Козелецька селищна рада

Найвища честь - благо народу

Меню

Державна податкова служба оновила довідник кодів ризиковості платників податків. Їх використовують комісії ДПС при розгляді питань про відповідність платника критеріям ризиковості. 

Про це розповів Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко на своїй сторінці у Facebook.

«Це черговий крок на шляху до прозорості і чіткості у комунікації з бізнесом. Ми вже передали до Мінфіну свої пропозиції щодо змін до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних. Тепер – удосконалюємо роботу комісій, щоб платники податків чітко розуміли, чому вони потрапили до переліку ризикових», — сказав Руслан Кравченко.

Основні зміни такі: 

- уточнюються коди податкової інформації, які не застосовуються до виробників або надавачів послуг, або ж навпаки використовуються лише для цих категорій платників;

- змінюється період аналізу операцій з ризиковими контрагентами – тепер враховуватимуться лише операції, здійснені не раніше, ніж прийнято рішення про ризиковість контрагента.

Запроваджується кілька нових кодів. Вони стосуватимуться:

- сумнівних операцій із закупівлі великих обсягів послуг чи робіт без реальних умов для їх виконання;

- залучення до операцій неплатників ПДВ без необхідних ресурсів для виконання зазначених робіт;

- експорту товарів невідомого походження в режимі РЕЗ;

- відсутності платника за податковою адресою, що унеможливлює проведення документальної перевірки. 

          Пресслужба Головного управління  ДПС у Чернігівській області

 

 

Руслан Кравченко: ДПС анулювала дві ліцензії на оптову торгівлю алкоголем ТОВ «Українська торгова дистрибуційна компанія», засновником якого є ГЛОБАЛ СПІРІТС АМГ ЄВРОПА ЛТД

Державна податкова служба України анулювала дві ліцензії на оптову торгівлю алкоголем ТОВ «Українська торгова дистрибуційна компанія», засновником якого є ГЛОБАЛ СПІРІТС АМГ ЄВРОПА ЛТД. Рішення ухвалене за результатами проведення фактичної податкової перевірки

Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко.

Він зазначив, що встановлені факти, які можуть свідчити про ухилення від сплати податків орієнтовно на суму понад 700 млн грн, та реалізацію алкоголю без ліцензій. Остаточна сума буде встановлена після проведення додаткових заходів контролю.

Голова ДПС навів один із фактів порушень. Зокрема, тільки протягом січня 2025 року ТОВ продало алкоголю на суму 48 млн грн субʼєкту господарської діяльності в Житомирі, який раніше був позбавлений ліцензії на роздрібну торгівлю через фактичну відсутність магазину. За адресою, куди за документами відвантажувалися 2-3 фури алкогольних напоїв на день,  розташований молитовний дім. Товариство оштрафоване на 97 млн грн за безліцензійну роздрібну торгівлю. 

Загалом за такою схемою було продано понад 37 млн пляшок товару без належного обліку та сплати податків. 

Крім цього, товариство втратило ліцензію на оптову торгівлю алкоголем. Її дія припинена через відсутність у ТОВ одного із місць зберігання, яке значиться у Єдиному державному реєстрі.  

Через ці порушення розглядається питання щодо відповідності суб'єкта критеріям ризиковості. Відповідні матеріали вже направлені до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Далі на підприємство чекає повна документальна перевірка. Крім того, наразі готуються документи про виявлені порушення і передача їх правоохоронним органам. 

«Схеми з отримання надприбутків через несплату податків обертаються проти тих, хто намагається обдурити державу. ДПС послідовно бореться з тіньовим ринком. Відповідальність для тих, хто маніпулює – неминуча. Ринок має працювати прозоро, а бюджет отримувати належні платежі!» – підкреслив Руслан Кравченко. 

          Пресслужба Головного управління  ДПС у Чернігівській області

 

 

Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко ініціював зміни до механізму зупинення реєстрації податкових накладних.

Державна податкова служба вже передала свої пропозиції до Міністерства фінансів України щодо змін у постанову Уряду № 1165. Про це Руслан Кравченко повідомив на своїй сторінці у Facebook.

«Удосконалюємо роботу системи СМКОР. Йдеться про зменшення кількості блокування податкових накладних, спрощення процедури реєстрації, підвищення ефективності автоматизованого моніторингу, мінімізацію адміністративного тиску. Шість ключових змін. Прогнозуємо, що вони скоротять кількість заблокованих накладних. Але легше буде працювати тим, хто працює прозоро. Схеми та ухилення від податків не пройдуть!» – зауважив він. 

Коротко про зміни:

Збільшено ліміти для безумовної реєстрації накладних – граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн, змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5). Операції з невеликими сумами (до 10 тис. грн) будуть реєструватися без затримок, цей ліміт нині становить 5 тис. грн. Ліміт загального обсягу таких операцій в поточному місяці буде збільшено до 3 млн грн (наразі 500 тис. грн).   

Спрощено перевірки податкових накладних для підприємців, які працюють у зонах із потенційною загрозою бойових дій, але де наразі немає активних боїв. Планується також швидша обробка накладних з експортними операціями, якщо їхні коди збігаються з кодами в таблиці даних платника податків і він не вважається ризиковим.

Менше бюрократії після виключення платників з переліку ризикових – накладні підлягатимуть автоматичній реєстрації, якщо компанія має позитивну податкову історію та виконуються інші визначені умови.

Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника – зниження потреби подавати документи для врахування таблиці.

Зміни окремих показників позитивної податкової історії – більше підприємств зможуть скористатися такими показниками. Зокрема ліміти обсягу операцій збільшено з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тисяч, змінено умову в частині кількості платників на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5).   

Змінено критерій ризиковості операцій щодо розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника ПДВ, а саме не вважатиметься ризиком подання такого розрахунку коригування протягом 90 днів (наразі становить 30). Це зменшить ймовірність блокування розрахунку коригування при поверненні товару від неплатника.

«Сподіваюся, що запропоновані зміни будуть підтримані Мінфіном та Кабміном. Постійно спілкуюся з бізнесом. В усіх регіонах, де вже був, чи не кожне друге питання від підприємців стосується недоліків в роботі СМКОР», – додав Руслан Кравченко.  

Голова ДПС нагадав, що в регіонах організували 29 центрів, де податківці надають максимальну допомогу підприємцям у питаннях, які стосуються зупинення накладних, виведення з категорії ризикових. У лютому майже вдвічі – до 0,39 % – знизили показник заблокованих накладних, з початку року 9,3 тис. субʼєктів підприємництва виведені з ризикових.          

          Пресслужба Головного управління  ДПС у Чернігівській області

Державна податкова служба спільно з правоохоронцями працює над зменшенням обсягів тіньового ринку тютюну. Про це розповів Голова ДПС Руслан Кравченко під час зустрічі з представниками асоціації «Укртютюн» та компаній-виробників продукції, що входять до мережі відомих міжнародних компаній.

Під час зустрічі сторони обговорили питання щодо боротьби з нелегальним виробництвом і обігом тютюнових виробів та запровадження електронної акцизної марки.  

«За оцінками експертів, тіньовий ринок тютюну нині сягає 12,6 %.  Це не лише колосальні втрати бюджету, а й нерівні умови для легальних виробників. Одні добросовісно сплачують податки, інші – надають перевагу контрабанді, підробкам та корупційним схемам. Разом з правоохоронцями активно  працюємо над зменшенням обсягів тіньового ринку», – сказав Руслан Кравченко. 

Лише з початку 2025 року ДПС:

- провела 1069 перевірок у сфері обігу тютюнових виробів;

- наклала 11+ млн грн фінансових санкцій;

- скасувала дію 312 ліцензій, з них 167 – за відсутність за місцем діяльності;

- вилучила нелегальної продукції на 2,6 млн гривень.

Перевірки у місцях, де зафіксовано порушення ліцензійних умов, будуть продовжені.

Учасники також обговорили питання щодо введення електронної акцизної марки, оскільки це важливий крок для прозорості ринку. 

«Виробники побоюються, що система не буде готова до повноцінного старту з січня 2026 року. У березні стартує тестування нововведення. Воно покаже реальну готовність ринку до переходу на електронну акцизну марку. Однак вже сьогодні спільно напрацьовуватимемо відповідні підзаконні акти, зокрема порядок маркування пачок», – сказав Руслан Кравченко.

Він підкреслив, що ДПС відкрита до діалогу та ефективної співпраці з бізнесом для детінізації ринку та стабільного наповнення бюджету.

 Пресслужба Головного управління  ДПС у Чернігівській області

Головне управління ДПС у Чернігівській області інформує, що станом на 01.02.2025 сума податкового боргу по Чернігівській області складає  1 474,5 млн гривень. 

З метою надходження сум податкового боргу до бюджету, фахівцями Головного управління ДПС у Чернігівській області вживаються заходи щодо його погашення. Проводиться робота щодо інформування платників податків юридичних та фізичних осіб про наявність сум податкового боргу шляхом надсилання податкових вимог платникам, направлення переліків боржників до територіальних громад тощо.

Завдяки самостійній сплаті сумлінними платникам податків Чернігівщини та здійсненим заходам Головного управління ДПС у Чернігівській області протягом січня 2025 р. забезпечено надходження до Зведеного бюджету України та скорочено податковий борг по області на  5,4  млн гривень.

Головне управління ДПС у Чернігівській області інформує платників єдиного податку четвертої групи про таке.

Для набуття статусу або підтвердження статусу платника єдиного податку відповідно до пп.298.8.1 п.298.8 ст.298 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) сільськогосподарські товаровиробники не пізніше 20 лютого поточного року подають:

загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);

розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;

відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок;

додаток 3 «Розрахунок мінімального загального податкового, зобов’язання за податковий (звітний) рік» за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

Звертаємо увагу, що відповідно положення п. 74 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, які діють з 01.12.2024, а саме, сума МПЗ, визначена відповідно до п.п.381.1.1 і 381.1.2 ст.38 прим. 1 Кодексу, не може становити менше 700 грн. з 1 гектара, а для земельних ділянок, у площі яких частка ріллі становить не менше 50 відс., - 1400 грн. з 1 гектара, крім земельних ділянок, земельних часток (паїв), що розташовані на територіях можливих бойових дій, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Наказом Міністерства фінансів України від 31.01.2025 №57 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року №578» (далі - наказ № 57), зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 14 лютого 2025 року за №232/43638 внесені зміни до форми податкової декларації платника єдиного податку.

Зокрема в додатку «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» враховані положення п.74 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Згідно з пунктом 4 наказу №57, наказ набуває чинності з дня його офіційного опублікування.

Водночас, відповідно до пункту 46.6 статті 46 Кодексу якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Крім того, відповідно до пункту 46.4 статті 46 Кодексу якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, збільшує або зменшує його податкові зобов’язання, всупереч нормам Кодексу з такого податку чи збору, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації.

У разі необхідності платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання. Платник податків, який подає звітність в електронній формі, подає таке доповнення в електронній формі.

Наголошуємо, що платники єдиного податку четвертої групи за результатами діяльності за 2024 рік мають розрахувати та задекларувати МПЗ у додатку 3 чинної форми Декларації. При цьому, у графах 3-8 додатка 3 до Декларації платники відображають відповідні показники: «НГОд/НГО», «М», «8» для розрахунку сум МПЗ згідно з підпунктами 381.1.1 і 381.1.2  статті 381 Кодексу по кожній земельний ділянці. З метою дотримання вимог пункту 74 підрозділу 10 розділу XX Кодексу платник додатково здійснює обрахунок мінімального допустимого значення суми МПЗ по кожній земельній ділянці (не менше 700 гривень з 1 гектара, а для земельних ділянок, у площі яких частка ріллі становить не менше 50 відсотків — 1400 гривень з 1 гектара). У графах 9 - 10 додатка 3 Декларації відображається сума МПЗ, яка має найбільше значення (або за розрахунком згідно статті 381 Кодексу або відповідно до пункту 74 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

Для розрахунку МПЗ застосовується коефіцієнт «К», який становить 0,05 згідно з підпунктом 381.1.1 і 381.1.2 пункту 381. 1 статті 381 Кодексу.

Слід враховувати, що тимчасово, для розрахунку МПЗ коефіцієнт «К» застосовується із значенням:

0,04 - за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки (пункт 67 підрозділу 10 розділу XX Кодексу);

0,057 — з податкового (звітного) 2025 року та за наступні роки, закінчуючи роком, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан (пункт 67 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

Отже за податковий (звітний) 2024 рік застосовується коефіцієнт «К» - 0,05.

Сумарне значення суми МПЗ переноситься до рядка 01 розділу ІІ додатка 3 чинної форми Декларації.

До Декларації платники можуть подати доповнення з наданням відповідних пояснень розрахунку МПЗ з урахуванням пункту 74 підрозділу 10 розділу XX Кодексу.

Після набрання чинності наказу №57 платники єдиного податку мають змогу подати уточнюючу Декларацію за оновленою формою за звітний (податковий) період - на 2025 рік з відображенням у додатку 3 за результатами діяльності за звітний (податковий) період 2024 року деталізованих показників розрахунку МПЗ з урахуванням положень пункту 74 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

При цьому повідомляємо, що у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання у звітних (податкових) періодах, які припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 Кодексу, та пені (підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

 

 

У Головному управлінні ДПС у Чернігівській області повідомили, що до місцевих бюджетів усіх рівнів Чернігівської області за січень 2025 року надійшло 810 млн грн від сплати податків і зборів. Із загальної суми в обласний бюджет спрямовано 94 млн грн, решту коштів отримали бюджети територіальних громад.

Детальніше...

Головне управління ДПС у Чернігівській області висловлює вдячність платникам податків за сумлінну сплату податків та підтримання економічної безпеки нашої держави, забезпечення фінансовими ресурсами Збройних Сил України, бюджетної сфери, соціальних виплат та відновлення інфраструктури.

Детальніше...

За інформацією пресслужби Головного управління  ДПС у Чернігівській області Відповідно до пункту 25 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) самозайняті особи (фізичні особи - підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність), які мали або не мали найманих працівників, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", на весь період їх військової служби звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб відповідно до розділу IV Кодексу, звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з єдиного податку відповідно до глави 1 розділу XIV Кодексу, а також звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання звітності з військового збору у складі податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку відповідно до пункту 16 1 цього підрозділу.

Детальніше...

Головне управління ДПС у Чернігівській області звертає увагу платників податків, що Постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 року №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час» зі змінами та доповненнями затверджено Порядок та критерії підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (далі - Порядок та критерії).

Детальніше...

Анонси і оголошення

 

 

 

 

 

president  rada  kmu  chor  chern  Dija  LogoAUCwebDSYO

 

 

 

 

 

 Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License, якщо не зазначено інше

Офіційний сайт © 2025 Козелецька селищна рада Всі права захищено.