Головне управління ДФС у Чернігівській області інформує, що у зв’язку з запровадженням згідно з Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» нової системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі — СЕАРП та СЕ) з питань обліку в СЕАРП та СЕ пального, що ввозиться на митну територію України.
Обсяги ввезеного на митну територію України пального обліковуються в СЕАРП та СЕ та зараховуються автоматично на підставі оформлених митних декларацій у розрізі платників податку та умов оподаткування пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД.
Відповідно до підпункту 14.1.141 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) пальне — нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПКУ.
Таким чином ПКУ відносить до пального всі підакцизні товари, визначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПКУ.
У зв’язку з цим, з метою обліку та зарахування ввезеного пального за даними митних декларацій в розрізі умов оподаткування до СЕАРП та СЕ, з 23.07.2019 при декларуванні за митними деклараціями типів «ІМХХYY» (де «XX» - код відповідного митного режиму «40» або «41», а «YY» - один з кодів «АА», «ДР», «ДЕ», «ТК», «ТФ», «ТН», «ДТ») товарів, зазначених у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПКУ (крім непідакцизних товарів за кодами згідно з УКТЗЕД 2710 19 62 00, 2710 19 64 00, 2710 19 68 10, 2710 19 68 20, 2710 19 68 90, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00, що згідно з описом можуть відноситись як до підакцизних, так і до непідакцизних), в окремому полі електронної митної декларації або електронної копії митної декларації на паперовому носії без наведення в паперовому примірнику необхідно зазначати код виду умови оподаткування пального акцизним податком згідно з ПКУ, а саме:
«01» - сплата акцизного податку в загальному порядку за ставками згідно з підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПКУ;
«02» - звільнення від оподаткування акцизним податком згідно зі статтею 213 ПКУ;
«03» - оформлення векселя та часткова сплата акцизного податку на умовах, встановлених пунктом 229.8 статті 229 ПКУ, при ввезенні на митну територію України бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2710123100, 2710127000 та 2710192100;
«04» - оподаткування на умовах, встановлених пунктами 229.2 - 229.7 статті 229 Податкового кодексу України пального, ввезеного на митну територію України в якості сировини для виробництва непідакцизної продукції.
Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області
Зверніть увагу, що платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації).
Провести звірку даних вони можуть щодо:
- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
- права на користування пільгою із сплати податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
Тобто, якщо у власника нерухомості виникає одне з вищезазначених питань, він може провести звірку даних. У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення.
Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області
Протягом першого півріччя до бюджетів усіх рівнів платниками Чернігівщини сплачено понад 5 млрд грн податків і зборів. Про це повідомляють у Головному управлінні ДФС у Чернігівській області.
До державного бюджету перераховано 2,4 млрд гривень, що перевищує минулорічні надходження на 8 відс. або на 190 млн гривень. Це відбулося в основному за рахунок зростання на 26 відс. сплати податку на додану вартість та на 18 відс. - податку на доходи фізичних осіб і військового збору.
До місцевих бюджетів усіх рівнів сплачено більше 2,7 млрд гривень. У порівнянні з минулим роком надходження зросли майже на 20 відсотків. Приріст сплачених сум спостерігається по всіх бюджетоформуючих податках: податку на доходи фізичних осіб – на 19,6 відс. (+283 млн грн), податку на майно – на 28 відс. (+93 млн грн), єдиному податку з підприємницької діяльності – на 19 відс. (+56,9 млн грн), рентній платі за користування природними ресурсами – на 16 відс. (+9,9 млн гривень).
Свідома громадянська позиція платників забезпечила виконання в цілому по області майже на 106 відс. (+150,3 млн грн) затверджених місцевими радами доходів бюджетів громад в частині надходження податків і зборів.
Крім того, платниками Чернігівщини сплачено майже 2,3 млрд грн єдиного внеску на загальнодержавне обов’язкове соціальне страхування. Минулорічний рівень перевищено на 18 відс. або на 361 млн гривень.
За інформацією сектору комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області
За результатами контрольно-перевірочних заходів громадян області, які не подали у встановлений законодавством строк податкову декларацію про майновий стан та доходи та не задекларували свої доходи за попередній рік, Головним управлінням ДФС у Чернігівській області в 1 півріччі 2019 року було донараховано 2 484,3 тис грн податку на доходи фізичних осіб та військового збору. При цьому, із 174 проведених перевірок майже 60 відсотків це перевірки пов’язані з отриманням громадянами доходу у вигляді спадщини (дарування).
Звертаємо увагу, що законодавством установлено, що особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. Оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину майна, здійснюється згідно положеннями статті 174 Податкового кодексу України.
За інформацією сектору комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області
Включення/виключення транспортних засобів, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортних засобів, що використовуються суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, здійснюється автоматично на підставі даних акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, або на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового, або на підставі митних декларацій при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним п.п. «а» п. 2 ч. 2 ст. 91 Митного кодексу України.
Такі заявки подаються суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.
Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, розміщується на офіційному веб-сайті ДФС.
Окрім того затверджено форму заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами:
Наказом Мінфіну від 08.05.2019 р. № 188 затвержено форму заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними (далі - заявка) та Порядок її заповнення (далі - Порядок).
В заявці передбачено зазначати:
транспортний засіб;
розташування пункту навантаження/розвантаження;
код товару/опис пального або спирту етилового згідно з УКТ ЗЕД;
дату початку/закінчення періоду транспортування.
Порядок складається з двох розділів:
у розділі І "Загальні положення" зазначені вимоги до юридичних та фізичних осіб, які мають складати заявку, вказано реквізити, які вони мають заповнити, особливості підписання та передачі заявки до контролюючого органу.
у розділі ІІ "Складання Заявки та порядок її заповнення" зазначені особливості заповнення окремих граф заявки.
Нагадаємо: період переміщення пального/спирту етилового не може перевищувати 30 календарних днів.
Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області
Про надання пільг зі сплати земельного податку на території Козелецької селищної ради на 2020 рік
У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області проінформували, що в області зареєстровано більше 57,5 тисяч платників, з них майже 22 тисячі юридичних та 35,6 тисяч фізичних осіб.
У січні-квітні поточного року платниками області сплачено до бюджетів усіх рівнів близько 3,4 млрд грн податків, що на 14 відс. перевищує факт минулого року.
У структурі формування бюджетів продовжується стала тенденція пропорційності між наповненням місцевих та державного бюджетів. Суми доходів місцевих бюджетів склали майже 1,8 млрд грн, державного – понад 1,6 млн гривень.
Рівень добровільної сплати залишається, як і в попередніх періодах, високим і становить 99 відсотків.
Заявили та отримали відшкодування податку на додану вартість платники області у січні-квітні поточного року у сумі понад 423 млн грн, що дещо менше ніж у відповідному періоді минулого року (на 22 відс. або на 121 млн грн).
Зросли надходження єдиного внеску на загальнодержавне обов’язкове соціальне страхування, якого сплачено майже 1,5 млрд грн (на 21 відс. або на 260 млн грн більше за факт січня-квітня 2018 року).
Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області
За січень - квітень поточного року від платників податків Чернігівської області надійшло майже 1,5 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Це на 260 млн грн більше за розмір надходжень єдиного внеску за відповідний період минулого року, або на 21,3 відсотки.
Від юридичних осіб надійшло близько 1,3 млрд грн, або 87,4 відс. від загальної суми надходжень. Фізичні особи - підприємці сплатили 186,3 млн грн (12,6 відс.). Найбільшу питому вагу надходжень єдиного внеску забезпечують платники, зареєстровані на території обслуговування Чернігівського, Прилуцького та Ніжинського управлінь ГУ ДФС у Чернігівській області.
У квітні 2019 року платниками податків сплачено 408,5 млн грн ЄСВ, що на 21 відс. або 70,5 млн грн більше, ніж у квітні минулого року.
В управлінні податків і зборів з фізичних осіб зазначають, що на сьогодні розмір мінімальної заробітної плати становить 4173 грн, при цьому розмір мінімального страхового внеску становить 918,06 грн (4173 грн х 22 відс.). Отже, мінімальна сума єдиного внеску у розрахунку на квартал у 2019 році становить 2754,18 грн (918,06 грн х 3 міс.).
Фахівці звертають увагу, що з 1 січня 2017 року всі фізичні особи - підприємці мають сплачувати єдиний внесок за себе на рівні мінімального страхового внеску щоквартально за виключенням пільгової категорії підприємців, які отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
За інформацією сектору комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області
Оприлюднено проект наказу Мінфіну «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового».
У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області повідомили, що до бюджетів усіх рівнів Чернігівщини у січні-березні 2019 року платниками сплачено понад 2,5 млрд грн податків і зборів.
Половина цієї суми спрямована до державного бюджету (1,3 млрд гривень). Надходження перевищили минулорічні на 3,6 відс. або майже на 44 млн грн в основному за рахунок зростання сплати податку на додану вартість (на 27 відс. або на 107 млн грн), податку на доходи фізичних осіб та військового збору (на 18 відс. або на 55 млн грн).
До місцевих бюджетів усіх рівнів надійшло близько 1,3 млрд гривень. До факту минулого року надходження зросли на 18 відс. або на 198 млн гривень. Забезпечено приріст сплачених сум по всіх бюджетоформуючих податках: по податку на доходи фізичних осіб – на 18 відс. (122 млн грн), податку на майно – на 29 відс. (45 млн грн), єдиному податку з підприємницької діяльності – на 17 відс. (28 млн грн), рентній платі за користування природними ресурсами – на 26 відс. (8 млн грн).
Затверджені місцевими радами бюджетні призначення в частині надходження податків і зборів виконані в цілому по області на 110 відс. (116 млн грн), що дозволило не лише профінансувати заплановані у І кварталі видатки, а і спрямувати додаткові кошти на розвиток відповідних територій.
Як і у попередніх періодах, за рахунок добровільної сплати податків до місцевих бюджетів надійшло 99,4 відс. загальної суми податкових платежів. Від проведення контрольно-перевірочної роботи та застосування заходів стягнення боргу бюджети територіальних громад поповнились більше ніж на 8 млн гривень.
Крім того, платниками Чернігівщини сплачено понад 1 млрд грн єдиного внеску на загальнодержавне обов’язкове соціальне страхування. Минулорічний рівень перевищено на 21,5 відс. або на 189 млн гривень.
Сектор комунікацій ГУ ДФС у Чернігівській області
Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License, якщо не зазначено інше