Додаток
до рішення тридцять четвертої сесії
Козелецької селищної ради восьмого скликання
від 07 червня 2024 р № 15-34/VIII
ПОЛОЖЕННЯ
про облік та використання коштів спеціального фонду
Козелецької селищної ради
1.1. Спеціальний фонд (надалі – Фонд) формується відповідно до статті 69 Бюджетного кодексу України з метою акумулювання, використання, а також перерозподілу коштів спеціального фонду бюджетних установ, які одержуються як надходження від плати за послуги та за рахунок коштів, отриманих з інших джерел власних надходжень бюджетних установ згідно із законодавством ( далі- кошти спеціального фонду).
1.2. Порядок формування і використання коштів спеціального фонду регулюється чинним законодавством України та цим Положенням.
1.3. Фонд створений і діє відповідно до діючого законодавства та цього Положення.
2.1. Власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету.
2.2.Власні надходження бюджетних установ поділяються на такі групи:
перша група - надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством;
друга група - інші джерела власних надходжень бюджетних установ.
У складі першої групи виділяються такі підгрупи:
підгрупа 1 - плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю;
підгрупа 2 - надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності;
підгрупа 3 - плата за оренду майна бюджетних установ;
підгрупа 4 - надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна).
У складі другої групи виділяються такі підгрупи:
підгрупа 1 - благодійні внески, гранти та дарунки;
підгрупа 2 - кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, у тому числі заходів з відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній власності фізичних або юридичних осіб;
підгрупа 3 - кошти, що отримують вищі та професійно-технічні навчальні заклади від розміщення на депозитах тимчасово вільних бюджетних коштів, отриманих за надання платних послуг, якщо таким закладам законом надано відповідне право; кошти, що отримують державні і комунальні вищі навчальні заклади, наукові установи та заклади культури як відсотки, нараховані на залишок коштів на поточних рахунках, відкритих у банках державного сектору для розміщення власних надходжень, отриманих як плата за послуги, що надаються ними згідно з основною діяльністю, благодійні внески та гранти.
2.3. До джерел формування спеціального фонду належать власні надходження, отримані як плата за послуги, що надаються згідно з основною діяльністю; власні надходження, отримані як плата за оренду та благодійні внески – добровільні пожертвування юридичних та фізичних осіб, організацій, установ, підприємств усіх форм власності, безповоротна фінансова допомога, інша благодійна допомога.
2.4. Кошти зараховуються на окремі рахунки, які відкрито в Управлінні Державної казначейської служби України у Козелецькому районі Чернігівської області за кодами бюджетної класифікації доходів:
- 25010100
- 25010200
- 25010300
- 25010400
- 25020100
- 25020200.
2.5. Якщо фактичний обсяг власних надходжень за спеціальним фондом кошторису бюджетної установи менший від планових показників, врахованих у спеціальному фонді її кошторису, розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний до закінчення бюджетного періоду зробити зміни до спеціального фонду кошторису щодо зменшення власних надходжень і видатків з урахуванням очікуваного виконання спеціального фонду кошторису у відповідному бюджетному періоді. Розпорядники бюджетних коштів упорядковують бюджетні зобов'язання з урахуванням внесених змін до спеціального фонду кошторису.
2.6. Якщо обсяги власних надходжень бюджетних установ перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), розпорядник бюджетних коштів передбачає спрямування таких надпланових обсягів у першу чергу на погашення заборгованості з оплати праці, нарахувань на заробітну плату, комунальних послуг та енергоносіїв.
2.7. Зміни до спеціального фонду кошторису протягом бюджетного періоду у частині зазначених власних надходжень вносяться на підставі довідок про надходження на відповідні реєстраційні рахунки, наданих в установленому порядку органами Казначейства, та довідок про зміни до кошторису закладу, установи (плану використання бюджетних коштів), що затверджуються у тому ж порядку, що і кошториси (плани використання бюджетних коштів), без внесення відповідних змін до бюджетного розпису за спеціальним фондом бюджету.
Зазначені зміни до спеціального фонду кошторису (плану використання бюджетних коштів) вносяться на підставі розрахунків з відповідним обґрунтуванням у разі виникнення потреби у збільшенні (скороченні, перерозподілу) надходжень та/або видатків, а також використанні залишків бюджетних коштів на початок бюджетного періоду, що утворилися на відповідному поточному рахунку в органах Казначейства.
Головні розпорядники подають довідки про внесення змін до кошторисів (планів використання бюджетних коштів) органам Казначейства не пізніше останнього робочого дня звітного місяця.
Головні розпорядники та органи Казначейства ведуть облік таких змін і відображають у звітності про виконання бюджету планові показники за спеціальним фондом бюджету з урахуванням внесених змін до кошторисів (планів використання бюджетних коштів).
2.8. У разі отримання благодійної допомоги у натуральні формі, головні розпорядники подають до органів Казначейства довідку про надходження у натуральній формі не пізніше останнього робочого дня місяця.
3.1. Власні надходження бюджетних установ використовуються (з урахуванням частини дев'ятої статті 51 Бюджетного Кодексу) на:
- покриття витрат, пов'язаних з організацією та наданням послуг, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю;
- організацію додаткової (господарської) діяльності бюджетних установ;
- утримання, облаштування, ремонт та придбання майна бюджетних установ;
- ремонт, модернізацію чи придбання нових необоротних активів та матеріальних цінностей;
- господарські потреби бюджетних установ, включаючи оплату комунальних послуг і енергоносіїв;
- організацію основної діяльності бюджетних установ;
- виконання відповідних цільових заходів.
3.2. Платежі за рахунок спеціального фонду бюджету здійснюються в межах коштів, що фактично надійшли до цього фонду на відповідну мету (з дотриманням вимог частини другої статті 57 Бюджетного Кодексу), якщо цим Кодексом та/або законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) не встановлено інше.
3.3. Невикористані протягом року кошти спеціального фонду вилученню не підлягають і переносяться на наступний бюджетний період, а також можуть бути перерозподілені на інші цілі, відповідно до рішень керівника та в установленому законодавством порядку.
ПРО ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ ФОНДУ
4.1. Бухгалтерський облік фінансово-господарських операцій спеціального фонду за напрямами використання коштів здійснюється головними розпорядниками коштів.
4.2. Бухгалтерський облік надходжень і використання коштів спеціального фонду здійснюється Управлінням Державної казначейської служби України у Козелецькому районі Чернігівської області на підставі звітів, поданих головними розпорядниками коштів.
4.3. Звіти про використання коштів Фонду складаються після закінчення відповідного бюджетного періоду щоквартально та за рік.
4.4. Контроль за надходженням та використанням коштів спеціального фонду здійснюють органи, на які покладено відповідні функції згідно чинного законодавства.
Додаток
до рішення тридцять четвертої сесії
Козелецької селищної ради восьмого скликання
від 07 червня 2024 року № 14-34/VIII
П О Л О Ж Е Н Н Я
Про формування та використання коштів цільового фонду Козелецької селищної ради
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Цільовий фонд Козелецької селищної ради (далі - цільовий фонд) утворюється, формується та використовується згідно з пунктом 25 статті 26 та статтею 68 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Цільовий фонд створюється з метою забезпечення додаткового фінансування соціальної сфери, закладів освіти, культури, медицини, спорту, громадських організацій, розвитку інфраструктури і благоустрою селищної ради та інших невідкладних потреб.
Формування та використання коштів фонду регулюються законодавством України та цим Положенням.
Положення про цільовий фонд затверджується рішенням сесії селищної ради. Пропозиції про зміни, уточнення та доповнення до положення мають право вносити депутати селищної ради, постійні комісії селищної ради, виконавчий комітет селищної ради, селищний голова.
Зміни, уточнення і доповнення вносяться рішенням селищної ради.
ІІ. ФОРМУВАННЯ ЦІЛЬОВОГО ФОНДУ
Цільовий фонд селищної ради формується за рахунок:
2.1. Добровільних пожертв від юридичних та фізичних осіб.
2.2. Коштів самооподаткування, благодійних внесків і пожертв громадян, організацій, установ, підприємств.
2.3. Інших платежів не заборонених чинним законодавством.
Добровільні внески, безповоротна фінансова допомога та інші надходження зараховуються на доходний рахунок, відкритий в УДКСУ у Козелецькому районі Чернігівської області по КБКД 50110000 «Цільові фонди, утворені Верховною радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади».
ІІІ. ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ ЦІЛЬОВОГО ФОНДУ
Кошти цільового фонду селищного бюджету Козелецької селищної ради плануються та використовуються за ТПКВКМБ 0117691 « Виконання заходів за рахунок цільових фондів, утворених Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади».
Кошти цільового фонду використовуються відповідно до затверджених кошторисів за рішеннями сесій селищної ради на розвиток соціальної сфери, бюджетних установ, комунальних підприємств, а також проведення робіт по благоустрою населених пунктів селищної ради, а саме:
- благоустрій сільських кладовищ, вивезення сміття, транспортні послуги та грейдерування;
- для розрахунків за надання юридичних послуг;
- придбання квітів, вінків до пам`ятників та на ритуальні послуги;
- проведення поточного ремонту установ та об’єктів комунальної власності громади, придбання будівельних та господарчих матеріалів на ремонт об’єктів комунальної власності;
- придбання матеріалів та оплату послуг по обслуговуванню електромереж, повірка, приєднання, заміна електроустановок, поточні роботи з ремонту електролічильників комунальних закладів громади;
- придбання державних прапорів;
- придбання енергозберігаючих та світлодіодних ламп та перехідників;
- благоустрій сміттєзвалищ;
- чистку та хлорування колодязів;
- ремонт та придбання запасних частин до бензопил, бензокос, придбання змащувачів, мастил;
- придбання предметів матеріалів, здійснення заходів із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій (у період дії воєнного стану);
- інші витрати, зазначені у протоколах сходів сіл старостинських округів Козелецької селищної ради.
ІV. ЗВІТНІСТЬ ПРО ФОРМУВАННЯ І ВИКОРИСТАННЯ ЦІЛЬОВОГО ФОНДУ
4.1. Інформація про формування і використання цільового фонду надається комісії з питань, бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестиційної діяльності.
4.2. Кошти цільового фонду зберігаються на рахунку УДКСУ у Козелецькому районі Чернігівської області.
Голова Валентин БРИГИНЕЦЬ
Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License, якщо не зазначено інше