Ви тут: Головна
Про громаду
Рішення
Рішення виконкому
Рішення виконкому 2025 рік
Рішення 104 викокому Козелецької селищної ради від 27.06.2025 року
№ 3344-104/VIII від 27.06.2025 року






Україна
КОЗЕЛЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЧЕРНІГІВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Виконавчий комітет
РІШЕННЯ
27 червня 2025 року
сел. Козелець
№ 3344-104/VIII
Про затвердження Правил надання
послуг з централізованого водопостачання
та централізованого водовідведення
КП «Козелецьводоканал»
Відповідно до законів України «Про житлово-комунальні послуги», «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», «Про благоустрій населених пунктів», Водного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 року № 690 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення» (зі змінами), керуючись ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет вирішив:
Голова Валентин БРИГИНЕЦЬ
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Козелецької селищної ради
від 27 червня 2025 року
№ 3344-104/VIII
ПРАВИЛА
надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення КП «Козелецьводоканал»
Загальні питання
Порядок надання послуг
Значення тиску питної води повинно відповідати параметрам, встановленим державними будівельними нормами.
Критерієм якості послуг з централізованого водовідведення є безперешкодне приймання стічних вод у мережі КП «Козелецьводоканал» з мереж Споживача за умови справності мереж Споживача.
- за індивідуальним договором про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем (далі – індивідуальний договір про надання послуг з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем) – до межі внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку (будівлі) та інженерно-технічних систем приміщення Споживача;
- за колективним договором про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі – колективний договір), договором з колективним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі – договір про надання послуг з колективним споживачем), індивідуальним договором про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі – індивідуальний договір), договором з власником (користувачем) будівлі (приміщення у будівлі) про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі – договір з власником (користувачем) будівлі) – до межі зовнішніх інженерних мереж постачання послуг КП «Козелецьводоканал» та внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку (будівлі).
1) за показаннями вузла комерційного обліку послуги та іншими засобами вимірювальної техніки – для колективного договору, договору з колективним споживачем, договору з власником (користувачем) будівлі, індивідуального договору;
2) з урахуванням показань вузла (вузлів) розподільного обліку послуги (у разі їх наявності) – для індивідуальних договорів про надання послуг з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем.
У разі планової перерви в наданні послуг (проведення ремонтних і профілактичних робіт згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації і користування, положеннями про проведення поточного і капітального ремонту та іншими нормативно-правовими актами) КП «Козелецьводоканал» повідомяє Споживачу через оголошення на сайті селищної ради або в інший спосіб, що гарантує доведення такої інформації до Споживача, про таку планову перерву не пізніш як за 10 робочих днів. У повідомленні необхідно зазначити причину та строк перерви в наданні послуги.
У разі застосування перерви в наданні послуг для ліквідації наслідків аварії КП «Козелецьводоканал» повідомляє Споживачу через оголошення на сайті Козелецької селищної ради або в інший спосіб, що гарантує доведення такої інформації до Споживача, про таку перерву не пізніше, як через три години з початку перерви. У повідомленні необхідно зазначити причину та строк перерви в наданні послуги.
Способами, що гарантують доведення інформації до Споживача, є оголошення, розміщені у під’їзді, на дошці оголошень (за наявності), на сайті Козелецької селищної ради або повідомлення Споживачу за допомогою засобів зв’язку, електрозв’язку (зокрема електронною поштою), номер/адреса яких зазначені Споживачем у заяві-приєднанні до індивідуального договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення або у розділі «Реквізити і підписи сторін» у всіх інших договорах.
Споживачам у багатоквартирному будинку така інформація додатково доводиться шляхом розміщення відповідних оголошень на дошках оголошень, що розташовані у місцях загального користування такого будинку або на його прибудинковій території.
У разі застосування перерв у наданні послуг, визначених цим пунктом, плата за послуги за час таких перерв не нараховується.
Послуги надаються Споживачеві згідно з умовами договору, що укладається відповідно до типових договорів про надання послуги відповідно до статей 13 і 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
З пропозицією про укладення договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно до частини п’ятої статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги») може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проєкт відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором.
Індивідуальний договір вважається укладеним із Споживачем, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з КП «Козелецьводоканал».
Індивідуальний договір з власником індивідуальних (садибних) житлових будинків вважається укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування, якщо такий власник не вчинив дій щодо відключення (відмови) від комунальної послуги (фактичне виконання робіт із відключення будинку).
Фактом приєднання Споживача до умов індивідуального договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання КП «Козелецьводоканал» підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка за надані послуги, факт отримання послуг.
У разі зміни права власності або користування приміщенням у багатоквартирному будинку, з попереднім власником (користувачем) якого було укладено індивідуальний договір, договір з новим власником (користувачем) вважається укладеним із дня акцептування такого договору.
Споживачі у багатоквартирному будинку, які отримують послуги за іншою моделлю договірних відносин, у разі прийняття рішення про припинення такого договору можуть приєднатися до індивідуального договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, вчинивши дії, що засвідчують їх бажання укласти такий договір, відповідно до абзацу шостого цього пункту.
У разі укладення колективного договору КП «Козелецьводоканал» надає уповноваженій співвласниками особі необхідну кількість договорів, що забезпечує отримання договору кожним із співвласників багатоквартирного будинку.
Колективний договір і договір з колективним споживачем можуть бути укладені з КП «Козелецьводоканал» за умови обладнання багатоквартирного будинку вузлом (вузлами) обліку, який (які) забезпечує (забезпечують) загальний облік споживання послуги у будинку.
Зміни договору укладаються в такій самій формі, що і договір, який змінюється. У разі зміни КП «Козелецьводоканал» умов договору вони вступають в силу через 30 днів з моменту розміщення змінених умов на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування.
У разі зміни тарифу протягом строку дії договору новий розмір тарифу застосовується з моменту його введення в дію.
Положення цього пункту можуть застосовуватися до відносин, що виникають під час укладання, зміни та припинення договорів про надання послуг, укладених із Споживачами у двоквартирних будинках та інших будівлях, за рішенням власників (співвласників) таких будинків (будівель).
У такому разі власники, співвласники, користувачі будівлі або приміщень у будівлі, яка не є індивідуальним (садибним) житловим будинком та багатоквартирним будинком, укладають договір про надання комунальних послуг відповідно до частини четвертої статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
КП «Козелецьводоканал» здійснює обслуговування внутрішньобудинкових систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за умови укладення із Споживачем індивідуального договору про надання послуг з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем.
Порядок обліку послуг
Якщо будівлю (будинок) оснащено двома та більше вузлами комерційного обліку послуги відповідно до вимог Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», визначення обсягу спожитої послуги та її розподіл здійснюється за сумою показань всіх вузлів комерційного обліку послуг у будівлі (будинку). За рішенням співвласників багатоквартирного будинку розподіл послуги здійснюється для кожної окремої частини будинку, обладнаної вузлом комерційного обліку послуги.
Якщо наявною проектною документацією на будівлю (будинок) передбачено окремі внутрішньобудинкові системи водопостачання з окремими інженерними вводами на кожну, обсяг спожитої послуги у будівлі (будинку) визначається окремо за кожним вузлом обліку та не потребує додаткового рішення співвласників.
Споживач надає щомісяця (у спосіб, передбачений договором) КП «Козелецьводоканал» або визначеній власником (співвласниками) особі, яка здійснює розподіл обсягів послуг, інформацію про обсяг споживання послуги з централізованого водопостачання.
Визначена власником (співвласниками) особа, яка здійснює розподіл обсягу послуги, надає КП «Козелецьводоканал» інформацію про обсяг спожитої послуги та здійснений ним розподіл такої послуги між Споживачами у будівлі.
В окремих випадках, коли у Споживача відсутнє централізоване водопостачання, облік для розрахунку кількості централізованого водовідведення ведеться відповідно до вузла обліку, що забезпечує облік споживання в будівлі, її частині (під’їзді), встановленого для джерела питного водопостачання.
У разі здійснення обслуговування та заміни вузлів комерційного обліку суб’єктами господарювання, уповноваженими на виконання таких робіт, залученими співвласниками багатоквартирного будинку, порядок та умови таких робіт визначаються у рішенні співвласників про укладення колективного договору про надання комунальних послуг, договорів з колективним споживачем або в окремому протоколі рішення, що надсилається КП «Козелецьводоканал».
У разі коли власники (співвласники) будівлі приймуть рішення про порядок обслуговування та заміни вузла (вузлів) комерційного обліку, вони протягом місяця з дня прийняття такого рішення повідомляють про це оператору зовнішніх інженерних мереж.
Обслуговування засобу вимірювальної техніки здійснюється відповідно до паспорта виробу з урахуванням вимог Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 08 лютого 2016 року № 193. Обслуговування іншого обладнання вузла комерційного обліку – згідно із супровідною документацією, якщо таку документацію передбачено виробником. У разі обслуговування та заміни вузлів комерційного обліку за рахунок співвласників повна відповідальність за наслідки від неналежного або не в повному обсязі виконання робіт з обслуговування вузлів комерційного обліку несуть співвласники.
Перевірка належного обслуговування вузлів комерційного обліку передбачає:
- перевірку відповідності умовного позначення типу засобу вимірювальної техніки вузла комерційного обліку проектній документації на його оснащення;
- перевірку наявності позитивних результатів повірки, засвідчених відповідно до законодавства про метрологію та метрологічну діяльність;
- перевірку експлуатації засобів вимірювальної техніки з дотриманням правил застосування таких засобів, встановлених у нормативно-правових актах, і вимог щодо їх експлуатації, встановлених в експлуатаційних документах на такі засоби;
- можливість зчитування показань засобів вимірювальної техніки, які не можуть бути менші, ніж під час попереднього зняття;
- перевірку справності роботи системи дистанційної передачі даних (за наявності).
Опломбування і розпломбування (за необхідності) здійснюється згідно з Порядком прийняття приладу обліку на абонентський облік, затвердженим наказом Мінрегіону від 12 жовтня 2018 року № 270.
Демонтаж вузла комерційного обліку без його заміни на вузол обліку, укомплектований засобами вимірювальної техніки такого самого або вищого класу точності, можливий у зв’язку з:
- відмовою Споживача в установленому законом порядку від надання відповідної комунальної послуги;
- проведенням повірки (ремонту) засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла комерційного обліку, якщо строк виконання робіт не перевищує п’яти днів.
Демонтаж вузла комерційного обліку без його заміни на вузол обліку, укомплектований засобами вимірювальної техніки такого самого або вищого класу точності, не може здійснюватися частіше ніж один раз на рік.
У разі виявлення КП «Козелецьводоканал» несправності під час періодичного огляду вузла (вузлів) комерційного обліку та у разі, коли обслуговування та заміна вузлів комерційного обліку здійснюються не КП «Козелецьводоканал», КП «Козелецьводоканал» невідкладно повідомляє про це співвласникам в один із способів, що гарантують доведення інформації до Споживачів, які зазначені у пункті 9 цих Правил. Якщо співвласники протягом п’яти днів з моменту відповідного повідомлення від КП «Козелецьводоканал» викликали КП «Козелецьводоканал» для розпломбування, такий вузол комерційного обліку вважається таким, що вийшов з ладу.
Несанкціоноване втручання у роботу вузлів комерційного обліку забороняється. Якщо встановлено факт несанкціонованого втручання (самовільний демонтаж, умисне знищення, пошкодження, розкомплектування, зокрема порушення цілісності пломб) в роботу вузла комерційного обліку, зазначений вузол вважається таким, що вийшов з ладу.
Датою початку несанкціонованого втручання в роботу вузла комерційного обліку може бути:
- дата виходу з ладу, зафіксована автоматично таким вузлом обліку;
- дата повідомлення про несанкціонований вплив на вузол обліку;
- перший день після дати припинення дистанційної передачі результатів вимірювання (за наявності);
- дата останньої контрольної перевірки виконавцем, але не більше ніж 12 місяців до дати виявлення факту несанкціонованого впливу на вузол обліку.
Споживач повідомляє КП «Козелецьводоканал» про недоліки в роботі вузла комерційного обліку протягом п’яти робочих днів з дня їх виявлення у спосіб, передбачений договором.
У разі виходу з ладу або втрати вузла комерційного обліку до відновлення його роботи або заміни, а також на час відсутності вузла комерційного обліку у зв’язку з проведенням повірки засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною такого вузла обліку, ведення комерційного обліку здійснюється розрахунково відповідно до Методики розподілу.
КП «Козелецьводоканал» повідомляє Споживачам про вихід з ладу або втрату вузла комерційного обліку в один із способів, що гарантують доведення інформації до Споживача, які зазначені у пункті 9 цих Правил, із зазначенням у повідомленні відповідної дати.
Повірка засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла (вузлів) комерційного обліку, здійснюється з урахуванням Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 липня 2015 року № 474.
Періодичний огляд вузла (вузлів) комерційного обліку здійснюється КП «Козелецьводоканал» під час зняття показань. У разі дистанційного зняття показань періодичний огляд проводиться КП «Козелецьводоканал» не рідше одного разу на рік.
Порядок зняття показань засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) комерційного обліку визначається договором. Зняття показань здійснюється КП «Козелецьводоканал» у присутності Споживача або його представника, крім випадків, коли зняття таких показань здійснюється КП «Козелецьводоканал» за допомогою систем дистанційного зняття показань.
Несанкціоноване втручання у роботу вузлів розподільного обліку забороняється. Якщо встановлено факт несанкціонованого втручання (самовільний демонтаж, умисне знищення, пошкодження, розкомплектування, зокрема порушення цілісності пломб) в роботу вузла розподільного обліку води, зазначений вузол вважається таким, що вийшов з ладу.
Датою початку несанкціонованого втручання в роботу вузла розподільного обліку може бути:
На час відсутності у Споживача вузла розподільного обліку у зв’язку з проведенням повірки засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку, ремонту для цілей розподільного обліку обсяг спожитих послуг визначається відповідно до Методики розподілу.
КП «Козелецьводоканал» або інша особа, яка здійснює розподіл обсягів послуг, забезпечують функціональну перевірку вузлів розподільного обліку. Порядок, періодичність такої перевірки визначаються договором між Споживачем та КП «Козелецьводоканал», іншою особою, яка здійснює розподіл обсягів послуг.
У разі коли кількість осіб у житловому приміщенні багатоквартирного будинку, які фактично користуються послугами, не відповідає кількості осіб, що зареєстровані у цьому приміщенні, КП «Козелецьводоканал» або визначена власником (співвласниками) будівлі інша особа, яка здійснює розподіл обсягів послуг, можуть прийняти рішення щодо встановлення фактичної кількості осіб (Споживачів) та проведення відповідних нарахувань.
Споживач інформує протягом місяця з дня настання таких змін КП «Козелецьводоканал» про зміну власника житла (іншого об’єкта нерухомого майна) шляхом надання КП «Козелецьводоканал» витягу або інформації з Реєстру речових прав на нерухоме майно, а також про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі Споживача, з метою подальшого внесення змін до договору.
Перерозподіл обсягу спожитих послуг у будинку та перерахунок із Споживачем проводиться у тому розрахунковому періоді, в якому отримано у встановленому порядку інформацію про невідповідність обсягу розподіленої питної води окремим Споживачам обсягу, необхідному для розподілу, але не більше ніж за 12 розрахункових періодів.
У разі відсутності інформації про показання вузлів обліку та/або недопущення Споживачем КП «Козелецьводоканал» або іншої особи, яка здійснює розподіл обсягів послуг, до відповідного вузла обліку для зняття показань після закінчення тримісячного строку з дня недопуску КП «Козелецьводоканал» зобов’язаний здійснювати розрахунки з такими Споживачами як із Споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку.
Факт недопущення Споживачем (його представником) КП «Козелецьводоканал» або іншої особи, яка здійснює розподіл обсягів послуг, до вузла обліку послуги для зняття показань фіксується шляхом складення акта у довільній формі.
Після відновлення надання показань вузлів обліку таким Споживачем КП «Козелецьводоканал» або інша особа, яка здійснює розподіл обсягів послуг, зобов’язані провести перерозподіл обсягу спожитої послуги у будинку та перерахунок з ним, а також з усіма Споживачами будинку відповідно до Методики розподілу.
Перерозподіл обсягів спожитих послуг у будинку та перерахунок проводиться у тому розрахунковому періоді, в якому отримано у встановленому порядку інформацію про невідповідність обсягу розподілених послуг окремим Споживачам обсягу, необхідному для розподілу, але не більше ніж за 12 розрахункових періодів.
Порядок оплати послуг та їх розмір
Інформування Споживачів про намір зміни (коригування) тарифів на послуги з обґрунтуванням такої необхідності здійснюється КП «Козелецьводоканал» відповідно до законодавства.
У разі зміни (коригування) тарифів протягом строку дії договору нові розміри тарифів застосовуються з моменту їх введення в дію та не потребують внесення сторонами додаткових змін до договору. КП «Козелецьводоканал» зобов’язаний забезпечити оприлюднення інформації про намір зміни (коригування) тарифів на послуги та їх нові розміри на своєму офіційному веб-сайті Козелецької селищної ради, дошці оголошень, квитанціях.
У разі прийняття уповноваженим органом рішення про зміну (коригування) цін/тарифів на послуги КП «Козелецьводоканал» у строк, що не перевищує 15 днів з дати введення їх у дію, повідомляє про це Споживачу в один із способів, що гарантують доведення інформації до Споживачів, які зазначені у пункті 9 цих Правил, з посиланням на рішення відповідного органу.
- плати за послуги, визначеної відповідно до цих Правил та Методики розподілу, що розраховується виходячи з розміру затверджених уповноваженим органом тарифів та обсягу спожитих послуг або за нормами споживання, встановленими органом місцевого самоврядування, до встановлення вузла комерційного обліку;
- плати за абонентське обслуговування, визначеної виконавцем, розмір якої не може перевищувати граничного розміру, встановленого Кабінетом Міністрів України;
- плати за технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідних послуг, яка визначається окремим договором між КП «Козелецьводоканал» та співвласниками багатоквартирного будинку.
У разі коли співвласники багатоквартирного будинку самостійно не обрали однієї з моделей організації договірних відносин, визначених частиною першою статті 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», та/або не дійшли згоди з КП «Козелецьводоканал» про розмір плати за обслуговування внутрішньобудинкової системи централізованого водопостачання та водовідведення, плата КП «Козелецьводоканал» за індивідуальним договором складається з плати за послуги та плати за абонентське обслуговування.
Плата КП «Козелецьводоканал» за колективним договором та за договором з колективним споживачем складається із плати за послуги, що розраховуються виходячи з розмірів затверджених тарифів та відповідного обсягу споживання.
Рахунки на оплату спожитих послуг формуються КП «Козелецьводоканал» або визначеною власником (співвласниками) іншою особою, яка здійснює розподіл обсягів послуг, на основі показань вузлів комерційного обліку з урахуванням показань вузлів розподільного обліку відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та надаються Споживачу (його представнику) не пізніше ніж за 10 календарних днів до граничного строку внесення плати за послуги, визначеного договором.
Оплата послуг здійснюється не пізніше 25 числа місяця, що настає за розрахунковим періодом (граничний строк внесення плати за спожиті послуги), якщо інший порядок та строки не визначені договором.
За бажанням Споживача оплата послуг може здійснюватися шляхом внесення авансових платежів.
Споживач не звільняється від плати за абонентське обслуговування у разі відсутності фактичного споживання ним послуг.
Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за послуги.
Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.
Права та обов’язки Споживача
1) одержувати своєчасно та належної якості послуги згідно із законодавством та умовами договору;
2) без додаткової оплати одержувати від КП «Козелецьводоканал» інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру цін/тарифів, порядок оплати, норми споживання та порядок надання послуг, а також про їх споживчі властивості;
3) на відшкодування збитків, завданих його майну, шкоди, заподіяної його життю або здоров’ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг та незаконного проникнення в належне йому житло (інший об’єкт нерухомого майна);
4) на усунення протягом строку, встановленого договором або законодавством, виявлених недоліків у наданні послуг;
5) на зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за послуги у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості;
6) на обрання однієї з моделей організації договірних відносин з КП «Козелецьводоканал»;
7) на неоплату вартості послуг у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) Споживача та інших осіб понад 30 календарних днів за умови надання КП «Козелецьводоканал» заяви та документального підтвердження (зокрема, довідки з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби (у тому числі отримані в іноземній державі), відбування покарання тощо, іншого документа, що підтверджує право на виїзд з України чи в’їзд в Україну у відповідний період часу) в електронній або паперовій формі відповідно до умов договору;
8) отримувати від КП «Козелецьводоканал» штраф у розмірі, визначеному договором, за перевищення нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт;
9) на перевірку кількості та якості послуг у встановленому законодавством порядку;
10) складати та підписувати акти-претензії у зв’язку з порушенням порядку надання послуг, зміною їх споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновних робіт;
11) без додаткової оплати отримувати від КП «Козелецьводоканал» або іншої особи, яка здійснює розподіл обсягів послуг, детальний розрахунок розподілу обсягу спожитих послуг;
12) без додаткової оплати отримувати інформацію про проведені КП «Козелецьводоканал» нарахування (з розподілом за періодами та видами нарахувань) та отримані від Споживача платежі;
13) звертатися до суду в разі порушення КП «Козелецьводоканал» умов договору.
1) укладати договір у порядку і випадках, визначених законом (у тому числі з урахуванням рішення співвласників багатоквартирного будинку щодо обраної моделі договірних відносин у багатоквартирному будинку);
2) своєчасно вживати заходів для усунення виявлених неполадок, пов’язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;
3) забезпечувати цілісність обладнання вузлів обліку послуги відповідно до умов договору та не втручатися в їх роботу;
4) за власний рахунок проводити ремонт та заміну санітарно-технічних приладів і пристроїв, обладнання, іншого спільного майна, пошкодженого з його вини, яка доведена в установленому законом порядку;
5) оплачувати надані послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, а також вносити плату за абонентське обслуговування у строки, встановлені договором;
6) дотримуватися правил безпеки, зокрема пожежної та газової, санітарних норм;
7) допускати у своє житло (інший об’єкт нерухомого майна) представників КП «Козелецьводоканал» у порядку, визначеному законом і договором, для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання послуги у квартирі (приміщенні) багатоквартирного будинку;
8) дотримуватися вимог житлового та містобудівного законодавства (не допускати втручання у внутрішньобудинкові системи централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, їх переобладнання) під час проведення ремонту чи реконструкції житла (іншого об’єкта нерухомого майна), не допускати порушення законних прав та інтересів інших учасників відносин у сфері житлово-комунальних послуг;
9) забезпечити своєчасну підготовку об’єктів, що перебувають у його власності (користуванні), до експлуатації в осінньо-зимовий період;
10) у разі несвоєчасного здійснення платежів за спожиті послуги сплачувати пеню в розмірах, установлених законом або договором, але не вище розміру, встановленого законом;
11) інформувати протягом місяця КП «Козелецьводоканал» про зміну власника житла (іншого об’єкта нерухомого майна) шляхом надання КП «Козелецьводоканал» витягу або інформації з Реєстру речових прав на нерухоме майно та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі Споживача, у випадках та порядку, передбачених договором;
11-1) інформувати КП «Козелецьводоканал» про тимчасову відсутність в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) Споживача та інших осіб понад 30 календарних днів (за відсутності приладів обліку); якщо період відсутності Споживача та інших осіб перевищує шість місяців, Споживач для реалізації права на неоплату вартості послуг у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) у місячний строк з моменту закінчення кожного шестимісячного періоду зобов’язаний надавати КП «Козелецьводоканал» оновлену заяву з відповідними підтвердними документами в електронній або паперовій формі;
12) надавати КП «Козелецьводоканал» або іншій особі, що здійснює розподіл обсягів спожитих послуг, показання вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання послуги з централізованого водопостачання в квартирі (приміщенні) багатоквартирного будинку, в порядку та строки, визначені договором.
1) укладати договір відповідно до свого статуту в інтересах Споживачів, об’єднаних таким колективним споживачем;
2) розірвати договір у разі прийняття рішення співвласниками щодо зміни моделі договірних відносин відповідно до статті 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
1) допускати до об’єктів нерухомого майна, що належать колективному споживачеві, а також місць загального користування і допоміжних приміщень багатоквартирних будинків (для об’єднання співвласників багатоквартирного будинку) працівників КП «Козелецьводоканал» у порядку, визначеному законом і договорами, для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань засобів вимірювальної техніки;
2) у разі несвоєчасного здійснення платежів за послуги сплачувати пеню в розмірах, установлених законом або договором для Споживачів, яких об’єднує такий колективний споживач;
3) забезпечувати розподіл між Споживачами, об’єднаними таким колективним споживачем, обсягу спожитих послуг відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг (крім випадку, коли співвласниками визначено особу, що здійснює розподіл обсягів послуг);
4) у разі безпосереднього здійснення розподілу обсягу послуг між Споживачами у будівлі надавати Споживачам, об’єднаним таким колективним споживачем, детальний розрахунок розподілу між ними обсягу спожитих послуг, а в разі ведення обліку послуг засобами вимірювальної техніки вузла обліку, що забезпечує загальний облік споживання відповідної послуги в будівлі (її частині) - інформацію про їх показання.
Права та обов’язки КП «Козелецьводоканал»
1) вимагати від Споживача дотримання правил експлуатації житлових та нежитлових приміщень у будинку, санітарно-гігієнічних правил і правил пожежної безпеки, вимог нормативно-правових актів у сфері комунальних послуг;
2) вимагати від Споживача своєчасного проведення робіт з усунення виявлених неполадок, пов’язаних з отриманням послуг, що виникли з вини Споживача, або відшкодування вартості таких робіт;
3) доступу до будівель, приміщень і споруд, у яких встановлено вузли комерційного обліку, для проведення перевірки схоронності таких вузлів обліку та зняття показань засобів вимірювальної техніки у порядку, визначеному законом та умовами договору;
4) доступу до приміщень, в яких встановлено вузли розподільного обліку послуги, за показаннями яких здійснюється її розподіл (у разі, коли КП «Козелецьводоканал» здійснює розподіл обсягів послуг, визначених за допомогою вузла комерційного обліку, між Споживачами), у порядку, визначеному законом та умовами договору;
5) доступу до житла, інших об’єктів нерухомого майна Споживача для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання послуг у квартирах (приміщеннях) багатоквартирного будинку, в порядку, визначеному законом та умовами договору;
6) звертатися до суду в разі порушення Споживачем умов договору;
7) у разі укладення індивідуального договору або індивідуального договору про надання послуг з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем отримувати інформацію від Споживача про зміну власника житла (іншого об’єкта нерухомого майна) шляхом надання йому витягу або інформації з Реєстру речових прав на нерухоме майно, фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі Споживача, у випадках та порядку, передбачених договором;
8) утворювати системи управління якістю та проводити їх сертифікацію відповідно до національних або міжнародних стандартів акредитованими органами із сертифікації;
9) обмежити (припинити) надання послуг у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі в порядку і строки, встановлені законом та договором, крім випадків, коли якість та/або кількість таких послуг не відповідає умовам договору та/або якщо заборона щодо обмеження (припинення) надання послуги передбачена актами законодавства;
10) на відшкодування збитків у разі виявлення втручання у системи централізованого водопостачання та централізованого водовідведення з боку Споживача, що призвели до перебоїв у технологічному процесі постачання послуг, документально підтверджені та доведені у встановленому законом порядку.
1) забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість послуги згідно із законодавством та умовами договорів, зокрема шляхом створення системи управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів;
2) вживати заходів до забезпечення питною водою у разі порушення функціонування систем централізованого водопостачання та водовідведення (аварійні ситуації);
3) вирішувати питання, пов’язані з порушенням функціонування систем централізованого водопостачання і водовідведення (аварійні ситуації), відповідно до плану оперативних дій із забезпечення Споживачів питною водою у відповідному населеному пункті;
4) подавати воду для протипожежних потреб;
5) готувати, укладати та переукладати із Споживачем договір відповідно до обраної співвласниками моделі договірних відносин;
6) без додаткової оплати надавати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про ціни/тарифи, загальний розмір місячного платежу, структуру цін/тарифів, норми споживання та порядок надання послуг, їх споживчі властивості, а також іншу інформацію, передбачену законодавством;
7) у міжопалювальний період проводити підготовку об’єктів житлово-комунального господарства до експлуатації в осінньо-зимовий період з урахуванням моделі укладених договорів;
8) розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги Споживачів, у визначених законом випадках - управителів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених договором;
8-1) здійснювати перерахування розміру нарахованої плати за послуги та/або ненарахування її для Споживача протягом періоду тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) Споживача та інших осіб за умови отримання заяви та документального підтвердження відповідно до умов договору;
9) вживати заходів до ліквідації аварій, усунення порушень якості послуг, що сталися з вини КП «Козелнцьводоканал» або на об’єктах, що забезпечують надання послуг та перебувають у його власності (користуванні), у строк, встановлений договором, але не більше семи діб;
10) виплачувати Споживачу штраф за перевищення встановлених строків проведення аварійно-відновних робіт на об’єктах, що забезпечують надання послуг та перебувають у його власності (користуванні), у розмірі, визначеному договором;
11) своєчасно реагувати на виклики Споживачів, підписувати акти-претензії, вести облік вимог (претензій) Споживачів у зв’язку з порушенням порядку надання послуг;
12) своєчасно та за власний рахунок проводити роботи з усунення виявлених неполадок, пов’язаних з наданням послуг, що виникли з його вини;
13) у разі укладення індивідуального договору або індивідуального договору про надання послуг з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем здійснювати розподіл загальнобудинкового обсягу послуг між співвласниками багатоквартирного будинку згідно з Методикою розподілу;
14) інформувати Споживачів про намір зміни цін/тарифів на послуги відповідно до законодавства;
15) контролювати дотримання установлених міжповірочних інтервалів для засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузлів комерційного обліку, а у разі укладення індивідуального договору або індивідуального договору про надання послуг з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем - вузлів розподільного обліку;
16) у разі укладення колективного договору або договору про надання комунальних послуг з колективним споживачем інформувати управителя, уповноважений орган управління об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, правління житлово-будівельного кооперативу, з якими укладено відповідний договір, про вихід з ладу, необхідність ремонту, зняття з абонентського обліку вузлів комерційного обліку, а також про настання строку повірки засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла комерційного обліку;
17) протягом п’яти робочих днів надсилати управителю або відповідним виконавцям скарги Споживачів щодо надання комунальних послуг у разі, коли вирішення таких питань належить до повноважень управителя або інших виконавців послуг.
Обмеження (припинення) надання послуг
У разі застосування перерви в наданні комунальних послуг на ліквідацію наслідків аварії КП «Козелецьводоканал» зобов’язане повідомити Споживачеві в спосіб, що гарантує доведення такої інформації до Споживача, який визначений пунктом 9 цих Правил, про таку перерву не пізніш як через три години з початку такої перерви. У повідомленні зазначаються причини та строк перерви в наданні відповідних комунальних послуг.
Обмеження (припинення) надання послуг не є підставою для розірвання договору.
- пошкодження спільного майна співвласників багатоквартирного будинку;
- порушення прав та інтересів інших Споживачів - співвласників багатоквартирного будинку.
Порядок оформлення претензій Споживачів
Оформлення претензій Споживачів здійснюється в порядку, передбаченому статтею 27 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
У разі встановлення за результатами дослідження відібраних проб факту надання послуг неналежної якості витрати Споживача на оплату проведених досліджень підлягають компенсації за рахунок КП «Козелецьводоканал».
Керуючий справами (секретар)
виконавчого комітету Людмила НАБІЛЬСЬКА
Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License, якщо не зазначено інше