1 січня 2024 року в Україні встановлено нові розміри прожиткового мінімуму. Зокрема, розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб складає 3028 гривень. Відповідно, диференційовані ставки збору на обов’язкове державне пенсійне страхування під час першої державної реєстрації легкових автомобілів (крім легкових автомобілів, оснащених виключно електричними двигунами), які залежать від вартості автомобіля, у 2024 році становитимуть:
Згідно зі статтею 36 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” сума щомісячної страхової виплати встановлюється відповідно до ступеня втрати працездатності (у відсотках) та виходячи із середньомісячної заробітної плати, яку людина одержувала до ушкодження здоров’я.
Обов’язок періодично (кожні три або шість місяців) проходити фізичну ідентифікацію в АТ “Ощадбанк“ було визначено для осіб, які до 24.02.2022 набули статусу внутрішньо переміщеної особи (ВПО) (постанова Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 637 “Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам“). Водночас, в період дії карантинних заходів (з 12.03.2020 до 01.07.2023) така ідентифікація не проводилась.
Постановою Уряду від 08.08.2023 № 837 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596 і від 5 листопада 2014 р. № 637“ передбачено, що для отримання виплат у 2024 році особи з числа ВПО мають пройти ідентифікацію в АТ “Ощадбанк“ або в органах Пенсійного фонду України.
Способи проведення ідентифікації
За інформацією Головного управління
Пенсійного фонду України в Чернігівській області
Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, (далі – Закон) з 1 січня по 31 грудня 2024 року на пенсію за віком мають право особи:
За призначенням пенсії за віком можна звертатися у будь-який час після виникнення права на пенсію.
Якщо заяву про призначення пенсії за віком буде подано не пізніше 3-х місяців з дня досягнення пенсійного віку, пенсію буде призначено з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку. Якщо звернення за пенсією буде пізніше – пенсію призначать з дати звернення за нею.
ВАЖЛИВО
Згідно з змінами у законодавстві, тимчасово, у період дії воєнного стану в Україні та протягом трьох місяців після його припинення або скасування, для осіб, які проживають/проживали на території, на якій ведуться (велися) бойові дії, та/або на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, у разі якщо звернення за призначенням пенсії відбулося в період дії воєнного стану в Україні та протягом трьох місяців після його припинення або скасування, за умови що передбачений частиною першою статті 45 цього Закону строк звернення за призначенням відповідної пенсії не сплив станом на 24 лютого 2022 року, пенсія призначається:
Перелік основних документів, які подаються для призначення пенсії:
Як подати документи?
У Пенсійному фонді України впроваджено екстериторіальний принцип обслуговування громадян: заяву про призначення пенсії та необхідні документи можна подати до будь-якого сервісного центру обраного головного управління Пенсійного фонду України або в електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua) з використанням кваліфікованого електронного підпису.
Для зручності людей, які бажають подати заяву на призначення пенсії, але не мають можливості отримати кваліфікований електронний підпис, щоб подати заяву дистанційно, на вебпорталі електронних послуг ПФУ реалізовано можливість оформлення пенсії за допомогою Дія.Підпису. Для цього потрібно бути зареєстрованим користувачем мобільного застосунку Дія, активувати Дія.Підпис та підготувати скан-копії необхідних документів.
Пенсія за віком з дня, наступного за днем досягнення віку 60 років, може призначатись автоматично (без звернення особи), якщо в реєстрі застрахованих осіб є відомості про стаж, набутий до 2004 року (роботодавцем чи застрахованою особою було подано для оцифрування трудову книжку, інші документи про стаж).
Окремим категоріям громадян можуть призначатись пенсії за віком до досягнення віку 60 років:
Зверніть увагу. Розмір пенсії за віком визначається для кожного пенсіонера індивідуально і залежить від набутого ним страхового стажу та отриманої заробітної плати, з якої сплачувалися страхові внески. Із введенням поняття “страховий стаж” з 1 січня 2004 року вже не важливо, скільки людина фактично працювала, значення має те, протягом якого періоду і скільки сплачував роботодавець за неї до Пенсійного фонду.
За інформацією Головного управління
Пенсійного фонду України в Чернігівській області
У Головному управлінні ДПС у Чернігівській області повідомили, що до місцевих бюджетів усіх рівнів Чернігівської області за січень-жовтень 2023 року надійшло 9 млрд грн від сплати податків і зборів, що на 28,5 відс. більше за факт надходжень десяти місяців попереднього року (+2 млрд грн). Із загальної суми в обласний бюджет спрямовано 1,4 млрд грн, решту ж коштів отримали бюджети територіальних громад.
Найбільшу частку у загальній сумі (майже 75 відс.) займає податок на доходи фізичних осіб, якого сплачено 6,8 млрд гривень. Податку на майно (за земельні ділянки, нерухомість, транспорт) сплачено 698 млн грн (8 відс. доходів місцевих бюджетів), що на 10 відс. більше за минулорічний факт. Єдиного податку на підприємницьку діяльність надійшло 1 млрд грн (11 відс. загальної суми надходжень до місцевих бюджетів), або на 31 відс. більше ніж у минулому році.
Частка решти податків і зборів у загальній сумі становить 6 відс.: податку на прибуток сплачено 76 млн грн, рентної плати за користування природними ресурсами – 126 млн грн, акцизного податку від реалізації підакцизної продукції – 269 млн грн, екологічного податку – 14 млн гривень.
Майже половину надходжень до місцевих бюджетів області від сплати податків забезпечено платниками, що відносяться до сфери оборони, державного управління, освіти та охорони здоров’я (46,6 відс. загальної суми або 4,2 млрд грн). Також значні суми сплатили сільськогосподарські (14,6 відс. або 1,3 млрд грн) та промислові підприємства (11,4 відс. або 1 млрд грн). Від громадян надійшло 942 млн грн податків з підприємницької діяльності, плати за майно, податку на доходи (10,7 відс. загальної суми).
Галузь торгівлі та громадського харчування поповнила бюджети на 565 млн грн (6,3 відс. доходів місцевих бюджетів), транспорту – на 256 млн грн (2,8 відс.), лісового господарства – 139 млн грн (1,5 відс.), будівництва – на 79 млн грн (0,9 відс.).
Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
Відповідно до пункту 1 глави 4 розділу II Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 547) реєстрація реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) діє до дати скасування реєстрації РРО, що відбувається у випадках, коли:
1) суб’єктом господарювання подано Заяву про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій за формою № 4-РРО (далі – заява про скасування реєстрації за ф. № 4-РРО);
2) вичерпано строк служби РРО, вказаний у реєстрі екземплярів реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр екземплярів РРО) або у паспорті (формулярі) РРО, який не включений до Реєстру екземплярів РРО та був зареєстрований у контролюючому органі до створення Реєстру екземплярів РРО;
3) закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО;
4) РРО застосовується не за сферою застосування, визначеною Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр РРО);
5) виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Реєстру РРО;
6) установчі документи суб’єкта господарювання згідно із судовим рішенням визнано недійсними;
7) наявне судове рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання – банкрута;
8) наявне судове рішення щодо припинення суб’єкта господарювання, що не пов’язане з банкрутством;
9) суб’єкт господарювання – фізична особа – підприємець померла, а також у разі оголошення такої особи померлою, визнання недієздатною або безвісно відсутньою, обмеження її цивільної дієздатності;
10) в контролюючих органах наявні відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань щодо державної реєстрації припинення суб’єкта господарювання;
11) викрадено РРО;
12) змінено власника РРО;
13) щодо господарської одиниці, де використовується РРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями, як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання (повідомлення за ф. № 20-ОПП);
14) суб’єкт господарювання у зв’язку із застосовуванням програмного РРО (далі – ПРРО) вирішив відмовитись від застосування РРО, строк служби якого не закінчився.
При цьому, суб’єкти господарювання, які у зв’язку із застосуванням ПРРО вирішили відмовитися від застосування РРО, строк служби яких не закінчився, мають скасувати реєстрацію таких РРО (ф. № 4-РРО) згідно з Порядком № 547 із поданням до контролюючих органів звітних документів, передбачених Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (пункт 8 глави 4 розділу II Порядку № 547).
Скасування реєстрації РРО на підставах, визначених у підпунктів 1, 11, 12 та 14 пункту 1 глави 4 розділу II Порядку № 547, здійснюється за заявою суб’єкта господарювання, а на підставах, визначених у підпунктах 2 - 10, 13 пункту 1 глави 4 розділу II Порядку № 547, може здійснюватися за заявою суб’єкта господарювання або примусово за рішенням контролюючого органу за місцем реєстрації РРО (пункту 2 глави 4 розділу II Порядку № 547).
Рішення про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій оформлюється за формою № 5-РРО.
Таке рішення підписується керівником контролюючого органу за місцем реєстрації РРО або уповноваженою особою контролюючого органу.
Пунктом 5 глави 4 розділу II Порядку № 547 встановлено, що контролюючий орган за місцем реєстрації РРО не пізніше одного місяця з дня виникнення підстав для скасування реєстрації РРО, визначених у підпунктах 4 - 10, 13 пункту 1 глави 4 розділу II Порядку № 547, приймає рішення про скасування реєстрації РРО у разі, якщо суб’єктом господарювання не подано заяву про скасування реєстрації за ф. № 4-РРО та такі підстави залишилися актуальними.
Контролюючий орган за місцем реєстрації РРО у випадках, передбачених підпунктами 2 та 3 пункту 1 глави 4 розділу II Порядку № 547, попереджає суб’єкта господарювання за місяць до настання терміну про необхідність проведення процедури скасування реєстрації РРО.
Скасування реєстрації РРО проводиться контролюючим органом не пізніше двох робочих днів з дня настання терміну виведення з експлуатації РРО (пункт 6 глави 4 розділу II Порядку № 547).
Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
Куди потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві подати заяву для отримання предметів особистої гігієни?
Щомісячна грошова компенсація на придбання предметів та засобів особистої гігієни, санітарно-гігієнічних засобів, а також засобів догляду, продуктів харчування, одягу, взуття та інших предметів першої необхідності належить до соціальної послуги натуральної допомоги, яка надається потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві.
В умовах сьогодення все більшої популярності набувають електронні сервіси.
На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України користувачі можуть знайти та скористатись значною кількістю послуг, які надаються online.
Графік прийому громадян
працівниками Пенсійного фонду на віддалених робочих місцях на листопад 2023 року
Перший четвер місяця з 09-00 до 13-00
смт.Козелець, вул. Соборності, 27, каб. 117 (ЦНАП Козелецької селищної ради).
тел. (04646) 4-21-20, 2-13-45
особистого прийому громадян керівництвом
та керівниками самостійних структурних підрозділів
Головного управління Пенсійного фонду України
в Чернігівській області
№ з/п |
Дні тижня |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Посада |
Години прийому |
1. |
Понеділок |
Юрченко |
Начальник |
12.00 – 17.00 |
Кисла Любов Іванівна |
Начальник Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг |
09.00 – |
||
Манько Інна Василівна |
Начальник Юридичного управління |
|||
2. |
Вівторок |
Рем |
Перший заступник начальника Головного управління |
09.00 – 17.00 |
Симанчук Світлана Григорівна |
Начальник Управління обслуговування громадян |
|||
Гриценко Микола Васильович |
Начальник Управління адміністративного забезпечення |
|||
3. |
Середа |
Сіраш Вадим Васильович |
Заступник начальника Головного управління |
09.00 – 17.00 |
Сорокін Олексій Володимирович |
Начальник Управління інформаційних систем та електронних реєстрів |
|||
Карцан Олена Віталіївна |
Начальник |
|||
4. |
Четвер |
Білозуб Наталія Анатоліївна |
Заступник начальника Головного управління |
09.00 – |
Луста Олена Анатоліївна |
Начальник Управління з питань виплат |
|||
Мазко Олена Володимирівна |
Начальник Управління контрольно-перевірочної роботи |
|||
Пдалка Ольга Василівна |
Заступник начальника Відділу з питань запобігання та виявлення корупції |
|||
5. |
П’ятниця |
Осипенко Ірина Леонідівна |
Начальник Фінансово-економічного управління – головний бухгалтер |
09.00 – |
Веселова Надія Миколаївна |
Начальник Управління по роботі з персоналом |
|||
Туревська Наталія Леонідівна |
Начальник Відділу організаційно-інформаційної роботи |
Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License, якщо не зазначено інше