Козелецька селищна рада

Найвища честь - благо народу

Меню

Васюк Микола  Олександрович

14.05.1987 – 14.01.2015

Народився 14 травня  1987 р., в с. Ставиське, Козелецького району Чернігівської області. Навчався у Ставиській ЗОШ І-ІІІ ст. Закінчив 11 класів.

Після школи працював в пожежній охороні м. Києва та  охоронником в м. Києві. 

У 2005 році призваний на строкову службу, яку проходив в м. Бориспіль. Потім жив в Новгрород - Сіверському районі Чернігівської області,  де працював у водному господарстві.

У березні 2014 року мобілізований на посаду снайпера до 1-ї окремої танкової бригади (селище Гончарівське).

З червня по липень 2014 року захищав Луганський аеропорт, де отримав тяжкі контузії. Потім проходив службу в 80 аеромобільній бригаді.

В жовтні 2014 року, контузії спричинили хворобу, лікувався в госпіталях  Дніпропетровська, та Києва. Помер 14 січня 2015 року.

Похований 15 січня 2015 р. в с. Ставиське Козелецького району.

Неодружений.

Правила благоустрою, забезпечення чистоти, порядку утримання і прибирання вуличних, дворових територій, парків, скверів та додержання тиші в громадських місцях Козелецької селищної ради (ПРОЕКТ)

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ регуляторного акту «Про затвердження правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку утримання і прибирання вуличних, дворових територій, парків, скверів та додержання тиші в громадських місцях Козелецької селищної ради»

ПРАВИЛА БЛАГОУСТРОЮ, ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЧИСТОТИ, ПОРЯДКУ УТРИМАННЯ І ПРИБИРАННЯ ВУЛИЧНИХ, ДВОРОВИХ ТЕРИТОРІЙ, ПАРКІВ, СКВЕРІВ ТА ДОДЕРЖАННЯ ТИШІ В ГРОМАДСЬКИХ МІСЦЯХ КОЗЕЛЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (ЗАТВЕРДЖЕНИЙ)

 

 

ПОЛОЖЕННЯ про квартирний облік при виконавчому комітеті Козелецької селищної ради (ПРОЕКТ)

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ регуляторного акту «Про затвердження Положення про квартирний облік при виконавчому комітеті Козелецької селищної ради»

ПОЛОЖЕННЯ ПРО КВАРТИРНИЙ ОБЛІК ПРИ ВИКОНАВЧОМУ КОМІТЕТІ КОЗЕЛЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (ЗАТВЕРДЖЕНИЙ)

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ регуляторного акту «Про встановлення тарифів на послуги з вивозу рідких побутових відходів для населення та інших споживачів в смт. Козелець, що надаються КП «Козелецьводоканал»

ПРОЕКТ рішення Козелецької селищної ради "Про встановлення тарифів на послуги з вивозу рідких побутових відходів для населення та інших споживачів в смт. Козелець, які надаються КП «Козелецьводоканал»

Положення про використання коштів резервного фонду

Положення про присвоєння звання "Почесний громадянин Козелецької територіальної громади" 

Положення про відділ соціального захисту населення Козелецької селищної ради від 26.11.2021

Положення про платні медичні послуги та граничний норматив рентабельності при запровадження нових платних послуг в комунальному некомерційному підприємстві "Козелецька лікарня інтенсивного лікування" Козелецької селищної ради

Положення про порядок складання та затвердження фінансовог плану комунального некомерційного підприємства "Козелецька лікарня інтенсивного лікування" Козелецької селищної ради

Положення про надання платних соціальних послуг відділом соціального захисту населення Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області у новій редакції від 28.01.2021

Положення про старосту Козелецької селищної ради у новій редакції від 29.09.2021 року

Положення про фінансове управління Козелелецької селищної ради у новій редакції від 29.09.2021 року

Положення про радників Козелецького селищного голови на громадських засадах

Положення про постійні комісії селищної ради

Положення про адміністративну комісію при виконавчому комітеті Козелецької селищної ради

Положення про орган опіки та піклування при виконавчому комітеті 
Козелецької селищної ради

Положення про Почесну грамоту селищної  ради

Положення про комісію з розгляду спірних питань Козелецької селищної ради

Положення про відділ юридичного забезпечення та кадрової роботи Козелецької селищної ради

Положення про функціонування офіційного веб-сайту Козелецької селищної ради  в мережі Інтернет у новій редакції

Положення про функціонування офіційного вебсайту Козелецької селищної ради  в мережі Інтернет у новій редакції від 27.01.2022

Положення про квартирний облік при виконавчому комітеті Козелецької селищної ради

Положення про відділ з питань публічних закупівель Козелецької селищної ради

Положення про Центр надання адміністративних послуг Козелецької селищної ради у новій редакції від 17.12.2021

Положення про спільний Центр надання адміністративних послуг Козелецької селищної ради

Положення про загальний відділ Козелецької селищної ради

Положення про Управління освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради у новій редакції від 30.07.2021

Положення про фінансово-господарський відділ Козелецької селищної ради

Положення про преміювання, надання матеріальної допомоги та грошової винагороди працівникам управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради у новій редакції

Положення про преміювання працівників Козелецького МНВК

Положення про преміювання, надання матеріальної допомоги та грошової винагороди працівникам відділу соціального захисту населення Козелецької селищної ради

Положення про сектор взаємодії з правоохоронними органами, оборонної і мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій, цивільного захисту та охорони праці Козелецької селищної ради

Положення про комунальну установу Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю Козелецької селищної ради у новій редакції від 29.09.2021

Положення про порядок призначення та звільнення з посад керівників комунальних підприємств Козелецької селищної ради

Положення про преміювання працівників Козелецької дитячо-юнацької спортивної школи Козелецької селищної ради

Положення про порядок оплати за навчання учнів та слухачів вечірніх платних груп в Міжшкільному навчально-виробничому комбінаті Козелецької селищної ради

Положення про преміювання, надання матеріальної допомоги та грошової винагороди працівникам  апарату та керівникам виконавчих органів Козелецької селищної ради у новій редакції від 22.02.2019

Положення про преміювання, надання матеріальної допомоги та грошової винагороди працівникам фінансового управління Козелецької селищної ради

Положення про комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Козелецької селищної ради

Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Козелецької селищної ради

Положення про надання платних послуг бібліотеками Козелецької централізованої бібліотечної системи

Положення про оподаткування туристичним збором на території Козелецької селищної ради у новій редакції

Положення про порядок списання майна, що є комунальною власністю Козелецької селищної ради

Положення про порядок  передачі комунального майна  Козелецької селищної ради

Положення про порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам на території Козелецької селищної ради

Положення про надання платних соціальних послуг віділом соціального захисту населення Козелецької селищної ради у новій редакції 

Положення про надання платних соціальних послуг віділом соціального захисту населення Козелецької селищної ради у новій редакції від 27.01.2022

Положення про преміювання працівників закладів освіти Козелецької селищної ради

Положення про Службу у справах дітей Козелецької селищної ради

Додаток
до рішення
другої сесії селищної ради
восьмого скликання
від 16 червня 2017 року
№07-2/VIII


Програма
надання адресної одноразової
грошової допомоги
у новій редакції

І. Загальні положення
Питання соціального захисту незахищених верств населення є надзвичайно актуальним, що зумовлено загальними демографічними процесами та характеристиками умов життя населення жителів Козелецької селищної ради.
Створення умов соціальної захищеності населення, можливість приймати участь в економічній, політичній і соціальній сферах життя об’єднаної територіальної громади, забезпечення створення необхідних умов, які дають можливість вести повноцінний спосіб життя, підтримка жителів селищної ради, які потрапили і перебувають у складних життєвих обставинах, підтримка сімей військовослужбовців, які перебувають в зоні проведення АТО, сімей військовослужбовців, які загинули під час участі в АТО і потребують сторонньої фінансової допомоги, полягає у наданні адресної одноразової грошової допомоги.
Під адресною одноразовою грошовою допомогою, яка надається жителям Козелецької селищної ради, мається на увазі такі види допомоги:
• одноразова грошова допомога на вирішення соціально-побутових питань;
• одноразова грошова допомога на лікування у разі захворювання;
• одноразова грошова допомога при екстремальній ситуації;
• одноразова грошова допомога сім’ям військовослужбовців, які перебувають у зоні проведення АТО у сумі 1000 грн., сім’ям військовослужбовців, які загинули під час участі в АТО у сумі 10 000 грн., військовослужбовцям, які були поранені під час участі в АТО у сумі 5000 грн.;
• одноразова грошова допомога громадянам до знаменних та пам`ятних дат;
• одноразова грошова допомога дітям-інвалідам та інвалідам;
• матеріальна підтримка малозабезпечених багатодітних сімей, в яких виховуються неповнолітні діти.
З кожним роком на території Козелецької селищної ради збільшується кількість людей, які потребують адресної грошової допомоги. Ця необхідність в грошовій допомозі викликана як старістю, так і хворобами, що спричиняють інвалідність і втрату людиною можливості до самообслуговування.
Стихійні лиха та природні екстремальні ситуації завдають людям, як моральних так і матеріальних збитків.


ІІ. Мета програми
Метою Програми є:
1.Підтримка соціально-незахищених верств населення, які потрапили та перебувають в складних життєвих ситуаціях і без сторонньої, в тому числі і з боку влади допомоги, із цих обставин самі вийти не можуть, потребують підтримки шляхом надання їм адресної одноразової грошової допомоги.
2.Відзначення людей, життя яких пов`язане зі знаменними та пам`ятними датами в історії України, та які безпосередньо приймали участь у цих подіях.
3. Оплата ритуальних послуг (в повному обсязі або з частковою оплатою) при похованні бездомних, одиноких громадян, які не мають близьких родичів, які б провели їх поховання.
4. Здійснення матеріальної підтримки малозабезпечених багатодітних сімей, в яких виховуються неповнолітні діти.
5. Здійснення матеріальної підтримки сімей військовослужбовців, які перебувають в зоні проведення АТО, сімей військовослужбовців, які загинули під час участі в АТО.


ІІІ. Основні завдання Програми
Основними завданнями цієї Програми є:
— сприяння особам, що перебувають у складних життєвих обставинах, які не в змозі самі подолати за допомогою наявних засобів і можливостей;
— попередження виникнення складних життєвих обставин;
— створення умов для самостійного розв’язання життєвих проблем, що виникають у громадян;
— забезпечення права громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги, на соціальний захист шляхом надання адресної одноразової грошової допомоги;
— своєчасність надання адресної допомоги громадянам, які її потребують;
— вшанування ветеранів війни і праці, ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС;
— матеріальна підтримка багатодітних малозабезпечених сімей, в яких виховуються неповнолітні діти;
— надання допомоги дітям-інвалідам та інвалідам на лікування та оздоровлення;
— матеріальна підтримка сімей військовослужбовців, які перебувають в зоні проведення АТО, сімей військовослужбовців, які загинули під час участі в АТО.
— інше.
IV.Порядок надання адресної одноразової грошової допомоги
• Адресна одноразова грошова допомога може надаватися сім`ї (до складу сім`ї входять особи, які проживають в одному приміщенні і ведуть спільне господарство, що підтверджується актом обстеження матеріально-побутових умов) або самотнім громадянам.
• Адресна одноразова грошова допомога для одного громадянина чи для сім`ї не носить постійного характеру, а є додатком до існуючого доходу і може надаватися не більше одного разу на рік. Розмір її визначається виконавчим комітетом Козелецької селищної ради.
• Якщо заявник перебуває в складній життєвій ситуації, що викликана екстремальною ситуацією (пожежею, повінню, іншим), тяжкими хворобами, іншими поважними обставинами, допомога надається без урахування доходу сім`ї, в розмірі, визначеному рішенням виконавчого комітету Козелецької селищної ради.
• Підставою для розгляду питання про надання адресної одноразової грошової допомоги є:
— заява громадянина до Козелецької селищної ради;
— акт обстеження матеріально-побутових умов проживання заявника;
— довідка про екстремальну ситуацію (пожежу, повінь, інше), видана відповідними організаціями;
— довідка, що підтверджує необхідність проведення операції чи лікування із зазначенням їх вартості;
• При визначенні розміру допомоги або при відмові в її наданні виконавчий комітет Козелецької селищної ради приймає до уваги такі обставини: вік, стан здоров`я заявника або членів його сім`ї, його матеріальний та сімейний стан, наявність родичів або опікунів, які зобов`язані відповідно до законодавства утримувати заявника з урахуванням їх можливостей, наявність можливості покращити своє становище за рахунок власної праці, отримання збитків від екстремальних ситуацій, пожеж, інших бід.
• Адресна одноразова грошова допомога виплачується бухгалтерією розпорядника коштів відповідно до рішення виконавчого комітету Козелецької селищної ради.
V.Фінансове забезпечення
Фінансування адресної одноразової грошової допомоги громадянам, які зареєстровані на території Козелецької селищної ради, проводиться за рахунок коштів селищного бюджету, у межах видатків, передбачених на ці цілі в селищному бюджеті. Обсяг фінансування Програми визначається щороку, виходячи з реальних можливостей селищного бюджету.
VI.Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми здійснюється відповідними постійними комісіями селищної ради.

Секретар селищної ради                                   Н. І. Лугина

 

 Додаток 1
до рішення другої сесії
Козелецької селищної ради 
восьмого скликання
від 16 червня 2017 
№ 06-2/VIII


ПРОГРАМА
фінансової підтримки комунального підприємства «Козелецьводоканал» на 2017 -2019 роки

1. Паспорт програми

2. Загальні положення
Програма фінансової підтримки комунального підприємства на 2017 рік розроблена у відповідності до Бюджетного кодексу України, відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про житлово - комунальні послуги». 
В селищі Козелець функціонує одне комунальне підприємство «Козелецьводоканал». Основним видом діяльності підприємства є виробництво, транспортування, реалізація води та прийом та очищення стоків для споживачів селища Козелець. 
На сьогоднішній день діючі тарифи на комунальні послуги не відповідають собівартості послуг та не забезпечують відшкодування витрат на їх надання. Все це призводить до того, що комунальному підприємству не вистачає обігових коштів для нормальної роботи підприємства, а саме для придбання матеріалів, оновлення інженерних мереж, по підготовці житлового фонду до роботи в осінньо-зимовий період, придбання необхідних технічних засобів, оформлення документів дозвільного характеру (спеціальний дозвіл на водокористування, питомі норми витрат електроенергії, питомі норми втрат води).
Останні зміни тарифів по наданню послуг з водопостачання були введені в травні 2015 році, а по водовідведенню - ще в листопаді 2011 року. За даний період значно зросла вартість електроенергії, паливо - мастильних матеріалів, вартість комплектуючих до механізмів, матеріалів, зріс розмір мінімальної заробітної плати, що призвело до дестабілізації фінансового стану підприємства. 
Зважаючи на те, що суттєве підвищення тарифів на комунальні послуги негативно вплине на соціальний стан громади, враховуючи фінансову ситуацію, в якій знаходиться комунальне підприємство та необхідність виконання зобов'язань з виплати заробітної плати працівникам, виконання підприємством своїх функціональних призначень, виникає гостра потреба у наданні фінансової підтримки з селищного бюджету комунальному підприємству для забезпечення виконання вищезазначених заходів. 
3. Мета програми
Забезпечення стабільності роботи комунального підприємства селищної ради відповідно до його функціонального призначення, виконання зобов'язань по розрахунках зі споживачами, виплати заробітної плати, забезпечення надійності та безпеки експлуатації будівель, споруд та інженерних мереж шляхом фінансової підтримки підприємства, яке перебуває у територіальній громаді селища Козелець.

4. Основні завдання програми
Програмою визначено такі основні завдання на виконання яких буде надаватися фінансова допомога: 
- оплата за надані послуги з виготовлення дозволу на спеціальне водокористування; 
- оплата за виготовлення індивідуальних технологічних норм витрат питної води; 
- оплата за виготовлення питомих норм витрат паливо - енергетичних ресурсів; 
- придбання матеріалів, обладнання для забезпечення надійності та безпечності експлуатації інженерних мереж та об’єктів;
- оплата енергоносіїв; 
- погашення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам.

5. Організація реалізації програми та здійснення 
контролю за її виконанням 
Реалізація програми покладається на виконавчий комітет Козелецької селищної ради та комунальне підприємство «Козелецьводоканал». У випадку необхідності коригування даної програми, відповідні зміни до неї вносяться рішенням Козелецької селищної ради.

6. Фінансування програми
Фінансування програми здійснюється із загального фонду селищного бюджету на 2017-2019 роки. Орієнтовні обсяги фінансових витрат на організацію та проведення заходів наведено у таблиці.

Завдання і заходи з виконання програми і її ресурсне забезпечення

 

Секретар селищної ради                                                                            Лугина Н. І.

 Додаток 1
до рішення другої сесії
Козелецької селищної ради
восьмого скликання
від 16 червня 2017
№ 06-2/VIII


ПРОГРАМА
фінансової підтримки комунального підприємства «Козелецьводоканал» на 2017 -2019 роки

1. Паспорт програми

2. Загальні положення
Програма фінансової підтримки комунального підприємства на 2017 рік розроблена у відповідності до Бюджетного кодексу України, відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про житлово - комунальні послуги».
В селищі Козелець функціонує одне комунальне підприємство «Козелецьводоканал». Основним видом діяльності підприємства є виробництво, транспортування, реалізація води та прийом та очищення стоків для споживачів селища Козелець.
На сьогоднішній день діючі тарифи на комунальні послуги не відповідають собівартості послуг та не забезпечують відшкодування витрат на їх надання. Все це призводить до того, що комунальному підприємству не вистачає обігових коштів для нормальної роботи підприємства, а саме для придбання матеріалів, оновлення інженерних мереж, по підготовці житлового фонду до роботи в осінньо-зимовий період, придбання необхідних технічних засобів, оформлення документів дозвільного характеру (спеціальний дозвіл на водокористування, питомі норми витрат електроенергії, питомі норми втрат води).
Останні зміни тарифів по наданню послуг з водопостачання були введені в травні 2015 році, а по водовідведенню - ще в листопаді 2011 року. За даний період значно зросла вартість електроенергії, паливо - мастильних матеріалів, вартість комплектуючих до механізмів, матеріалів, зріс розмір мінімальної заробітної плати, що призвело до дестабілізації фінансового стану підприємства.
Зважаючи на те, що суттєве підвищення тарифів на комунальні послуги негативно вплине на соціальний стан громади, враховуючи фінансову ситуацію, в якій знаходиться комунальне підприємство та необхідність виконання зобов'язань з виплати заробітної плати працівникам, виконання підприємством своїх функціональних призначень, виникає гостра потреба у наданні фінансової підтримки з селищного бюджету комунальному підприємству для забезпечення виконання вищезазначених заходів.
3. Мета програми
Забезпечення стабільності роботи комунального підприємства селищної ради відповідно до його функціонального призначення, виконання зобов'язань по розрахунках зі споживачами, виплати заробітної плати, забезпечення надійності та безпеки експлуатації будівель, споруд та інженерних мереж шляхом фінансової підтримки підприємства, яке перебуває у територіальній громаді селища Козелець.

4. Основні завдання програми
Програмою визначено такі основні завдання на виконання яких буде надаватися фінансова допомога:
- оплата за надані послуги з виготовлення дозволу на спеціальне водокористування;
- оплата за виготовлення індивідуальних технологічних норм витрат питної води;
- оплата за виготовлення питомих норм витрат паливо - енергетичних ресурсів;
- придбання матеріалів, обладнання для забезпечення надійності та безпечності експлуатації інженерних мереж та об’єктів;
- оплата енергоносіїв;
- погашення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам.

5. Організація реалізації програми та здійснення
контролю за її виконанням
Реалізація програми покладається на виконавчий комітет Козелецької селищної ради та комунальне підприємство «Козелецьводоканал». У випадку необхідності коригування даної програми, відповідні зміни до неї вносяться рішенням Козелецької селищної ради.

6. Фінансування програми
Фінансування програми здійснюється із загального фонду селищного бюджету на 2017-2019 роки. Орієнтовні обсяги фінансових витрат на організацію та проведення заходів наведено у таблиці.

Завдання і заходи з виконання програми і її ресурсне забезпечення

 

Секретар селищної ради                                                                            Лугина Н. І.

 

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про очищення влади
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 44, ст.2041) {Із змінами, внесеними згідно із Законом № 132-VIII від 27.01.2015}


Цей Закон визначає правові та організаційні засади проведення очищення влади (люстрації) для захисту та утвердження демократичних цінностей, верховенства права та прав людини в Україні.
Стаття 1. Основні засади очищення влади
1. Очищення влади (люстрація) - це встановлена цим Законом або рішенням суду заборона окремим фізичним особам обіймати певні посади (перебувати на службі) (далі - посади) (крім виборних посад) в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.
2. Очищення влади (люстрація) здійснюється з метою недопущення до участі в управлінні державними справами осіб, які своїми рішеннями, діями чи бездіяльністю здійснювали заходи (та/або сприяли їх здійсненню), спрямовані на узурпацію влади Президентом України Віктором Януковичем, підрив основ національної безпеки і оборони України або протиправне порушення прав і свобод людини, і ґрунтується на принципах:
верховенства права та законності;
відкритості, прозорості та публічності;
презумпції невинуватості;
індивідуальної відповідальності;
гарантування права на захист.
3. Протягом десяти років з дня набрання чинності цим Законом посади, щодо яких здійснюється очищення влади (люстрація), не можуть обіймати особи, зазначені у частинах першій, другій, четвертій та восьмій статті 3 цього Закону, а також особи, які не подали у строк, визначений цим Законом, заяви, передбачені частиною першою статті 4 цього Закону.
4. Особи, зазначені у частинах третій, п’ятій - сьомій статті 3 цього Закону, не можуть обіймати посади, щодо яких здійснюється очищення влади (люстрація), протягом п’яти років з дня набрання чинності відповідним рішенням суду.
5. Заборона, передбачена частиною третьою або четвертою цієї статті, може застосовуватися до особи лише один раз.
6. Застосування до особи заборони, передбаченої частиною третьою цієї статті, не є підставою для відмови від застосування заборони, передбаченої частиною четвертою цієї статті, за наявності підстав та у порядку, що визначені цим Законом.
7. Заборона, передбачена частинами третьою та четвертою цієї статті, не застосовується до осіб, зазначених у частинах другій - четвертій статті 3 цього Закону, які визнані учасниками бойових дій під час проведення антитерористичної операції на сході України у встановленому законодавством порядку.
8. Заборона, передбачена частиною третьою або четвертою цієї статті, не застосовується до осіб вищого офіцерського складу, які обіймали або обіймають посади в Міністерстві оборони України, Збройних Силах України, Державній прикордонній службі України, Національній гвардії України та інших утворених відповідно до законів військових формуваннях, якщо це обумовлено необхідністю забезпечення обороноздатності держави та за умови задоволення відповідного клопотання у порядку, визначеному цим Законом.
Міністр оборони України, Голова Державної прикордонної служби України, командувач Національної гвардії України, керівники інших військових формувань мають право вносити за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони мотивоване клопотання до Президента України щодо незастосування до осіб, зазначених в абзаці першому цієї частини, заборони обіймати посади, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади (люстрації).
Клопотання, передбачене абзацом другим цієї частини, може також бути внесене стосовно осіб вищого офіцерського складу, які були звільнені з займаних посад в Міністерстві оборони України, Збройних Силах України, Державній прикордонній службі України, Національній гвардії України та інших утворених відповідно до законів військових формуваннях, щодо яких було застосовано заборони, визначені частинами третьою або четвертою цієї статті.
За результатами розгляду відповідного клопотання Президент України приймає рішення. У разі задоволення відповідного клопотання особа вважається такою, щодо якої не застосовано заборони, визначені частиною третьою або четвертою цієї статті.
{Статтю 1 доповнено новою частиною восьмою згідно із Законом № 132-VIII від 27.01.2015}
9. Рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень при виконанні цього Закону оскаржуються в судовому порядку.
Стаття 2. Посади, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади (люстрації)
1. Заходи з очищення влади (люстрації) здійснюються щодо:
1) Прем’єр-міністра України, Першого віце-прем’єр-міністра України, віце-прем’єр-міністра України, а також міністра, керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, Голови Національного банку України, Голови Антимонопольного комітету України, Голови Фонду державного майна України, Голови Державного комітету і радіомовлення України, їх перших заступників, заступників;
2) Генерального прокурора України, Голови Служби безпеки України, Голови Служби зовнішньої розвідки України, начальника Управління державної охорони України, керівника центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та/або митну політику, керівника податкової міліції, керівника центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, їх перших заступників, заступників;
3) військових посадових осіб Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби та військовослужбовців служби за призовом під час мобілізації;
4) членів Вищої ради юстиції, членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, професійних суддів, Голови Державної судової адміністрації України, його першого заступника, заступника;
5) Глави Адміністрації Президента України, Керівника Державного управління справами, Керівника Секретаріату Кабінету Міністрів України, Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики, їх перших заступників, заступників;
6) начальницького складу органів внутрішніх справ, центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та/або митну політику, податкової міліції, центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту;
7) посадових та службових осіб органів прокуратури України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України, Національного банку України;
8) членів Центральної виборчої комісії, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, голів та членів національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, державне регулювання у сферах зв’язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг;
9) керівників державних, у тому числі казенних, підприємств оборонно-промислового комплексу, а також державних підприємств, що належать до сфери управління суб’єкта надання адміністративних послуг;
10) інших посадових та службових осіб (крім виборних посад) органів державної влади, органів місцевого самоврядування;
11) осіб, які претендують на зайняття посад, зазначених у пунктах 1-10 цієї частини.
Стаття 3. Критерії здійснення очищення влади (люстрації)
1. Заборона, передбачена частиною третьою статті 1 цього Закону, застосовується до осіб, які обіймали сукупно не менше одного року посаду (посади) у період з 25 лютого 2010 року по 22 лютого 2014 року:
1) Президента України, Прем’єр-міністра України, Першого віце-прем’єр-міністра України, віце-прем’єр-міністра України;
2) міністра, керівника центрального органу виконавчої влади, який не входить до складу Кабінету Міністрів України, Голови Національного банку України, Голови Антимонопольного комітету України, Голови Фонду державного майна України, Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України, їх першого заступника, голови або члена національної комісії, що здійснює відповідно державне регулювання природних монополій, державне регулювання у сферах зв’язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг;
3) Генерального прокурора України, Голови Служби безпеки України, Голови Служби зовнішньої розвідки України, начальника Управління державної охорони України, керівника центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та/або митну політику, податкової міліції, їх першого заступника чи заступника, заступника Міністра внутрішніх справ України;
4) Секретаря Ради національної безпеки і оборони України, його першого заступника, заступника;
5) Глави Адміністрації Президента України, Керівника Державного управління справами, Керівника Секретаріату Кабінету Міністрів України, Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики, їх першого заступника, заступника;
6) члена Вищої ради юстиції (крім Голови Верховного Суду України), члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Голови Державної судової адміністрації України, його першого заступника, заступника;
7) керівника, заступника керівника самостійного структурного підрозділу центрального органу (апарату) Генеральної прокуратури України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та/або митну політику, податкової міліції;
8) керівника, заступника керівника територіального (регіонального) органу прокуратури України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та/або митну політику, податкової міліції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі;
9) Голови Ради міністрів Автономної Республіки Крим, голови обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації, їх перших заступників, заступників, голови районної державної адміністрації, районної в місті Києві державної адміністрації;
10) Начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України, Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України, Командувача Повітряних Сил Збройних Сил України, Командувача Військово-Морських Сил Збройних Сил України, їх першого заступника.
2. Заборона, передбачена частиною третьою статті 1 цього Закону, застосовується до осіб, які обіймали посаду (посади) у період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року та не були звільнені в цей період з відповідної посади (посад) за власним бажанням:
1) Секретаря Ради національної безпеки і оборони України, Прем’єр-міністра України, Першого віце-прем’єр-міністра України, віце-прем’єр-міністра України, міністра, керівника центрального органу виконавчої влади, який не входить до складу Кабінету Міністрів України, Голови Національного банку України, Голови Антимонопольного комітету України, Голови Фонду державного майна України, Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Генерального прокурора України, Голови Служби безпеки України, Голови Служби зовнішньої розвідки України, начальника Управління державної охорони України, керівника центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та/або митну політику, податкової міліції, центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, Глави Адміністрації Президента України, Керівника Державного управління справами, Керівника Секретаріату Кабінету Міністрів України, Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики, їх першого заступника, заступника;
2) члена Вищої ради юстиції (крім Голови Верховного Суду України), члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Голови Державної судової адміністрації України, його першого заступника, заступника;
3) керівника, заступника керівника самостійного структурного підрозділу центрального органу (апарату) Генеральної прокуратури України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та/або митну політику, податкової міліції;
4) керівника, заступника керівника територіального (регіонального) органу прокуратури України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та/або митну політику, податкової міліції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах у місті Києві;
5) Голови Ради міністрів Автономної Республіки Крим, голови обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації, їх перших заступників, заступників, голови районної державної адміністрації, районної в місті Києві державної адміністрації;
6) Начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України, Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України, Командувача Повітряних Сил Збройних Сил України, Командувача Військово-Морських Сил Збройних Сил України, їх першого заступника, заступника;
7) голови або члена національної комісії, що здійснює відповідно державне регулювання природних монополій, державне регулювання у сферах зв’язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг;
8) керівника державного підприємства, що належить до сфери управління суб’єкта надання адміністративних послуг, яке відповідно до законодавства вчиняє дії, необхідні для надання адміністративних послуг;
9) працівника правоохоронного органу, який брав участь у затриманні осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Закону України "Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань" від 29 січня 2014 року № 737-VII, Закону України "Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України" від 21 лютого 2014 року № 743-VII;
10) працівника правоохоронного органу, який складав та/або своєю дією сприяв складенню рапортів, протоколів про адміністративне правопорушення, повідомлень про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, обвинувальних актів стосовно осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Закону України "Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань" від 29 січня 2014 року № 737-VII, Закону України "Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України" від 21 лютого 2014 року № 743-VII;
11) слідчого органу досудового розслідування, дізнавача, оперативного працівника, інспектора, який проводив слідчі та оперативні дії стосовно осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Закону України "Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань" від 29 січня 2014 року № 737-VII, Закону України "Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України" від 21 лютого 2014 року № 743-VII;
12) працівника органу прокуратури, який здійснював процесуальне керівництво, вносив подання, погодження, підтримував клопотання про застосування запобіжних заходів, підтримував державне обвинувачення у суді стосовно осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Закону України "Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань" від 29 січня 2014 року № 737-VII, Закону України "Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України" від 21 лютого 2014 року № 743-VII;
13) судді, який постановив ухвалу про дозвіл на затримання з метою приводу, про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, ухвалив рішення про притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності осіб, звільнених від кримінальної або адміністративної відповідальності відповідно до Закону України "Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань" від 29 січня 2014 року № 737-VII, Закону України "Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань, та визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України" від 21 лютого 2014 року № 743-VII.
3. Заборона, передбачена частиною четвертою статті 1 цього Закону, застосовується до суддів, які постановлювали ухвали про дозвіл на затримання з метою приводу, про застосування запобіжних заходів у вигляді тримання під вартою, ухвалювали обвинувальні вироки, залишали їх без змін щодо осіб, до яких застосовано повну індивідуальну амністію Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про застосування амністії в Україні" щодо повної реабілітації політичних в’язнів" від 27 лютого 2014 року № 792-VII, співробітників органів внутрішніх справ, прокуратури та інших правоохоронних органів, які своїми рішеннями, діями чи бездіяльністю здійснювали заходи (та/або сприяли їх здійсненню), спрямовані на кримінальне переслідування та притягнення до кримінальної відповідальності осіб, до яких застосовано повну індивідуальну амністію Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про застосування амністії в Україні" щодо повної реабілітації політичних в’язнів" від 27 лютого 2014 року № 792-VII.
4. Заборона, передбачена частиною третьою статті 1 цього Закону, застосовується до осіб, які:
1) були обрані і працювали на керівних посадах Комуністичної партії Радянського Союзу, Комуністичної партії України, Комуністичної партії іншої союзної республіки колишнього СРСР починаючи з посади секретаря районного комітету і вище;
2) були обрані і працювали на керівних посадах починаючи з посади секретаря ЦК ЛКСМУ і вище;
3) були штатними працівниками чи негласними агентами в КДБ СРСР, КДБ УРСР, КДБ інших союзних республік колишнього СРСР, Головному розвідувальному управлінні Міністерства оборони СРСР, закінчили вищі навчальні заклади КДБ СРСР (крім технічних спеціальностей).
5. Заборона, передбачена частиною четвертою статті 1 цього Закону, застосовується до посадових та службових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування (крім осіб, зазначених у частинах першій - четвертій цієї статті), які, обіймаючи відповідну посаду у період з 25 лютого 2010 року по 22 лютого 2014 року, своїм рішенням, дією чи бездіяльністю, що встановлено рішенням суду щодо них, яке набрало законної сили, здійснювали заходи, спрямовані на узурпацію влади Президентом України Віктором Януковичем, підрив основ національної безпеки, оборони чи територіальної цілісності України, що спричинило порушення прав і свобод людини.
6. Заборона, передбачена частиною четвертою статті 1 цього Закону, застосовується до посадових та службових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування, в тому числі суддів, співробітників органів внутрішніх справ, прокуратури України та інших правоохоронних органів, які своїми рішеннями, діями чи бездіяльністю, що встановлено рішенням суду щодо них, яке набрало законної сили, здійснювали заходи, спрямовані на перешкоджання реалізації конституційного права громадян України збиратися мирно і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації або спрямовані на завдання шкоди життю, здоров’ю, майну фізичних осіб у період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року.
7. Заборона, передбачена частиною четвертою статті 1 цього Закону, застосовується до посадових та службових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування, в тому числі суддів, співробітників органів внутрішніх справ, прокуратури та інших правоохоронних органів, стосовно яких встановлено рішенням суду, яке набрало законної сили, що вони:
1) співпрацювали із спецслужбами інших держав як таємні інформатори в оперативному отриманні інформації;
2) своїми рішеннями, діями чи бездіяльністю здійснювали заходи (та/або сприяли їх здійсненню), спрямовані на підрив основ національної безпеки, оборони чи територіальної цілісності України;
3) закликали публічно до порушення територіальної цілісності та суверенітету України;
4) розпалювали міжнаціональну ворожнечу;
5) своїми протиправними рішеннями, дією чи бездіяльністю призвели до порушення прав людини та основоположних свобод, визнаних рішенням Європейського суду з прав людини.
8. Заборона, передбачена частиною третьою статті 1 цього Закону, застосовується до осіб, перевірка стосовно яких встановила недостовірність відомостей щодо наявності майна (майнових прав), зазначених у поданих ними за попередній рік деклараціях про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, складених за формою, що встановлена Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції", та/або невідповідність вартості майна (майнових прав), вказаного (вказаних) в їх деклараціях, набутого (набутих) за час перебування на посадах, визначених пунктами 1-10 частини першої статті 2 цього Закону, доходам, отриманим із законних джерел.
9. Суди загальної юрисдикції при прийнятті рішень у справах та щодо осіб, передбачених частинами п’ятою - сьомою цієї статті, застосовують положення цього Закону та встановлюють заборону, передбачену частиною четвертою статті 1 цього Закону, а також подають відповідне рішення Державній судовій адміністрації України для його надсилання до Міністерства юстиції України та внесення відомостей до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України "Про очищення влади".
10. При постановленні вироків у справах та щодо осіб, передбачених частинами п’ятою - сьомою цієї статті, суди призначають заборону, передбачену частиною четвертою статті 1 цього Закону, як основне або додаткове покарання відповідно до положень Кримінального кодексу України. У разі призначення заборони, передбаченої частиною четвертою статті 1 цього Закону, як додаткового покарання строк такої заборони становить п’ять років.
Стаття 4. Заяви посадових або службових осіб
1. Особи, які перебувають на посадах, визначених у пунктах 1-10 частини першої статті 2 цього Закону, подають керівнику або органу, зазначеному у частині четвертій статті 5 цього Закону, власноручно написану заяву, у якій повідомляють про те, що до них застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 цього Закону, або повідомляють про те, що до них не застосовуються відповідні заборони, та про згоду на проходження перевірки, згоду на оприлюднення відомостей щодо них відповідно до цього Закону (далі - заява).
2. Заява подається не пізніше ніж на десятий день з дня початку проведення перевірки у відповідному органі, на підприємстві згідно з планом проведення перевірок, затвердження якого передбачено пунктом 3 частини другої статті 5 цього Закону.
3. Неподання заяви у строк, передбачений частиною другою цієї статті, є підставою для звільнення особи із займаної посади не пізніш як на третій день після спливу строку на подання заяви та застосування до неї заборони, передбаченої частиною третьою статті 1 цього Закону.
Подання заяви, у якій особа повідомляє про те, що до неї застосовується заборона, зазначена у частині третій або четвертій статті 1 цього Закону, є підставою для звільнення особи із займаної посади не пізніш як на третій день після подання такої заяви та застосування до неї відповідної заборони.
Стаття 5. Проведення перевірки
1. Органом, уповноваженим на забезпечення проведення перевірки, передбаченої цим Законом, є Міністерство юстиції України.
Міністерство юстиції України не пізніше ніж протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом утворює дорадчий громадський орган з питань люстрації при Міністерстві юстиції України для забезпечення здійснення громадського контролю за процесом очищення влади (люстрації), до складу якого повинні входити представники засобів масової інформації та представники громадськості.
2. Міністерство юстиції України в місячний строк з дня набрання чинності цим Законом розробляє та подає на затвердження Кабінету Міністрів України:
1) перелік органів, що здійснюють перевірку достовірності відповідних відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою та четвертою статті 1 цього Закону, згідно з їх компетенцією;
2) порядок проведення перевірки, передбаченої цим Законом;
3) план проведення перевірок по кожному органу державної влади та органу місцевого самоврядування, підприємству, в якому працюють особи, зазначені у пунктах 1-10 частини першої статті 2 цього Закону, відповідно до черговості, визначеної частиною шостою цієї статті.
3. Подані Міністерством юстиції України проекти документів, визначених частиною другою цієї статті, затверджуються Кабінетом Міністрів України не пізніше ніж на десятий день після подання Міністерством юстиції України та протягом десяти днів з дня їх затвердження оприлюднюються на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України.
Міністерство юстиції України не пізніше ніж на десятий день з дня затвердження Кабінетом Міністрів України переліку органів, передбаченого пунктом 1 частини другої цієї статті, розміщує на своєму офіційному веб-сайті інформацію про поштову та електронну адреси, контактний номер телефону кожного з органів державної влади, до компетенції яких належить проведення перевірки, а також дорадчого громадського органу з питань люстрації при Міністерстві юстиції України, до яких фізичні та юридичні особи протягом одного місяця з дня початку проходження перевірки можуть подати інформацію про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон, передбачених цим Законом. Така інформація, подана фізичними та юридичними особами, підлягає розгляду органами державної влади, до компетенції яких належить проведення перевірки.
4. Організація проведення перевірки осіб (крім професійних суддів та осіб, зазначених в абзаці третьому цієї частини) покладається на керівника відповідного органу, до повноважень якого належить звільнення з посади особи, стосовно якої здійснюється перевірка.
Організація проведення перевірки професійних суддів покладається на голову суду, в якому працює суддя.
Організація проведення перевірки членів Вищої ради юстиції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Центральної виборчої комісії, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення покладається на керівника органу, в якому працює особа.
5. Перевірці підлягають:
1) достовірність вказаних у заяві відомостей щодо незастосування заборон, передбачених частинами третьою та четвертою статті 1 цього Закону;
2) достовірність відомостей щодо наявності майна (майнових прав) та відповідність вартості майна (майнових прав), вказаного (вказаних) у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, поданій особою за минулий рік за формою, що встановлена Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції" (далі - декларація), набутого (набутих) за час перебування на посадах, визначених у пунктах 1-10 частини першої статті 2 цього Закону, доходам, отриманим із законних джерел.
6. Перевірка здійснюється у такій черговості:
1) Міністра юстиції України, посадових і службових осіб Міністерства юстиції України, керівників, посадових і службових осіб органів, визначених пунктом 1 частини другої цієї статті;
2) керівників органів, визначених пунктами 1-10 частини першої статті 2 цього Закону;
3) заступників керівників органів, визначених пунктами 1-10 частини першої статті 2 цього Закону, керівників їх структурних підрозділів, керівників їх територіальних (регіональних) органів та осіб, зазначених у пункті 9 частини першої статті 2 цього Закону;
4) інших осіб, зазначених у пунктах 1-10 частини першої статті 2 цього Закону.
7. Керівник органу, передбачений частиною четвертою цієї статті, не пізніше ніж на третій день після отримання заяви надсилає до відповідних районних, міських (міст обласного значення), районних у містах територіальних органів державної влади за місцем проживання особи, до компетенції яких належить проведення перевірки відповідних відомостей, визначених у пункті 1 частини п’ятої цієї статті, запити про перевірку відомостей щодо особи, стосовно якої проводиться перевірка, до яких додаються копії заяви.
До відповідного районного, міського (міст обласного значення), районного у містах територіального органу державної влади за місцем проживання особи, до компетенції якого належить проведення перевірки відомостей, визначених пунктом 2 частини п’ятої цієї статті, керівник органу, передбачений частиною четвертою цієї статті, не пізніше ніж на третій день після отримання заяви надсилає запит про перевірку відповідних відомостей щодо особи, стосовно якої проводиться перевірка, до якого додається копія декларації особи.
Запити, передбачені абзацами першим та другим цієї частини, надсилаються одночасно.
У цей же день керівник органу, передбачений частиною четвертою цієї статті, надсилає повідомлення до Міністерства юстиції України про початок проходження перевірки особою, яке не пізніше ніж на п’ятий день з моменту його отримання розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України із зазначенням дня початку проходження перевірки.
8. День надсилання відповідних запитів та доданих до них документів, а також повідомлення до Міністерства юстиції України є днем початку проходження перевірки.
9. Інформація про початок проходження перевірки особою та копії її заяви та декларації (крім відомостей, що віднесені законом до інформації з обмеженим доступом) розміщуються протягом трьох днів після одержання заяви на офіційному веб-сайті органу, до повноважень якого належить звільнення з посади особи, стосовно якої здійснюється перевірка.
10. У разі встановлення за результатами перевірки недостовірності відомостей, визначених пунктом 2 частини п’ятої цієї статті, орган, який проводив перевірку, протягом трьох робочих днів з дня виявлення всіх недостовірностей та/або невідповідностей, але не пізніше ніж на тридцятий день з дня отримання запиту та копії декларації особи, повідомляє про них особу, стосовно якої проводиться перевірка. Особа, стосовно якої проводиться перевірка, не пізніше ніж на п’ятнадцятий робочий день з дня отримання нею відповідного повідомлення надає письмове пояснення за такими фактами та підтверджуючі документи, які є обов’язковими для розгляду та врахування відповідним органом при підготовці висновку про перевірку.
11. Орган, який проводив перевірку, надсилає висновок про результати перевірки, підписаний керівником такого органу (або особою, яка виконує його обов’язки), керівнику органу, передбаченому частиною четвертою цієї статті, не пізніше ніж на шістдесятий день з дня початку проходження перевірки.
Такий висновок може бути оскаржений особою в судовому порядку.
12. У разі встановлення за результатами перевірки особи недостовірності відомостей, визначених пунктами 1 та/або 2 частини п’ятої цієї статті, орган, який проводив перевірку, надсилає копію висновку про результати перевірки до Міністерства юстиції України для офіційного оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України інформації про надходження такого висновку та внесення до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України "Про очищення влади", не пізніш як у триденний строк з дня одержання такого висновку.
13. У разі встановлення під час перевірки професійного судді недостовірності відомостей, визначених пунктами 1 та/або 2 частини п’ятої цієї статті, орган, який проводив перевірку, надсилає копію висновку про результати перевірки до Міністерства юстиції України, яке у триденний строк із дня одержання такого висновку надсилає його до Вищої ради юстиції та/або Вищої кваліфікаційної комісії суддів України та звертається з пропозицією про прийняття подання про звільнення судді з посади.
Міністерство юстиції України для цілей цього Закону є суб’єктом звернення щодо подання про звільнення суддів.
14. Керівник органу, передбачений частиною четвертою цієї статті, на підставі висновку про результати перевірки, яким встановлено недостовірність відомостей, визначених пунктами 1 та/або 2 частини п’ятої цієї статті, не пізніше ніж на третій день з дня отримання такого висновку, керуючись положеннями частини третьої або четвертої статті 1 цього Закону, звільняє таку особу із займаної посади або не пізніше ніж на третій день з дня його отримання надсилає такий висновок керівнику органу (органу), до повноважень якого належить звільнення та ініціювання звільнення з посади особи, стосовно якої було здійснено перевірку, для її звільнення з посади у встановленому законом порядку не пізніше ніж на десятий день з дня отримання висновку.
15. Усі матеріали перевірки, які надійшли до керівника органу, передбаченого частиною четвертою цієї статті, додаються до особової справи особи, стосовно якої проводилася перевірка.
Стаття 6. Заяви осіб, які претендують на зайняття посад
1. Особа, яка претендує на зайняття посади, визначеної пунктами 1-10 частини першої статті 2 цього Закону (крім громадян, які призиваються на військову службу за призовом осіб офіцерського складу та на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або залучаються до виконання обов’язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на території проведення антитерористичної операції), подає власноручно написану письмову заяву, якою повідомляє про те, що до неї не застосовуються заборони, визначені частинами третьою або четвертою статті 1 цього Закону, та про згоду на проходження перевірки, згоду на оприлюднення відомостей стосовно неї відповідно до цього Закону.
2. Відомості, зазначені у заяві, передбаченій частиною першою цієї статті, перевіряються під час проведення спеціальної перевірки відповідно до статті 11 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" у порядку та строки, визначені цим Законом.
3. Встановлення перевіркою факту належності особи до переліку осіб, щодо яких застосовуються заборони, визначені частинами третьою або четвертою статті 1 цього Закону, є підставою для відмови у призначенні такої особи на посаду, на яку вона претендує.
Стаття 7. Єдиний державний реєстр осіб, щодо яких застосовано положення Закону України "Про очищення влади"
1. Відомості про осіб, щодо яких встановлено заборону, передбачену частиною третьою або четвертою статті 1 цього Закону, вносяться до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України "Про очищення влади" (далі - Реєстр), що формується та ведеться Міністерством юстиції України.
Положення про Реєстр, порядок його формування та ведення затверджуються Міністерством юстиції України.
Відомості про осіб, щодо яких застосовано заборону, передбачену частиною четвертою статті 1 цього Закону, оприлюднюються на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України та вносяться до Реєстру протягом трьох робочих днів з дня надходження із Державної судової адміністрації України до Міністерства юстиції України наданої з Єдиного державного реєстру судових рішень електронної копії рішення суду, яке набрало законної сили. Державна судова адміністрація України надсилає до Міністерства юстиції України таку електронну копію рішення суду не пізніш як на десятий день з дня набрання ним законної сили.
2. Інформація з Реєстру про внесення відомостей про особу до Реєстру або про відсутність у Реєстрі відомостей про таку особу подається:
на запит державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з метою проведення перевірки, передбаченої цим Законом, або спеціальної перевірки, передбаченої Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції", відомостей про осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
на запит правоохоронних органів у разі необхідності отримання такої інформації в рамках кримінального або адміністративного провадження або на запит прокурора в рамках здійснення нагляду за додержанням вимог і застосуванням законів;
під час звіряння переліку осіб, звільнених з посад у зв’язку із здійсненням очищення влади (люстрації), з відомостями, що містяться в Реєстрі;
у разі звернення фізичної особи (уповноваженої нею особи) щодо отримання відомостей про себе.
3. Міністерство юстиції України не пізніше ніж на третій день після отримання відомостей, які підлягають внесенню до Реєстру, забезпечує їх оприлюднення на своєму офіційному веб-сайті та вносить їх до Реєстру. Відкритими для безоплатного цілодобового доступу є такі відомості про особу, щодо якої застосовано положення цього Закону:
1) прізвище, ім’я, по батькові;
2) місце роботи, посада на час застосування положення цього Закону;
3) відомості про стан проходження перевірки особою, а також інформація про надходження висновків про результати перевірки, які свідчать про наявність підстав для застосування до особи, яка проходила перевірку, заборон, визначених статтею 1 цього Закону;
4) час, протягом якого на особу поширюється заборона, передбачена частиною третьою або четвертою статті 1 цього Закону.
Зазначені відомості не належать до конфіденційної інформації про особу та не можуть бути обмежені в доступі.
Стаття 8. Контроль за виконанням цього Закону
1. Верховна Рада України здійснює парламентський контроль за виконанням цього Закону в межах, визначених Конституцією України.
Інші органи державної влади здійснюють контроль за виконанням цього Закону у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.
ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Встановити, що впродовж десяти днів з дня набрання чинності цим Законом керівник органу (орган), до повноважень якого належить звільнення та/або ініціювання звільнення з посади осіб, до яких застосовується заборона, зазначена в частині третій статті 1 цього Закону, на основі критеріїв, визначених частиною першою статті 3 цього Закону, на підставі відомостей, наявних в особових справах цих осіб:
1) звільняє цих осіб з посад або надсилає керівнику органу (органу), до повноважень якого належить звільнення з посади таких осіб, відповідні документи для їх звільнення не пізніше ніж на 10 робочий день з дня отримання таких документів;
2) інформує Міністерство юстиції України про їх звільнення з посад та надає відповідні відомості про застосування до таких осіб заборони, передбаченої частиною третьою статті 1 цього Закону, для їх оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України та внесення до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України "Про очищення влади", у порядку та строки, визначені цим Законом.
3. Закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
4. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1) у статті 36 Кодексу законів про працю України (Відомості Верховної Ради УРСР, 1971 р., додаток до № 50, ст. 375): частину першу доповнити пунктом 7-2 такого змісту: "7-2) з підстав, передбачених Законом України "Про очищення влади"; частину другу доповнити словами "а у випадку, передбаченому пунктом 7-2, особа підлягає звільненню з посади у порядку, визначеному Законом України "Про очищення влади";
2) частину першу статті 55 Кримінального кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25-26, ст. 131) доповнити абзацом другим такого змісту: "Позбавлення права обіймати певні посади як додаткове покарання у справах, передбачених Законом України "Про очищення влади", призначається на строк п’ять років";
3) частину першу статті 53 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., №№ 41-45, ст. 529) викласти в такій редакції: "1. Перебування на посаді судді є несумісним із зайняттям посади в будь-якому іншому органі державної влади, органі місцевого самоврядування та з представницьким мандатом, а також якщо суддя є особою, до якої застосовуються заборони, передбачені статтею 1 Закону України "Про очищення влади";
4) частину другу статті 11 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 40, ст. 404) доповнити пунктом 6 такого змісту: "6) поширення на особу заборони займати відповідну посаду, передбаченої положеннями Закону України "Про очищення влади".
Президент України П.ПОРОШЕНКО
м. Київ 16 вересня 2014 року № 1682-VII


 

 

Анонси і оголошення

 

 

 

 

 

president  rada  kmu  chor  chern  Dija  LogoAUCwebDSYO

 

 

 

 

 

 Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International License, якщо не зазначено інше

Офіційний сайт © 2025 Козелецька селищна рада Всі права захищено.