати додаткової підтримки та захисту. Здійснення таких заходів сприятиме зменшенню гендерних нерівностей у суспільному житті та підвищенню участі жінок у різних сферах життя.
Серед іншого виконання заходів Комплексної програми забезпечить:
- впровадження принципів гендерної рівності, запобігання дискримінації за ознакою статі на території Козелецької селищної ради;
- надання підтримки та доступ до послуг постраждалим від насильства за ознакою статті та домашнього насильства, що забезпечить фізичну безпеку, сприятиме зменшенню їх економічної залежності, соціальному та економічному відновленню, підвищенню самооцінки та самоповаги через отримання психологічної допомоги та підтримки; підвищенню правової допомоги шляхом надання юридичної підтримки та доступу до правосуддя;
- підвищення рівня професійної компетентності фахівців у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статті.
- посилення ефективності взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі;
- підвищення рівня поінформованості населення громади щодо шляхів уникнення ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми;
- здійснення заходів щодо мінімізації рівня торгівлі людьми;
- охоплення різних категорій населення інформаційно-просвітницькими послугами з питань вирішення конфліктів, формування ненасильницької моделі поведінки, сімейних цінностей та традицій;
Секретар Сергій ВЕЛИКОХАТНІЙ