Згідно статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон), у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків придбаної продукції, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
Істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:
З огляду на вищезазначене, споживач подає письмову заяву на ім’я суб’єкта господарювання, в якій викладає суть питання. Суб’єкт господарювання повинен зареєструвати заяву споживача. Якщо суб’єкт господарювання відмовляє споживачу у реєстрації його заяви, споживач направляє звернення поштою з повідомлення про вручення.
Положеннями Закону, передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Крім того, в разі порушення ваших прав, як споживача ви маєте право звернутися до суду або Головне управління Держпродспоживслужби в м.Києві, її територіальних органів (адреси та телефони можна знайти на сайті), які знаходяться в областях та м. Києві. Держспоживінспекція України та її територіальні органи розглядають всі звернення споживачів, права яких було порушено, у встановлений чинним законодавством термін.
Звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення оформлюються згідно ст. 5 Закону України «Про звернення громадян»
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання в якому необхідно надати інформацію про повну назву суб'єкта господарювання та адресу господарської діяльності, який порушив Ваші права споживача, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю) видає наказ на підставі якого, оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, в якому зазначається місцезнаходження суб'єкта господарювання, його повні дані та суть правопорушення.
Згідно зі статтею 7 Закону, для здійснення позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ на підставі якого, оформлюється посвідчення (направлення) на проведення заходу, в якому зазначається місцезнаходження суб'экта господарювання, його повні дані та суть правопорушення.
При зверненні до Держспоживінспекції України подаються наступні документи:
Нормативно-правові акти у сфері захисту прав споживачів
Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License, якщо не зазначено інше